צפת: בית העולה נפתח מחדש

בית העולה, שנקרא ע”ש שני רופאים שנהרגו באסון המסוקים, נפתח מחדש בהתרגשות גדולה.

הירידה החדשה בתחלואת הקורונה אפשרה השבוע את תחילת הפעלת בית העולה החדש והראשון בתולדות צפת עם פעילות של חוגים, קורסים וסדנאות שונות לעולים חדשים בבית העולה בצפת.

“בית העולה” החדש הינו הראשון בתולדות העיר צפת ומהווה בשורה גדולה שמביאה מחלקת הקליטה בעיריית צפת לאלפי העולים מארצות הברית, צרפת, מדינות ברית המועצות לשעבר וכלל רחבי העולם החיים בצפת. בירת הגליל צפת נחשבת במשך שנים רבות כעיר מהמובילות בגליל בקליטת עלייה וכעת גם במבנה תרבות, העשרה, חינוך ופנאי יש לצפת מענה.  בית עולה ממוקם במרכז העיר ומאפשר לתושבים מכל שכונות העיר להיפגש באירועים בקנה מידה עירוני, ומעניק אפשרות להיות מעורבים עוד יותר בחיי הקהילה שלהם והעיר כולה.

האולפן הפועל בבית העולה

המבנה החדש והמפואר לעולים בצפת הינו על שמם של סרן ודים מלניק וסרן ויטאלי רדינסקי, שנספו ב-4 בפברואר 1997 באסון המסוקים, שניהם היו עולים, קצינים, רופאים צבאיים, תושבי העיר צפת שאף עבדו בבית החולים בצפת.

שלט ההנצחה בכניסה לבית העולה

כאמור עד כה כמעט ולא התקיימה פעילות במבנה נוכח תחלואת הקורונה והרצון שלא לסכן את האוכלוסייה אך השבוע החלה הפעילות האינטנסיבית במקום עם ‘אולפן’ עברית לעולים כאשר למעלה מ -30 משתתפים מגיעים מידי יום ללמוד את השפה העברית במקום ולאחר הצהריים מתקיימים במוקד החדש לעולים בצפת שיעורים, הרצאות, חוגים, פעילויות ומשחקים, מפגשים ספרותיים ועוד.

מחזיק תיק הקליטה וסגן ראש עיריית צפת ארקדי בארסט ציין: “משנת 2003 כשנבחרתי לראשונה למועצת העיר אני חולם על הקמת בית העולה במטרה שעולים מכל מקום בעולם, ירגישו בצפת כמו בבית. חיכינו ליום הזה זמן רב וכעת עם ראש העיר שוקי אוחנה הצלחנו סוף סוף להגשים את החלום הזה. כעת לעולים יש בית, יש מוקד פעילות, לימוד, הכשרה, העשרה ופנאי”.

יוזמה מבורכת של עיריית צפת. ארקדי בארסט (מימין) לצידו של ראש העיר, שוקי אוחנה