כדורסל גברים: הראשון של גליל עליון

הפועל גליל עליון ניצחה 62:80 את מכבי ראשון לציון. סיקור המשחק בכתבה זו.

*. צילום: גיל נוימן

ערב מרגש לספורט בגליל העליון. כש-13 וחצי שנים אחרי שזכתה בניצחון האחרון שלה בליגת העל במהדורה הקודמת, הפועל גליל עליון המחודשת זכתה הערב בניצחון בכורה לעונת 21/22 בליגת העל – 62:80 במשחק החוץ מול מכבי ראשון לציון, שסופרת שני הפסדים.

הוא לא הגלילי היחיד שהיה ביציע, אבל זה ששמעו אותו יותר מכולם. סיני ניר בתצוגת תכלית הערב



הפועל גליל עליון עלתה הערב עם החמישייה הבאה: אייק אירבו, שאבון לואיס, אייזיה אייזנדורף, נמרוד לוי,  וגבי צ’אצ’אשווילי. המשחק נפתח בריצה גלילית של 5:14, אייזיאה אייזנדורף היה השחקן החם של הגליל ברבע זה. בתום הרבע הראשון היתרון הגלילי עמד על 16:25.

ברבע השני הפועל גליל עליון העלתה הילוך, חצתה את רף היתרון החד ספרתי בזכות שלשות של שאבון לואיס ושעטה בהדרגה עד ליתרון 31:48 בתום המחצית הראשונה, בה היא קלעה 8/15 מחוץ לקשת. הייתה זו מחצית מאוד קבוצתית, יעיד על כך הנתון המראה 13 אסיסטים. אייזיאה אייזנדורף ושאבון לואיס הובילו את רשימת הקלעים וקלעו יחדיו מחצית מהנקודות – 12 נקודות כ”א. הייתה זו מחצית שבה כל אחת מהקבוצות איבדה 9 כדורים. ראשון לציון הגיעה 14 פעמים לקו העונשין וקלעה 12 קליעות, בעוד שגליל הגיעה 5 פעמים בלבד לקו העונשין וקלעה 4 נקודות.

היה במיטבו הערב. אייק איירבו

שאב הרבה ריבאונדים. ברייס וושינגטון



כמו בשני המשחקים בשבוע שעבר, גם הערב הפועל גליל עליון נקלעה למעין משבר אנרגיה ברבע השלישי – שנוצל ע”י הקבוצה המארחת לכרסום ביתרון הגלילי עד לכדי 53:59 בתום הרבע.

ברבע האחרון שחקני הפועל גליל עליון הקשיחו את משחק ההגנה, הקבוצה המארחת התקשתה למצוא פתרונות. מנגד, משחק ההתקפה השתפר, אייק איירבו בלט בניהול המשחק וגם בקליעת נקודות. שחקני הגליל ספגו רק 9 נקודות, קלעו 21 ובסיום חגגו ניצחון מרשים בשיעור 62:80.

חד מחוץ לקשת. אייזיאה אייזנדרוף


גבי צ’אצשוילי מטביע לסל הראשל”צי

מה אומרים המספרים? הפועל גליל עליון נהנתה מעליונות אווירית במשחק. הקבוצה קטפה 44 ריבאונדים, לעומת 31 שקטפה הקבוצה המארחת. ברייס וושינגטון ונמרוד לוי הובילו בקטגוריה זו עם 8 ריבאונדים כ”א. בפרמטר האסיסטים גליל עליון רשמה ניצחון 8:19, נמרוד לוי חילק 5 אסיסטים.  כל אלה, עזרו לחפות על 18 איבודי כדור גליליים, לעומת 13 שאיבדה מכבי ראשון לציון. בהשוואה למשחקים מהשבוע שעבר, אחוזי הקליעה השתפרו – במיוחד מחוץ לקשת, 42 אחוזי הצלחה לקליעה מהשלוש (11/26) – שאבון לואיס עם 3 מ-5 ואייזיאה אייזנדורף עם 5 מ-8, היו האנשים החמים של הגליל מחוץ לקשת.

בשלבי קליטה בליגת העל. עומר טל
קלע מהעונשין במאה אחוז דיוק. גבי צ’אצ’שוילי



רשימת הקלעים בהפועל גליל עליון: שאבון לואיס הוביל את הרשימה עם  18 נקודות,  אייק אירבו – 16, אייזאה אייזנדורף – 15, ברייס וושינגטון – 12, נמרוד לוי 8, גבי צ’אצ’אשווילי 6 הרשים עם 6 ריבאונדים ו-4/4 מהקו, עומר טל – 3, קייל גיבסון – 2. שותפו במשחק: איתי מושקוביץ (כארבע וחצי דקות) ורון כהן (דקה).

בהחלט תמונת ניצחון. עילי חיות – האוהד המושבע ומודל להשראה, חוגג ניצחון עם אייזיאה אייזנדורף, ברייס וושינגטון ואייק איירבו



במוצאי השבת הקרובה, בשעה 19:55, תארח הקבוצה את עירוני נס ציונה. רכישת כרטיסים באתר משרד הכרטיסים “לאן”.

מכירת המנויים לעונה הקרובה נמשכת. הרכישה מתבצעת באתר האינטרנט של משרד הכרטיסים “לאן”