מרוץ העגור חזר בגדול

הצלחה אדירה למרוץ העגור באגמון החולה, שחזר בגדול אחרי פגרת קורונה. פרטים ותמונות בכתבה הבאה

מאת: אזולאי יח”צ
צילום: sport photography

תנועה ערה על כביש 90 בשעה 5:30 בבוקר יום שישי, אינה מראה אופייני בכבישי הגליל העליון. אך, כאשר את בוא הסתיו ואת פתיחת עונת הנדידה ועונת ריצות השטח פותח ‘מרוץ העגור’ של מרתון ישראל באגמון החולה- קק”ל, יש סיבה לעומסי התנועה – מרוץ העגור חזר ובגדול, אחרי שבשנה שעברה מגבלות הקורונה הביאו לקטיעתה של מסורת ארוכת שנים.

כ-2000 רצות ורצים הגיעו לקחת חלק במרוץ העגור שהפך להפגנת תמיכה אמתית בצפון כולו, בפרויקט העגורים ובקהילת רצי השטח שאוהבים במיוחד להצפין לאגמון החולה וליהנות מתפאורה מושלמת של טבע, נופים מרהיבים ובעלי כנף ועגורים שהחלו להגיע לחניית ביניים באגמון כחלק מנדידת החורף שלהם. הפעם נפתח האירוע  בכנס רצים ראשון מסוגו בארץ, באודיטוריום החדש והמפואר במרכז המבקרים החדש באגמון החולה, בו  לקחו חלק רצים רבים שהקדימו להצפין ונהנו מהרצאות קצרות כל אחת כרבע שעה, הרצאות מרתקות מפי מיטב המרצים שבתחום. 

גם חברי מועדון ריצה גליל עליון הגיעו בהמונים




עמי ביטון, מנציגיה הבולטים של קבוצת ריצה גליל עליון


שלושה מקצים הוזנקו לפני עלות השמש, חצי המרתון, 10 ק”מ ומקצה עממי של 4 ק”מ’ שהוקדש לקבוצת ‘גמאני רצה’ להגברת המודעות לסרטן השד. בין הרצים בלטה בייחודה קבוצת ‘אתגרים’, רצים בעלי לקויות שמלווים ע”י רצים מתנדבים שמהווים אחד עבור השני משענת וכתף. בין הרצות הצעירות, בלטה ילדה צעירה ומוכשרת בת 8.5, נופר מינק, שהגיע עם אביה יניב לרוץ בפעם הראשונה את ריצת חצי המרתון שלה. נופר הגיעה במקום ה-23 במקצה לנשים והוכיחה שהיא קורצה מחומר אחר, שאיפתה היא להגיע לאולימפיאדה ולייצג את ישראל. (תזכרו את השם) במקום הראשון בחצי מרתון גברים זכה, רמון אמיר בתוצאה-1:09:06, נשים: סופיה קורצוניה- 1:25:02. במקום הראשון  במקצה 10 ק”מ גברים: הררי אסף – 30:28. נשים: זבליק רוני, 41:03.

דרוכים ונחושים. המוני הרצים על קו הזינוק

“בסיומו של מרוץ העגור, המרוץ הראשון שלנו בסדרת מרוצי השטח של השנה, אני מרגיש סיפוק אדיר נוכח ההצלחה, ההיענות, הפידבקים מהרצים ומכל השותפים לאירוע. מדובר במרוץ דגל של הצפון,  חגיגה אמתית של אנשים שאוהבים לרוץ, אוהבים טבע ואוהבים את הארץ היפה שלנו. אני גאה על החידושים שהוספנו השנה ומבטיח שהשמיים הם הגבול לא רק לעגורים”, ציין עופר פדן, מייסד ומנכ”ל מרתון ישראל.

“אגמון החולה – קק”ל, גאה להיות מארח ושותף מרכזי באירוע מיוחד ואנרגטי כזה. ‘מרוץ העגור’, הוא יריית הפתיחה לעונת הנדידה והסתיו. החיבור עם חברת מרתון ישראל יוצר הזדמנות נפלאה לקהילת הרצים בישראל ליהנות מהלוקיישן המושלם לריצה לצד מרכז המבקרים החדש באגמון שמציע פעילויות חווייתיות לכל המשפחה. היה לנו אירוע מוצלח ביותר, כן ירבו”. ציין מעוז בראון מנכ”ל אגמון החולה – קק”ל.

חברת מרתון ישראל בשיתוף אגמון החולה וקק”ל מקיימים את “מרוץ העגור”  כחלק ממסורת חשובה שיוצרת חיבור הרמוני בין טבע, תיירות, חקלאות וספורט, נתראה בשנה הבאה.

בהחלט נשאר טעם של עוד. המוני הרצים במסלול התחרות