כדורסל: מוכנים? שבוע כדורסל בכפר בלום יוצא לדרך

הפועל גליל עליון תקיים בתוך 48 שעות שני משחקים באולם “הפיס” בכפר בלום. הערב משחק החזרה לליגת העל מול הפועל ירושלים, ביום שלישי משחק מול בלקן במסגרת הליגה הבלקנית.

חיכינו וציפינו – והנה זה מגיע. הפועל גליל עליון חוזרת הערב באופן רשמי לליגת העל. הקבוצה תארח בשעה 19:20, באולם “הפיס” בכפר בלום, את הפועל ירושלים למשחק ליגה ראשון העונה. ההתרגשות והתכונה בשיאם, ביום שישי האחרון חולקו 500 המנויים שנמכרו וכן כרטיסים רבים נמכרו במכירה המוקדמת. מספר מצומצם של כרטיסים נותרו, ניתן לרכוש רק בצורה אינטרנטית דרך האתר של משרד הכרטיסים לאן. ביום שלישי תארח הפועל גליל עליון את בלקן הבולגרית למשחק במסגרת הליגה הבלקנית, בשעה 18:00 (מידע על כרטיסים למשחק יתפרסם מחר בעמוד הפייסבוק של הקבוצה). לתשומת לב המגיעים למשחק הערב, הכניסה היא רק לבעלי תו ירוק. בדיקות אנטיגן מתקיימות ביום ראשון 12:00-16:00 במרכז קלור בכפר בלום, ובקיבוץ עמיר בין השעות 15:00-17:00. הבדיקות לגילאי 3-12 בחינם. עבור יתר הגילאים בעלות של 50 ש”ח.

לבוא בטירוף הערב. אוהדי הפועל גליל עליון ביציע (צילום: גיל נוימן)



הקבוצה שומרת על המשכיות מהעונה שעברה, הן בגזרת הצוות המקצועי והן בצוות השחקנים. למאמן ברק פלג ועוזרו נעם כהן הצטרף אבישי גורדון – ששב הביתה אחרי עונה מופלאה שבה הוביל את הגלבוע לסדרת הגמר סל על אליפות המדינה, וכן המנהל המקצועי יונתן אלון – שאימן בעונה שעבררה את היריבה הערב. בגזרת השחקנים מהעונה שעברה נותרו הפורוורדים, אלון ספיר (קפטן) ואיזייאה אייזנדורף, הסנטר גבי צ’אצ’שוילי, וכן הגארד עומר טל והרכז רון כהן.המצטרפים החדשים הם: הסנטר ברייס וושינגטון והרכז הצעיר והמבטיח איתי מושקוביץ – שמגיעים מאליצור נתניה, סגניתה של הפועל גליל עליון – אלופת הליגה הלאומית, הפורוורדים קייל גיבסון ונמרוד לוי – שיצא מהגליל לקריירה נכבדת בליגת העל, הרכז אייק איירובו והגארד שאבון לואיס. מקבוצת הנוער עלה הפורוורד רועי קוז’יקרו. שחקן נוסף שמגיע מקבוצת נוער הוא יובל לוין – שזכה בדאבל עם מכבי ת”א ונמנה על סגל נבחרת הנוער. לא רק ליונתן אלון עבר ירושלמי, גם למאמן ברק פלג – ששיחק בתחילת המילניום משך שתי עונות בקבוצה מהבירה, וגם לפורוורדים נמרוד לוי ואלון ספיר פרק קצר של מספר חודשים בקבוצה מהבירה.

עונה ראשונה בליגת העל. עומר טל



הערב תגיע הפועל ירושלים תחת הנהגתו של המאמן אורן עמיאל – שאותו אירחנו אתמול לראיון. עמיאל, בן קיבוץ להבות הבשן, שחקן עבר של הגליל ומאמן במחלקת הנוער ובקבוצת הבוגרים, יגיע כאורח למקום שהוא כל כך מזוהה עמו. עוזרו, גוני יזרעאלי, שיחק בגליל בשתי העונות שקדמו לעונה שעברה – וגם עבורו מדובר במשחק פיקנטי. גם לפורוורד הירושלמי, ווילי וורקמן, יהיה זה משחק פיקנטי מול הקבוצה שבה החל את דרכו בישראל, אי שם בעונת 13/14. ירושלים תחסר הערב את שחקן הפנים, אנתוני בנט, שסובל מפציעה – וכן מסיבה דומה תחסר את הגארד הצעיר, איילון ששון. הפועל ירושלים קבוצה מאוד מגוונת עם שחקנים ישראלים מנוסים דוגמת ווילי וורקמן, הפורוורד והקפטן אדם אריאל – שניחן ביכולת קליעה מצוינת מחוץ לקשת, הגארד עמית גרשון ושחקן הפנים איתי שגב. ארבעת הזרים של הקבוצה לא שיחקו בעבר בארץ, אך כולם שחקנים שעשו דרך בכדורסל האירופאי – כשהשם המסקרן ביותר הוא ת’ון מייקר, הסנטר המתנשא לגובה של 2.13. 

שוב פעם מגיע כמאמן הקבוצה מהבירה. אורן עמיאל במשחק הגביע בין הפועל ירושלים לגליל בשנת 2013 לצידם של שחקניו בעבר, גלעד ערמון ורז גל (צילום: פושקו)

יונתן אלון, מנהלה המקצועי של הגליל, התייחס למשחק: “ירושלים קבוצה יותר חזקה על הנייר. נצטרך להיות מאוד טובים, ממושמעים כדי לתת פייט לקבוצה שרצה מצוין, יש לה יכולות גבוהות בריבאונד התקפה, יציאה להתקפות מתפרצות, קליעת נקודות מהזדמנות שניה, יכולות גבוהות של שחקנים. נצטרך לסגור את הדברים האלה. אני מקווה שנגיע נחושים ובתמיכת הקהל המדהים שלנו נצליח לעשות דברים יפים”.

משחק מול ה”אקסית”. יונתן אלון (צילום: אתר מנהלת הליגה)