מחלוקת החניה בתשלום ליד הנחל, הגיעה לביהמ”ש

מה היה בדיון בין נציגי עיריית ק”ש ומוא”ז גליל עליון? על כך בכתבה הבאה.

לפני מספר חודשים החליטה המועצה האזורית הגליל העליון לגבות דמי חניה מהמגיעים לחניון מפגש הנחלים בקיבוץ שדה נחמיה, כשלב ראשון להסדרת חניה בתשלום לבאי הנחלים שבתחום השיפוט של המועצה. יצוין כי כלי רכב של תושבי קיבוצי המועצה פטורים מתשלום. במועצה האזורית הגליל העליון נימקו את ההחלטה, שבשל כך שאין למועצה עזרה כלכלית מאף גורם בהוצאות הניקיון בנחלים, הוחלט ללכת על מהלך של גביית תשלום על חניה – החלטה שהקימה זעם בהנהגת עיריית קרית שמונה, שהחליטה לצאת למאבק בעניין. היום נערך דיון בבית המשפט בנצרת, כתוצאה מעתירה שהוגשה ע”י עיריית קרית שמונה, שאותה ייצגו בדיון עורך הדין אבי גבאי, ראש העיר אביחי שטרן והמנכ”ל יורם ביטון, שניהם עורכי דין במקצועם. מכאן לתגובות הצדדים על מה שאירע בדיון

חניון המחלוקת (צילום: אברהם שטרן)

תגובת עיריית קרית שמונה: “הסתיים הדיון הראשון בעתירה שהגישה עיריית קרית שמונה נגד המועצה האזורית גליל עליון, כדי לחייב אותה לאפשר גישה חופשית לנחלים בגליל העליון. בית המשפט קיים דיון חלקי בעתירה. בדיון הובהר ע”י היועץ המשפטי של הגליל העליון שתושבי קריית שמונה לא יופלו לרעה וגם תושבי המועצה האזורית הגליל העליון ישלמו חניה.  אנחנו רק באמצע הדרך והמשך הדיון נקבע לחודש דצמבר הקרוב על מנת לאפשר לשתי הרשויות, קריית שמונה והגליל העליון, להגיע להבנות בהסכמה. מהעירייה נמסר כי, אנחנו מקווים שבהמשך הדיון בית המשפט יקבל את טענות העירייה ויבטל גם לתושבי העיר וגם לתושבי המועצה האזורית הגליל העליון את הגזירה על מנת שכולם יוכלו להינות ממשאבי הטבע ללא תשלום”.

ממועצה אזורית הגליל העליון נמסר: בתגובה: “היום החל הדיון בתביעה שהוגשה על ידי קריית שמונה בנושא הנחלים. בפתיחה אמר השופט שלהבנתו אין אפליה לגבי תשלום בחניון, מאחר וגם תושבי המועצה מחויבים בתשלום, והוסיף שהיה ראוי שהמחלוקות בכלל וגם במקרה זה תיפתרנה בשיח ישיר ולא בבית המשפט. לאחר שמיעת הטענות הראשוניות, המליץ בית המשפט לצדדים לדבר ביניהם וקבע המשך דיון לחודש דצמבר”.

נציגי עיריית קרית שמונה בדיון (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)