מילה של הכרוז הלאומי


ניב זהבי, הכרוז הותיק ביותר בליגת העל, נרגש מחזרת הפועל גליל עליון לליגת העל – ומשתף בתחושותיו ובאיחולים לבביים להצלחת הקבוצה.

*. כל התמונות צולמו ע”י עודד קרני

במשחקי הכדורסל בליגת העל לכרוז/מנחה האירוע, תפקיד מרכזי בעזרה ליצירת אווירה ביציעים. אחד שעושה את זה בגדול כבר כמה שנים הוא ניב זהבי – שהוא הכרוז הותיק בליגת העל, שמשמש גם ככרוז במשחקים של הנבחרות הלאומיות בכדורגל ובכדורסל ומשמש כבר למעלה מעשור וחצי ככרוז במשחקי ליגת העל בכדורסל ובעשור האחרון גם בליגת התיכונים. זהבי גם משמש כמנחה של אירועי ספורט יוקרתיים – והוא איש המקצוע הבולט בספורט הישראלי, לא בכדי זכה לכינוי “הכרוז הלאומי”. את דרכו ככרוז בכדורסל הישראלי התחיל בעונת 2003-4 בהפועל ת”א – בימיה באולם אוסישקין המיתולוגי, לאחר מכן שימש ככרוז של א.ס רמת השרון, שימש במשך שתי עונות ככרוז של הפועל חולון – בעונה שבה זכתה באליפות היסטורית ובעונה שלאחריה שבה זכתה בגביע היסטורי, לאחר מכן שימש משך שנתיים ככרוז של בני השרון – שהיוותה חיבור של מכבי רעננה ובני הרצליה, שימש משך עונה ככרוז של מ.כ הבקעה ובתשע העונות האחרונות משמש ככרוז של מכבי ראשון לציון – אותה ליווה לזכייה ההיסטורית באליפות המדינה בשנת 2016.

הכרוז הלאומי בפעולה



בין כל המקומות שעבר זהבי בספורט הישראלי בכלל ובכדורסל בפרט, הגליל העליון הוא מקום שנוגע מאוד לזהבי בלב ובנשמה – והוא מסביר: “הגעתי לכאן מספר פעמים ככרוז של משחקים בליגת התיכונים, שהועברו בשידור ישיר בטלויזיה. הגעתי גם ככרוז של משחק האליפות בעונה שעברה מול אליצור נתניה. בכל פעם מחדש עבורי להגיע לגליל העליון זה להגיע לקסם של מקום. כבר שאני מגיע לצומת עמיעד, אני מרגיש שאני נמצא במציאות קסומה. כשאני פונה ימינה בצומת הגומא לכיוון נסיעה לאולם “הפיס” בכפר בלום, אני כבר מתחיל להתבשם באווירת הכדורסל המיוחדת ובמורשת שיש לאזור הזה בכדורסל הישראלי. כשנכנסים לאולם המיתולוגי הזה, שעבר כל כך הרבה, ופוגשים אנשים כל כך נחמדים, שהם אוהדי כדורסל מסבירי פנים, כמו אבנר ישראלי ודורק’ה חצב לדוגמא ויש עוד רבים, מרגישים שמגיעים למקום מיוחד בנוף של המדינה שלנו. אנשים נחמדים, שלווים, מכניסי אורחים. זה כיף לראות במשחקים של התיכונים כל כך הרבה ילדים ובני נוער באים לעודד את החברים שלהם לספסל הלימודים או החברים מהקיבוץ שלהם. כיף לראות במשחקים של הפועל גליל עליון מפגש חברתי כל כך רחב של משפחות ואנשים מכל מיני סוגים. אין ספק שאולם “הפיס” בכפר בלום זה הרבה מעבר לאולם כדורסל – זה מוסד תרבותי מרכזי בהוויה של הגליל”.

אדום עולה גם אצל ניב זהבי



ניב זהבי אופטימי בנוגע להשתלבותה של הפועל גליל עליון בליגת העל: “יש לגליל צוות מקצועי טוב וסגל צעיר ומוכשר. חשוב להשרות אווירה טובה. להערכתי, יש לה את התנאים לחזור לימים שהייתה החממה של הכדורסל הישראלי. אני חושב שלגליל צפויה עונה מאוד מאתגרת, יהיו עליות וירידות, אבל אני מאמין שיש לה את הפוטנציאל לסיים את הליגה הסדירה במקומות 7-8. זה יהיה הישג גדול. אני מאוד מקווה לראות את הגליל חוזרת לימים יפים בקדמת הבמה של הכדורסל הישראלי, כי זה דבר שפשוט מתבקש לאזור ולכדורסל הישראלי”.

לניב זהבי יש כמה טיפים לכרוז של הקבוצה בעונה הקרובה, סלע ששון: “בגליל היו לאורך השנים כרוזים טובים ואני בטוח שגם זה הנוכחי יעשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר. כרוז חשוב שיהיה כזה שחי את המשחק, כזה שחש את הקהל. חשוב לייצר אינטרקציה עם הקהל, לדרבן את הקהל למחוא כפיים, לעודד, לשרוק. להיות עם הקבוצה גם כשפחות הולך”.