כדורסל גברים: עיקרי המסרים ממסיבת העיתונאים של גליל עליון

הפועל גליל עליון קיימה מסיבת עיתונאים לקראת העונה החדשה. עיקרי הדברים בכתבה זו.

*. צילום: עודד קרני – אתר מנהלת הליגה

שלושה ימים אחרי שהחלה באופן רשמי את עונת 2021/22 בליגת העל קיימה הפועל גליל עליון מסיבת עיתונאים לרגל העונה החדשה. במסיבת העיתונאים נשאו דברים המנהל המקצועי – יונתן אלון, המאמן – ברק פלג, היו”ר – טמיר אברהמס, המנהל – ניר וסרמן והשחקנים אלון ספיר ונמרוד לוי. עיקרי הדברים בכתבה זו.

ברק פלג: רוצים יותר מלהישאר בליגה

מאוד גאה על מה שבנינו פה, קודם כל ברמה האנושית ואחר כך ברמה המקצועית, אני חושב שזו תהיה קבוצה בצלמנו, ברוח האזור, רוח הגליל. גם ברמה המקצועית תהיה קבוצה אינטנסיבית, תחרותית, מנצחת. אנחנו רק בהתחלה, אבל מאוד מצפים להמשך. יש לנו גם ליגה בלקנית וגם ליגה ישראלית. אנחנו מוכנים להתחיל לשחק, להנות, לפתח שחקנים. אני מרוצה ממה שיש עד עכשיו, אני יכול להגיד שאם הכל היה נשאר אותו דבר כמו עונה שעברה, לא היינו עושים כלום. אנחנו צריכים כל הזמן לשאוף להתחדש ולהשתנות תוך כדי תנועה. גם ברמת האימון וגם ברמת הצוות המקצועי. ההכנה הייתה טובה, אבל אנחנו לא צריכים להסתנוור מהניצחונות, כי במשחקי אימון עושים ניסיונות. אני די בטוח שבעוד חודש נראה אחרת”.

“קבוצה כמו שלנו לא יכולה להצהיר שהיא רק רוצה להישאר בליגה, אנחנו צריכים לכוון ליותר מזה, קבוצה שנאבקת על פלייאוף וכך אנחנו צריכים להסתכל על הדברים ולעשות את מה שצריך לעשות כדי להיות שם. ברמה האישית כל מי ששיחק פה, תמיד ייתן אקסטרה, זה לא עוד מקום שעוברים בקריירה. המשחק האחרון שלנו בליגה הלאומית הזכיר לי את עונת האליפות 92/93. בסוף בכדורסל פועלים מהרגש. כשיש מאחוריך היסטוריה, אתה רוצה יותר. כך אנחנו צריכים להתייחס לעונה הזו, צריכים להפוך אותה להיסטורית ומרגשת”.

“מה שאפיין את הגליל כמועדון לפני ואני מקווה שגם אחריי, זה טיפוח שחקנים ומאמנים, קהל גדול – וזו אחת המטרות, לחזור לקונספט הזה. המודל הארגוני שאנחנו מכוונים אליו, זה המודל שמתאים לנו ואמור לייחד אותנו. הקונספט סופר חשוב שיהיה פה. בעיני זו בשורה מאוד משמחת. להיות קבוצה עם תקציב ביניים, לא בטוח שזה הכי מעניין. רוצים להיות גם מעניינים וגם מתחדשים ומשהו שמבשר משהו חדש”.

ברק פלג



דבר השחקנים: בונים על הבית

נמרוד לוי: “אני מתרגש, כיף להתחיל עונה חדשה. לי זה כיף לחזור לקדנציה שניה בגליל. לגליל יש את ההיסטוריה ומרגש להתחיל שוב בליגת העל. המטרה להתחיל לעבוד וליצור תלכיד טוב ושתהיה לנו עונה טובה. הייתי פה ואני מכיר את האנשים, הרגשתי שרוצים לבנות כאן קבוצה תחרותית וטובה. כולנו רוצים לבוא ולנצח. אני אוהב את האזור ואת הגליל. כרגע מתרכזים בלהתחבר ולבנות תלכיד טוב. עם האנרגיות של הקהל והאנשים אני חושב שזה משהו שיוכל ליצור אווירה ביתית ושלקבוצות יהיה קשה פה לנצח:.

אלון ספיר: כמו שנאמר, זה מאוד מרגש. אני מתחיל כאן עונה שלישית וממש חוויתי יחד עם המועדון את סלילת הדרך לקידמת הבמה. בלי קיצורי דרך עבדנו מאוד קשה ועשינו את זה. עכשיו זה הזמן שלנו להוכיח שאנחנו מתאימים לרמה הזו ואני מבחינתי כבר כמה שנים מאמין שזה מועדון ששייך לרמה הכי גבוהה. מבחינתי אני מרגיש פה את האווירה, האנשים כאן אותם אנשים ונותנים הכל מכל הלב שהמועדון יגיע לרמות הכי גבוהות. מאוד קל להגיד אליפות, פלייאוף. הכרנו אחד את השני לא מזמן, אני מאוד מאמין בקבוצה ובמועדון הזה, בקהל ובאווירה כאן, שזה מה שייתן לנו את האקסטרה והייחודיות לכוון למעלה. אם נצליח לחבר את הדברים כמו שאנחנו השחקנים וכמו שהמאמנים מרגישים באוויר, אנחנו יכולים לשאוף ולכוון לפלייאוף”.

אלון ספיר ונמרוד לוי לצידו של ברק פלג

דבר היו”ר: “כאן כדי להישאר”

טמיר אברהמס: “אנחנו מתרגשים מאוד מהמעמד החדש-ישן שלנו. אנחנו שמחים אחרי 13 שנה להחזיר את המועדון והאזור הזה למקום שהכי טבעי שלו – ליגת העל. עבדנו קשה בשנים האחרונות ובפרט בשנה האחרונה, לייצר קבוצה מאוד תחרותית, שיכולה לעלות לליגת העל. אני חושב שבעונת קורונה ובעונה עם הרבה משברים שעברו על הספורט הישראלי, הצלחנו להציב קבוצה מאוד אטרקטיבית עם אנשי עסקים והמועצה שעזרו לנו, הגענו לליגת העל ועכשיו המשימה מאוד ברורה: אנחנו לא באים בשביל להיות אורחים בליגה, אנחנו באים כדי להישאר. רוצים לשאוף לפלייאוף העליון, רוצים להילחם על התארים בליגה הזו. רוצים לראות פה דור שגדל על הפועל נופר גליל עליון, לראות את היציעים מלאים, לראות 1,500 אוהדים, אולי אולם חדש בהמשך”.

“אני בטוח שעם הצוות המקצועי שהצלחנו לחבר, נוכל לכוון גבוה. מגיעים לכאן שחקנים שיכולים לעמוד במטרה הזו. יחד נוכל לעשות את זה. גליל עליון אף פעם לא הייתה עם התקציבים הכי גדולים בליגה. גם עכשיו העמדנו תקציב כמו של קבוצות אמצע טבלה, בעזרת אנשי עסקים טובים וספונסרים מאזור, המועצה האזורית, הצלחנו להרכיב תקציב ראוי לליגת העל בפרק זמן קצר. הצלחנו לרכז מאמצים של בניית תקציב, סביב התאמות של אולם ספורט שיהיה מתקן ראוי. התחלנו להשקיע במתקן. רוצים להקים כאן אולם חדש. יש כאן קיבוצים, מושבים, קרית שמונה. ראינו בשנים האחרונות שמועדונים שעברו להיכלים חדשים הצליחו למשוך קהל גדול יותר. הדבר הראשון שעשינו העונה היה להציב צוות מקצועי ברמה גבוהה לליגת העל. דרך זה הצלחנו להחתים שחקנים צעירים שיש להם לאן להתקדם, גם שחקנים מנוסים שרוצים להשיג תארים”.


טמיר אברהמס

דבר המנהל: שילוב בין קהילה להישגיות

ניר וסרמן: “היו לנו בחודשיים האחרונים לבנות ארגון, סגל שחקנים, תקציב ומבנה ארגוני בזמן קצר. אני מאוד מרוצה מהאספקטים האלה. הדבר הכי חשוב לנו מעבר לפיתוח שחקנים ולהביא את הצעירים הכי טובים בארץ למחלקת הנוער, זה לנסות להצליח לשמור על הצביון של המשפחתיות והביחד והאקסטרה שקשה למצוא במקומות אחרים, לבין להיות תחרותיים ולהיות מקצוענייים ולסיים הכי גבוה שאנחנו יכולים. לפעמים הרצונות האלה יכולים להיפגש. אנחנו מנווטים לשם. אנחנו צריכים לספק את המעטפת הכי טובה שיש, ליצור עבור צעירים להגיע לכאן. אם תהיה לנו את המעטפת האטרקטיבית לשחקנים צעירים”.


ניר וסרמן (שני משמאל) לצד המשתתפים במסיבת העיתונאים.

דבר המנהל המקצועי: המודל האירופאי של יונצ’וק

יונתן אלון: “נוצר קליק בינינו בין הרצונות של המועדון לבין הרצון שלי לעשות משהו חדש וקצת שונה, שלא כל כך קורה בספורט הישראלי. אני מכיר אותו יותר מהכדורסל האירופאי. מצד שני מועדון שראה את הצורך שלו ולהרגיש שזה הדבר שיוכל לעזור לו לקפוץ רמה. הרצונות נפגשו יחד עם החיבור האישי הטוב. ברק צריך לחשוב משבוע לשבוע, אני צריך לחשוב מעונה לעונה גם בפרמטרים של בניה אסטרטגית גם של הסגל וגם של הצוות, כל הנושא של פיתוח שחקנים הוא דבר מאוד חשוב שאנחנו הולכים להשקיע בו. אני רואה אותנו בעוד שנתיים-שלוש יחד עם עוד 3-4 מועדונים באירופה מבוקשים בקרב שחקנים שרוצים להגיע אליהם, קבוצות גדולות מאירופה ירצו ששחקנים שלהם יבואו לכאן ואנחנו נפתח אותם. אנחנו יודעים איפה אנחנו נמצאים, כנראה שלא יהיה לנו תקציב של 100 מיליון שקל או דולר. אם אנחנו נהיה עם תקציבים של נס ציונה, ראשון, אנחנו צריכים לתת ערך מעבר לכסף שיכול להכניס למועדון הזה. היו לנו העונה שני משאים ומתנים עם מועדונים גדולים באירופה לאפשרות לשיתוף פעולה של השאלת שחקנים”. 


יונתן אלון