כדורגל: הקסם שבדוחא

עירוני קרית שמונה ניצחה 0:3 את בני סכנין, במשחק שנערך באצטדיון “דוחא”, שמאיר לה פנים בעונות האחרונות.

לפני מספר חודשים פרסמה עיריית קרית שמונה פוסט, בדבר האפשרות להקים אצטדיון כדורגל מודרני וגדול בעיר. אם וכאשר זה יקרה, סביר להניח שעירוני קרית שמונה תצטרך למצוא משכן חדש לארח את משחקיה עד לסיום עבודות השיפוצים. אם וכאשר זה יקרה, אין ספק שאצטדיון “דוחא” הוא זה שצריך להיות בעדיפות עליונה. מעונת 17/18 עירוני קרית שמונה ניצחה בכל המשחקים שקיימה באצטדיון זה את הקבוצה המקומית, בעונת 18/19 היא אפילו חגגה שם הישארות בליגה עם ניצחון 0:2. הערב, זכתה הקבוצה של עמיר נוסבאום וניב סידי בניצחון חוץ 0:3 על בני סכנין – שהקדימה אותה בשתי נקודות. קרית שמונה, שעד הערב הבקיעה שלושה שערים – שניים מהם בבעיטות פנדל מרגלו של הבלם עאיד חבשי – כבשה היום את כמות השערים שהיא כבשה בששת המשחקים הקודמים.

עירוני קרית שמונה התייצבה למשחק, כשמסגלה נעדרים הבלם עאיד חבשי – שריצה עונש הרחקה והקשר סמואל בראון – שטרם החלים מפציעה. את מקומו של חבשי בהרכב תפס זיו מורגן – שהוסט מעמדת המגן השמאלי לעמדת הבלם, העמדה הטבעית של השחקן. גיא מזרחי, מגן ימני טבעי, תפס את עמדת המגן השמאלי. ידין לוגסי זכה לקרדיט ופתח בהרכב – מהלך שהתברר כבינגו גדול. למרות הסגל החסר והקהל הגדול שהגיע לתמוך בקבוצה היריבה, למרות העובדה שהחזיקה בכדור פחות משמעותית מהקבוצה המארחת – שהחזיקה ב-61 אחוז מהזמן בכדור, עירוני קרית שמונה הצליחה לנצח בצורה מרשימה בזכות שילוב של נחישות, תכליתיות וניהול משחק מצוין של הצוות המקצועי.

היה במיטבו. הבלם סטפן אקה במשחק מול הפועל חדרה (צילום: שלומי גבאי)



לאחר חצי שעה של יוזמה משני הצדדים, הגבהה מצוינת של עלא ג’עפר מצא את ראשו של מורגן פרייר – שבמשחקים הקודמים הפגין חוסר חדות וריכוז ליד השער. הפעם פרייר קפץ גבוה מעל חגי גולדנברג, “אקס” קרית שמונה” ונגח לרשת של “אקס” אחר, גד עמוס, והעלה את קרית שמונה ליתרון 0:1. חמש דקות מאוחר יותר מוחמד שאקר החטיא בבעיטה מהרחבה את מסגרת שערו של עמוס והתוצאה נותרה בעינה.

המחצית השניה נפתחה בשער מהיר במיוחד. איתמר שבירו, שפתח בחוד במקומו של סטפן מילוסביץ’, הצליח לכבוש בתוך 11 שניות שער בבעיטה מהרחבה, לאחר שזכה למסירה מצוינת של ידין לוגסי. השער הכפיל את יתרונה של קרית שמונה ל-0:2. סכנין המשיכה להחזיק בכדור וניסתה ליזום, אך לא הייתה מפוקסת וככל שחלפו הדקות הלחץ במגרש וביציעים התגבר ופעל לרעתה. בדקה ה-90 היה זה התור של ידין לוגסי לכבוש שער בבעיטה מהרחבה, שער שלוגסי היה כל כך ראוי לו, שער שקבע את תוצאת המשחק – ניצחון 0:3 לזכות קרית שמונה, שכבשה שער על כל שתי בעיטות למסגרת – ניצול מצבים מרשים במיוחד.

מצטיין המשחק. ידין לוגסי במשחק מול מכבי חיפה (צילום: פושקו)