תרגיל חירום במוא”ז גליל עליון

תרגיל שאיבה, סינון וחלוקת מים במצב חירום, נערך השבוע מטעם המועצה האזורית גליל עליון.

השבוע התקיים במועצה אזורית הגליל העליון תרגיל רחב היקף שמטרתו תרגול שאיבה, סינון וחלוקת מים במצב חירום כגון רעידת אדמה, או תרחיש קיצון אחר. את התרגיל הוביל תאגיד המים והביוב של המועצה – ‘קולחי גליל עליון’ – בראשות המנכ”ל גרשון שרון. התרגיל התקיים בסמוך לכפר בלום וכלל גם הקמת מתחם מועצה חליפי לרעידות אדמה הכולל אוהל מקלחות, אוהל שירותים ואוהל חפ”ק. בתרגיל נכחו גיורא זלץ, ראש המועצה, עידית חמל, מנכ”לית המועצה ומנהלי הקהילה והאגודות בקיבוצי המועצה, אשר באו לצפות בתרגיל, להתרשם ולהיות חלק מהלמידה.

מתקני שאיבת וסינון המים היוו את הלב הפועם של התרגיל, במסגרתו נשאבו מים מתוואי הירדן המקורי (בטרם החל ייבוש אגם החולה ונחפרה התעלה המזרחית), טוהרו והובלו לעמדת חלוקה בקיבוץ. בעמדת השאיבה הוצבו אוגר מים לסניקה של 20 קוב; תחנת דלק לכלי ההובלה; גנרטורים וציוד גיבוי למערכות הסינון. בנוסף הוקמה סדנת תיקונים לכלל מערכת יצור המים. 
גרשון שרון, מנכ”ל קולחי גליל עליון: “במצב חירום קיצוני כמו רעידת אדמה אנו עלולים למצוא עצמנו במשך ימים ארוכים ואפילו שבועות ללא מים זורמים, חשמל ואמצעי תקשורת. במצב שכזה החשיבות העליונה מבחינתנו היא אספקה סדירה ויעילה של מי שתייה לתושבי המועצה. זו הסיבה שעשינו את התרגיל הנרחב, אשר בחן הן את מערכות השאיבה והסינון, הן את המערכות לשינוע המים והן את תפקוד כוח האדם”.