שר ההגנה של קצרין

“ספורטאי השבוע” שלנו הוא הראל זלצר, כדורגלן קבוצת נערים ג’ של מ.ק קצרין גולן – מוליכת טבלת ליגת צפון 1, שמשלב בין כדורגל לבין אורח חיים דתי.

*. כל התמונות צולמו ע”י פרנסואה ביטנקורט

קבוצת נערים ג’ של מרכז קהילתי קצרין גולן פתחה את עונת הכדורגל בצורה מרשימה – עם חמישה ניצחונות בחמשת משחקי הליגה הראשונים בליגת צפון 1 לילידי שנתון 2007. הקבוצה שמודרכת ע”י אליה נאמן, שניצחה הבוקר 1:3 את מ.ס בית ג’אן, היא הקבוצה היחידה בליגה שלה מאזן מושלם. בחמשת משחקי הליגה כבשה 23 שערים וספגה 3 שערים בלבד, כל זאת כשחשוב לציין, שמחצית משחקני הקבוצה הם ילידי שנת 2008. שחקן שמרשים ביכולות המנהיגות שלו וביכולות המשחק שלו הוא הבלם הראל זלצר, בן 14.5 מהמושב אבני איתן, תלמיד בתנאי פנימיה בישיבה התיכונית תמר שבמושב נטור. הצטיינותו והשבחים שלהם הוא זוכה ממאמנו, מזכים אותו בתואר “ספורטאי השבוע”.

כשביקשנו מאליה נאמן לתאר את את הערך המוסף של הראל זלצר לקבוצה, הוא לא חסך בשבחים:  “מבחינת יכולת – הראל מהיר מאוד, בעל משחק ראש משובח, מצויין במצבים של אחד על אחד ומבין את המשחק ברמה גבוהה.מבחינה חברתית הוא המנהיג על המגרש – מכוון, תומך, מעודד את החברים שלו גם אחרי פעולה לא טובה, מדביק את כולם בטירוף שלו. אני צופה לו עתיד מדהים.הוא ילד שעובד כל כך קשה בשביל הההצלחה האישית והקבוצתית. מגיע ראשון ויורד מהמגרש תמיד אחרון. זה בשבילי שווה את הכל”. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם הראל זלצר.

על המשמר בהגנת קצרין. הראל זלצר



הראל, מה הביא אותך לכדורגל?

“אני אוהב כדורגל מילדות. אני מגיע מבית של אוהדי בית”ר ירושלים בשורשים. סבא שלי היה פעיל אצ”ל, לפני קום המדינה. כשאתה גדל במשפחה כזו, אי אפשר לברוח מכדורגל. מכתה ב’ הייתי פעיל בחוגי כדורגל. לפני שנתיים הצטרפתי לקבוצת ילדים א’ של מ.ק קצרין, שהודרכה ע”י ארנון אניסמוב – מאמן מצוין שחיבר אותנו למשחק. כמו רוב שחקני הקבוצה, הייתי קטן בשנה מגיל השנתון. ללא ממש ידעתי מה זה אומר בהתחלה לשחק במסגרת של ליגה, לא ידעתי שזה דורש 3 אימונים ומשחק בשבוע. אני שמח על כך שהתחברתי לקבוצה. זה בהחלט הוסיף לי המון לחיים, הן מבחינה ספורטיבית והן מבחינה חברתית. יש לנו קבוצה מאוד מגוונת מבחינת רקע של שחקנים – ויש חברות טובה בין כולם. גם בתקופת הסגרים עבדנו באופן עצמאי ע”פ תוכניות שקיבלנו מהמאמן וזה בהחלט סייע לצלוח את התקופה הזו”.

איך אתה מצליח לשלב בין לימודים בתנאי פנימיה וכדורגל?


“אני לומד כל יום עד 16-17, עולה על הסעה ב-17:40 לאימון – לאחר מכן חוזר לפנימיה. בסופי השבוע אני בבית. המשחקים נערכים בשעות הבוקר או הצוהריים המוקדמות, כך שאני מספיק להגיע הביתה ולהתכונן לשבת”.

המנהיג של הקבוצה. הראל זלצר וחבריו לפני משחק



בשבוע שעבר ניצחתם סוג של “משחק עונה”. אירחתם את סקציה מעלות תרשיחא – שעונה שעברה ניצחה אתכם פעמיים והקדימה אתכם במאבק האליפות. מה הסיכום שלך למשחק?

“אני משחק שנתיים וקצת כדורגל, היו לנו הרבה ניצחונות בהפרשים גבוהים, אבל זה היה המשחק הכי טוב שלנו מבחינה קבוצתית. בעונה שעברה המשחק האחרון של העונה היה מולם, אצלם במעלות, זה היה משחק על האליפות והם ניצחו אותנו 2:4.  אנחנו שתי הקבוצות החזקות בליגה וגם העונה צפוי לנו איתם מאבק צמוד בצמרת..בשבוע שלפני המשחק לא עבדנו הרבה על טקטיקות, כמו על מוטיבציה ועל הצד המנטלי. במחצית הראשונה לא היינו במיטבנו. בהפסקת המחצית אליה ניער אותנו. במחצית השניה רצינו יותר מהם – ובאנו על שכרנו עם ניצחון 1:2.  במשחק הזה אלון אפלבאום, הבלם שמשחק לצידי, ואנוכי, עבדנו קשה הרבה יותר ממשחקים קודמים – שהוכרעו בשלב מאוד מוקדם. זה היה משחק הרבה יותר מאתגר ממשחקים אחרים ובסך הכל זה יותר כיף לשחק במשחקים כאלה”.

אליפות זו מטרה?

“בהחלט כן. אמנם אנחנו משחקים בליגה שבה יש קבוצות שמשחקות יותר שנים מאיתנו, הקבוצה שלנו היא במחציתה קטנה בשנה מגיל השנתון, אבל אם הצלחנו בעונה הראשונה שלנו – כש-80 אחוז מהקבוצה הייתה קטנה בשנה אחת מגיל השנתון לסיים במקום השלישי, ואם הצלחנו בעונה שעברה – כש-50 אחוז מהקבוצה הייתה קטנה בשנה מגיל השנתון לסיים במקום השני, אז בעונה הזו אנחנו מוכרחים לעשות צעד קדימה ולזכות באליפות. יש לנו קבוצה מוכשרת, מאמן מצוין שיודע להפיק מאיתנו ויודע לשלב בין הצרכים המקצועיים לבין התנהגות חברית ואיכפתית כלפינו. אני מאמין שהעונה נעשה את זה”.

מה השאיפות שלך לעתיד?

“כאדם שמנהל אורח חיים דתי, קשה לי לכוון גבוה יותר. הייתי שמח אילו מבנה הכדורגל והליגות היה מאפשר לשומרי מסורת להשתלב בכדורגל בלי סייגים. אני מייחל לכך, שהכדורגל לא ישוחק בשבתות ויאפשר להרבה ילדים ובני נוער שומרי מסורת וגם לאוהדים, להיות הרבה יותר מעורבים במשחק שאנחנו כל כך אוהבים”.

מקווה שהכדורגל יזוז משבתות ויאפשר לו לשאוף גבוה יותר. הראל זלצר
יביאו צלחת אליפות לגולן? שחקני קבוצת נערים ג’ לצד המאמן אליה נאמן והמנהל פרנסואה ביטנקורט