כדורסל גברים: צפת פותחת עונה, דבר המאמן לקראת העונה החדשה

רגע לפני המשחק הערב מול כפר יונה, ליאור קרת, מאמן מ.ס “דניאל” צפת, מצהיר: “המטרה לעלות ללאומית. חד משמעית”.

מ.ס “דניאל” צפת תחל היום עונה נוספת בליגה הארצית. הערב תארח הקבוצה, בשעה 20:00, באולם “הפיס” בעיר, את בית”ר כפר יונה, למשחק ליגה ראשון, זאת לאחר שבשבוע שעבר הביסה במשחק גביע ביתי את הפועל גלבוע ברוש. כבר מהשעה 19:00 ייערך הפנינג לקהל ברחבת האולם. בתפריט: מוסיקה, שערות סבתא, פופקורן והרבה מצב רוח טוב. הכניסה למשחק חופשית. בהפסקת המחצית תיערך תחרות קליעות נושאת פרסים. המעוניינים להשתתף, יש ליצור קשר עם ברוך מזרחי, מנהל הקבוצה, בטלפון: 050-5694472.

רוצים לחייך גם בסיום העונה. שחקני מ.ס “דניאל” צפת, הצוות המקצועי והניהולי



אחרי כמעט עשור שבו שלום (פופי) חדד – סמל גדול של הכדורסל הצפתי, שימש כמאמן הקבוצה, ולאחר שבעונות האחרונות סייע לו שי קדוש – אחרי שפרש ממשחק, העונה תפסו פיקוד על הקבוצה ליאור קרת ועוזרו, טל כהן. קרת משמש העונה כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הפועל גליל עליון, טל כהן משמש כמאמן קבוצת הנוער על של הגליל ושל קבוצת תיכון עמק החולה. קרת מגיע לתפקידו לאחר שנים רבות ומוצלחת כמאמן וכמנהל מקצועי במחלקת הנוער של הגלבוע, שם אימן את דביר אוחנה – שחקנה של צפת ובנו של פטרון הקבוצה, ראש העיר שוקי אוחנה. בעונה שעברה קרת שימש כעוזרו של בראד גרימברג באימון קבוצת הבוגרים של עירוני נס ציונה מליגת העל, אלופת היורופקאפ, במקביל אימן את קבוצת הנערים לאומית של המועדון. טל כהן אימן בעונה שעברה את קבוצת הנוער של הפועל חולון.

מגיע נחוש לעונה החדשה. ליאור קרת (צילום: מדיה הפועל גלבוע מעיינות)



בליגה הארצית העונה ישחקו 12 קבוצות, בשיטה של שני סיבובי ליגה. הקבוצות שיסיימו במקומות 1-8 ימשיכו למשחקי פלייאוף בשיטת הטובה משלושה משחקים.

מ.ס “דניאל” צפת נחשבת העונה לקבוצה עם התקציב הגבוה ביותר בליגה הארצית. הקבוצה נחשבת לעמוקה ואיכותית מאוד. מהסגל של העונה שעברה נשאר מספר מצומצם של שחקנים: הרכז רון סבג, הפורוורד אליאב אוחנון והקלע דביר אוחנה. שחקנים בולטים שהצטרפו לקבוצה הם הגארד שקד ירושלמי – שמגיע אחרי מספר עונות בליגה הלאומית במדי קבוצת האם שלו הפועל גליל עליון ובמדי הפועל ר”ג, סמול פורוורד רועי נבארו – שחקן מוכח בליגה חזר לקדנציה שניה, הסנטר אנדריי קוליש מגיע ממכבי קרית מוצקין שעמה ירד מהלאומית ולצידו בקו הקדמי מתן וילהלם – גם לו עבר בליגה הלאומית.

ליאור קרת, מאמן הקבוצה, כבר דרוך לקראת המשחק הערב: “מחזור ראשון הכל יכול להיות. מוקדם לדבר על יחסי כוחות. מדובר ביריבה חזקה, עם הרבה חבר’ה שרצים יחד כבר תקופה, קבוצה עם צעירים מוכשרים וותיקים ידועים כמו אילן ברקוביץ’. אנחנו נצטרך להיות במיטבנו ונעשה מה שצריך כדי לנצח”.

איך אתה מסכם את תקופת ההתאקלמות הראשונה שלך במועדון?

“אני מרגיש מעולה בעיר ובקבוצה, מאוד נהנה מהעבודה המשותפת עם הצוות הניהולי בראשות אילן יפרח היו”ר, ברוך מזרחי – המנהל, ומשה אלקובי, צוות שעובד במסירות ובהשקעה אינסופית וגם עם הצוות המקצועי והמעטפת הרחבה שבנינו – שכוללת את טל כהן – עוזר מאמן, הפיזיותרפיסט קובי יולס הצטרף , איתמר גרומק – מאמן יכולות גופניות. נזכה במהלך העונה לליווי של המאמן המנטלי – דן ולנסי. אני מרוצה משיתוף הפעולה בין כולם ומהתמיכה של ראש העיר, שנתן לבנות קבוצה ע”פ ערכים שאני מתווה”.

איך אתם מתנהלים בצד המקצועי?

“אנחנו מתאמנים 5 פעמים בשבוע, 3 אימונים של שעתיים, עוד שני אימוני בוקר עם דגש על יכולות אישיות וגופניות, בנוסף למשחק. השחקנים עובדים קשה, מאוד מחויבים ורוצים לעבוד קשה, להתקדם ולהשתפר. מאוד חשוב לנו הפרמטר הזה של השיפור – להשתפר כיחידים וקבוצה. עשינו שלושה משחקי הכנה – שניים מול קבוצות מהלאומית (עירוני רעננה והפועל נעם מגדל העמק) ומול הפועל עכו – שמשחקת בליגה שלנו. היינו גאים לראות, שגם במשחקים מול קבוצות מהליגה הלאומית היינו שם מבחינת האינטנסיביות, הצלנו לייצר כמות פוזיישנים כתוצאה מהגנה טובה,לייצר  ריצה ונקודות מהזדמנות שניה. עשינו עבודה מעמיקה בבניית הסגל, נעזרתי בקולגות וחברים שאפשר לדבר איתם, כל שחקן שהגיע ראיתי אותו לפחות בשלושה משחקים מלאים. אני מאמין גדול, שבסוף הדרך היא מביאה את הניצחון האמיתי”.

הבסתם במשחקי אימון עם מגדל העמק ועכו ובמשחק הגביע את גלבוע. זה גם מה שצפוי בליגה?

“יש הרבה קבוצות טובות בליגה. הפועל כפר סבא בנו קבוצה טובה עם שמות מוכחים ומאמן מצוין בדמותו של ברק דמיציאן, גם הם מכוונים לעליה. יש הרבה קבוצות חזקות עם סגלים מעניינים של צעירים וותיקים, קבוצות עם פוטנציאל גבוה להגיע לפלייאוף העליון – ששם הרבה דברים יכולים לקרות. קבוצות יבואו למשחקים עם רצון גדול לנצח ולא יעשו לנו חיים קלים”.

לעלות ליגה זו מטרה מוצהרת?

“מטרה ראשונה וחד משמעית – לעלות ללאומית. המטרה השניה לשפר ולקדם את השחקנים ברמה האישית וכל אחד שיגיע לרמה המקצועית הגבוהה ביותר. יש שחקנים שחתומים לשנתיים במטרה שימשיכו איתנו ואנחנו רוצים שגם מי שלא ימשיך – שייראה טוב יותר וייתן לעצמו בסיס טוב לעתידו המקצועי. מטרת העל היא לגרום לאוהדי הכדורסל בעיר ובסביבה להתקרב לקבוצה. אנחנו נעשה פעילויות עם הקהילה, כדי לחבר אותה אלינו. השתתפנו בחלוקת מזון לנזקקים, בהמשך יהיו עוד פעילויות והכל במטרה שהקהל יתחבר ויעזור לקבוצה להשיג את מטרותיה, כי בסופו של הדבר הקבוצה קיימת בשביל הקהל”.

מקווים לפתוח עונה ברגל ימין. שחקני צפת (בתלבושת הכחולה)