שוברת שיאים בקצב שלה

“ספורטאית השבוע” שלנו, מור אליאסי, שברה שיא אישי בריצה ל-10 ק”מ במרוץ העגור. שמחים לארח אותה לראיון.

שמונה ימים חלפו מאז שאגמון החולה חידש מסורת ארוכה, שנקטעה בשנה שעברה בשל משבר הקורונה. האגמון היפה והאהוב אירח את מרוץ העגור, שמשך אליו אלפי משתתפות ומשתתפים, בהם נציגות נכבדת לחברי מועדון ריצה גליל עליון – שהתרגלו לאורך השנים לנסוע למרחקים, כדי להשתתף בתחרויות. מור אליאסי, יועצת חינוכית, בת 41 מקיבוץ שדה נחמיה, נשואה ואם לשלושה, שכבשה ביולי 2020 את פינת “ספורטאית החודש” שלנו, הצליחה לשבור שיא אישי במקצה ל-10 ק”מ, שאותו היא סיימה ב-54 דקות. שי בית הלוי, מאמן קבוצת ריצה גליל עליון, מסביר עד כמה מדובר בהישג מרשים: “מור  שיפרה את השיא האישי שלה במקצה 10k בצורה משמעותית וזאת לאחר תקופת אימונים מוצלחת ובהתמדה ורצינות האופייניים למור. כעת מתאמנת מור לחצי מרתון ואין לי ספק שגם שם היא תצליח בזכות ההתמדה והרצינות שלה”. אחרי מילים כאלה, לא נותר לנו אלא להעניק את תואר “ספורטאית השבוע” למור אליאסי ולארח אותה לראיון.

שוב כובשת את פינות המצטיינים שלנו. מור אליאסי



מור, סיימת את מרוץ העגור בסטטוס מופתעת או שכיוונת לתוצאה כזו?

“הייתה אווירה נהדרת, מזג אוויר טוב, שאפשר להגיע לתוצאה טובה. מבחינתי מדובר בהישג אישי והרגשה טובה שהשתפרתי. כיוונתי לעבר שיפור, אני שמחה שהתוצאה הייתה אפילו טובה יותר בקצת מהיעד. היה כיף גדול. כל האדרנלין, האווירה מסביב – צריך את זה מפעם לפעם. אני לא משתתפת בכל מרוץ, אבל מפעם לפעם משתתפת במרוץ וזה בהחלט נותן הנעה פנימית.”.

מה צריך לעשות, כדי לשפר שיאים אישיים?

“אני מנסה להתמיד – זה מאוד עוזר לי  להציב יעדים. אני עושה זאת כמובן בהתייעצות והכוונה של שי. היעדים מסייעים להשתפר”.

איך התמודדת עם תקופות הסגרים?

“עשיתי הכי טוב שאפשר. הזכרתי למשפחה, שגם הזמן שלי חשוב. המסגרת של הריצה מהווה הזדמנות לצאת ולהתאוורר, להזין את עצמך בכוחות בשביל כולם. זה אחד הדברים שמסייעים לתפקד בתקופות כאלה ולעבור אותן הכי טוב שאפשר. עבורי זו הייתה הזדמנות לעשות סטופ ולהשקיע בעצמי. עבדתי ע”פ תוכניות שקיבלתי משי. השתדלתי להיצמד אליהן עד כמה שניתן. לשמחתי, הצלחתי לשמור על מסגרת וכושר טוב”.

תמונת ניצחון. מור אליאסי במרוץ העגור



בחזרות מהסגרים לפעילות קבוצתית, עד כמה הרגשת את ההבדלים?

“לרוץ לבד – יש לזה איכות מסוימת, אבל לריצה עם קבוצה יש ערך מוסף גדול. אחרי תקופה ארוכה כשאת רצה לבד, מאוד נעים לחזור לרוץ עם כולם. יש לנו קבוצה נחמדה, עם מאמן מצוין ואנשים נעימים, שכיף להיות איתם יחד. ההווי הקבוצתי מאוד משמעותי. הקבוצה עוזרת ליצור התמדה. זה כיף לשתף פעולה עם אנשים בעלי סדר יום שונה אלה מאלה, שמוצאים זמן לפעילות משותפת ומאפשרים לעצמם ולאחרים להתמיד בפעילות כתוצאה מהמחויבות הקבוצתית”.

איך נראה שבוע ספורטיבי בגזרתך?


“אני מתאמנת ארבע פעמים – פעמיים עם הקבוצה ועוד פעמיים שאני נפגשת עם חברים מהקבוצה לפי התוכניות. באמצע שבוע ובסופ”ש יש אימונים מוקדם בבוקר, עושים את המאמץ ומתייצבים אליהם וכך פותחים את היום”.

מה היעד הבא שלך?

“להשתתף בחצי מרתון. עד כה, עשיתי שני חצאי מרתון בתחרויות פנימיות של הקבוצה. המטרה שבתחרות שבה אשתתף, ככל הנראה בעמק המעיינות, אצליח לשפר את השיא האישי שלי – כמו שהצלחתי בתחרות האחרונה.