קרית שמונה: שפרינצק 49 יפונה חלקית

הבניין שפונה אתמול מיושביו, עקב חשש לקריסה, יפונה בחלקו מדיירים.

לאחר בדיקת מהנדסים נוספים הוחלט:  בניין מספר 49 ברחוב שפרינצק בקריית שמונה יפונה בחלקו. 
בבדיקה הנדסית נוספת שנערכה אתמול בערב על ידי שני מהנדסים שהזמינה העירייה בכל הנוגע לבניין המסוכן ברחוב שפרינצק 49 הוחלט להוציא צו פינוי ל-2 כניסות (הדרומי והאמצעי).  דיירים המתגוררים בבתים בכניסה הצפונית לא יפונו ובשלב זה יכולים להישאר בבתים ללא חשש. במהלך היום יושלם דו”ח הבדיקה של המהנדסים.

בכל מקרה לא מדובר בפינוי מיידי וניתנה לתושבים זמן התארגנות של 10 ימים (עד יום חמישי הבא), כדי לפנות את הבתים בהם הם מתגוררים. דיירים המתגוררים בדיור הציבורי יטופלו ויקבלו דיור חלופי על ידי חברת עמידר.  לגבי רוכשי הדירות תתקיים ישיבה ברשות בה יוחלט על אופן הטיפול  במשפחות אלה כאשר הרשות תעשה כל שבידה כדי לסייע לתושבים ולתמוך בהם ככל שניתן.

תושבים מתגודדים מחוץ לזירת הפינוי אתמול (צילום: זאביק זוויגי)



ראש העיר אביחי שטרן ומ”מ וסגן ראש העיר ויו”ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה אופיר יחזקאלי: “מדובר בבניינים משנות ה-60 שמדינת ישראל הוסיפה להם חדרי ביטחון בשל המצב הביטחוני ששרר דאז וכיום חדרי ביטחון אלו מתנתקים ומסכנים את המבנה. אנו פועלים בקור רוח וכל החלטה מתקבלת לאחר התייעצות עם מהנדסי בניין מוסמכים. אנו נלווה את התושבים ונסייע להם ככל יכולתינו, יחד עם זאת נדרשת מעורבות ממשלתית עמוקה. עיריית קריית שמונה לבדה לא תוכל לסייע בהשתתפות בשכר דירה או ביצירת כדאיות כלכלית  להתחדשות עירונית מתקציביה. אנו פונים לראש הממשלה ולשרי השיכון, הביטחון, הפנים ואוצר להבין את גודל הבעיה ולספק פיתרונות אחרת נעלה עם הדיירים לישון בירושלים”.

בשבוע הבא נקבעה פגישת עבודה עם שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ואנשי משרדו כדי לדון עימם בנושא המבנים המסוכנים בקריית שמונה.

אחת מכניסות הבניינים (צילום: זאביק זוויגי)