כדורסל גברים: הרגע הזה שחוזרים לנצח בבית בליגת העל…

הפועל גליל עליון ניצחה 79:85 את עירוני נס ציונה. ניצחון ביתי ראשון במהדורה החדשה בליגת העל.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

שבוע כתום להפועל גליל עליון. חמישה ימים לאחר הניצחון 80:62 במשחק החוץ מול מכבי ראשון לציון, הצליחה הקבוצה הגלילית לזכות בניצחון ביתי ראשון לעונה הזו – 79:85 על עירוני נס ציונה, במשחק שנערך לעיני קהל רב שאכלס את היציע המרכזי ותרם את חלקו לניצחון.


טרם המשחק ערכה הפועל גליל עליון טקס הוקרה לליאור קררה, שחקנה של נס ציונה, ששיחק בגליל לפני 3 עונות. ליאור קררה מחלים מפציעה ולא שותף הערב במשחק. נמרוד לוי, פורוורד הגליל, ששיחק בנס ציונה בעונה הקודמת והיה שותף עמה לזכייה ביורופקאפ, זכה לשחק וגם לתרום למען קבוצתו הנוכחית.

הוקרה מכבודת. אבישי גורדון וברק פלג מעניקים תשורות לליאור קררה



הפועל גליל עליון עלתה למשחק בחמישייה עם קו אחורי מתוצרת חוץ – אייק איירבו, שאבון לואיס וקייל גיבסון, ואילו בקו הקדמי עלו נמרוד לוי וגבי צ’אצ’שוילי. הרבע הראשון היה בדקות רבות בשליטה של הקבוצה האורחת, שפתחה ביתרון 2:7 והצליחה לצעוד ביתרון לאורך כל הרבע – שהסתיים ביתרון 17:21 לזכות הקבוצה האורחת. השחקן הדומיננטי של הגליל ברבע זה היה אייק איירבו, שקלע 6 נקודות. ברבע זה שחקני הגליל לא הצליחו לקלוע אף לא אחת מחמשת ניסיונות הקליעה מחוץ לקשת.

הרבע השני של המשחק נפתח עם שלשה של אייזאה אייזנדורף, שנתנה את הפוש לעבר ריצת 0:11 – שהעניקה לגליל יתרון 21:28. מרגע זה שחקני הגליל לא שמטו את היתרון עד לסיום המחצית הראשונה. שחקני הקבוצה האורחת חזרו מפסק זמן באנרגיה אחרת, שעצרה את הריצה הגלילית, אך בסיום הרבע המוצלח של הגליל, שבו קלעו שלשות גם גבי צ’אצ’שוילי ושאבון לואיס, גליל צעדה ביתרון 40:43.

שם את הסנטימנטים בצד. נמרוד לוי קולע מעל טל דן



ברבע השלישי המומנטום עבר לנס ציונה, שייצרה גם היא ריצת 0:11. שחקני הגליל שבו מפסק זמן, שלשות שקלעו עומר טל וקייל גיבסון עזרו לעצור את המומנטום הנס ציוני ומכאן התפתח משחק צמוד. עומר טל ספג עבירה טכנית, לאחר תגובה אמוצינולית של הקפצת כדור בזעם לאחר עימות עם דיאנטה גארט האורח. הרבע השלישי הסתיים ביתרון 61:62 לזכות הגליל.

את הרבע האחרון גליל עליון פתחה בתנופה מחודשת עם ריצת 4:11, שסללה את דרכה ליתרון 65:73. מכאן נס ציונה כבר לא הצליחה לחזור. באמצע הרבע גליל הצליחה כבר לעלות ליתרון דו ספרתי. בנקודה הזו הריצה הגלילית קצת נעצרה, נס ציונה הצליחה לכרסם ביתרון הגלילי, שחזר להיות חד ספרתי, אך לא כזה שאיים על היתרון הגלילי. בסיום, ניצחון 79:85 לזכות הפועל גליל עליון, שתמריא ביום שני לצפון מקדוניה לצמד משחקים מול קבוצות מקומיות במסגרת הליגה הבלקנית (ביום שלישי וביום חמישי).

מלך הריבאונדים הערב. גבי צ’אצ’שוילי בפעולה



הפועל גליל עליון זכתה בניצחון, למרות שאיבדה 14 כדורים (5 מהם של אייק איירבו) – 4 יותר מנס ציונה. מתחת לסלים גם הערב יתרון גלילי עם 41 כדורים חוזרים – לעומת 35 שקטפה נס ציונה, גבי צא’צ’שוילי הוביל את רשימת הריבאונדרים עם 9 כדורים חוזרים. מבחינת אחוזי קליעה והגעה לקו העונשין גליל לא הייתה במיטבה עם 7/11 מקו העונשין – לעומת 15/19 מצד היריבה. בניסיונות הקליעה ל-2 שחקני הגליל סיפקו מעל 50 אחוזי הצלחה  – 21/39, מחוץ לקשת גליל קלעה ב-44.5 אחוזי הצלחה – 12/27, בעוד שנס ציונה קלעה 6/20.

רשימת קלעים הפועל גליל עליון: אייק איירבו – 16 , קייל גיבסון ( 4 אסיסטים) ונמרוד לוי (6 ריבאונדים) – 13 נקודות כ”א, שאבון לואיס – 12, גבי צ’אצ’אשווילי – 11, ברייס וושינגטון – 7 אייזיאה אייזנדורף – 6, עומר טל 5, איתי מושקוביץ 2.

תקציר המשחק הערב (בשיתוף מנהלת הליגה וערוץ הספורט)

מכירת המנויים לעונה הקרובה נמשכת. הרכישה מתבצעת באתר האינטרנט של משרד הכרטיסים “לאן”