כדורגל: שמחה לעאיד בבירה

עירוני קרית שמונה חוזרת עם נקודה מהבירה. שער שכבש עאיד חבשי בבעיטת פנדל, בתוספת הזמן של המשחק מול בית”ר ירושלים, מנע הפסד.

אלילת המזל ממשיכה לחייך לעירוני קרית שמונה. שבוע לאחר שלא הטיבה לשחק במשחק הביתי מול הפועל נוף הגליל, אך זכתה בניצחון 0:1, משער בבעיטת פנדל של הבלם עאיד חבשי, במשחק שבו הקבוצה האורחת שילמה מחיר יקר על חוסר ריכוז בפעולות האחרונות – שוב פעם שער של עאיד חבשי בבעיטת פנדל שווה לעירוני קרית שמונה נקודות, במשחק שבו היא לא נראתה טוב – הפעם במשחק החוץ מול בית”ר ירושלים.

עירוני קרית שמונה התייצבה הערב למשחק ללא הפצועים מזה תקופה ארוכה, הקשר והקפטן סמואל בראון – שאת מקומו שוב תפס נדב נידם, והמגן השמאלי זיו מורגן – שאת מקומו תפס גיא מזרחי, מגן ימני בטבעו. על הספסל מצאו את עצמם ארבעה שחקני בית שורשיים, כשלצד אדריאן רוצ’ט, בן נאות מרדכי, מצאו את עצמם שלושה שחקנים צעירים בני קרית שמונה – הבלם אור חסין, הקשר רועי בן דוד והחלוץ רון פרץ. מן העבר השני עלו בהרכב הירושלמי שלושה “אקסים” של קרית שמונה מתקופות שונות – השוער איתמר ניצן, הבלם אופיר קריאף והקשר עומר לקאו. בית”ר ירושלים הייתה דומיננטית יותר במחצית הראשונה מבחינת החזקת הכדור, ייצרה איומים על השער בעיקר בחלק הראשון של המחצית הראשונה, הבולט שבהם בדקה ה-7, כשעוזיאל פרדו ניצל טעות של עלא ג’עפר, שכשל בניסיון הרחקה, לבעוט מטווח קצר לעבר שער קרית שמונה, אך דז’וגאס ברטקוש היה על המשמר והציל את קרית שמונה מספיגה מוקדמת.


הציל שער בטוח. דז’וגאס ברטקוש (צילום: פושקו)



במחצית השניה יחסי הכוחות התאזנו, קרית שמונה יזמה יותר מהלכים התקפיים, אך חוסר חדות של שחקניה – בדגש על שחקן הכנף מורגן פרייר, שהחמיץ משני מצבים קורצים, היו בעוכריה. בדקה ה-63 חילופי מסירות בין ירדן שועה לניב זריהן הובילו את האחרון למצב של אחד מול ברטקוש, זריהן בעט מקרוב לרשת והעלה את בית”ר ירושלים ליתרון 0:1. קרית שמונה ביצעה חילופים במהלך המחצית השניה, ביניהם הכנסתו של שחקן הכנף גיא בן לולו, שבדקה ה-92 השתלט על כדור ברחבה, ניסה ליצור איום על השער, אך נגיעת יד ברחבה של הבלם הירושלמי, דוד חוג’ה, הביא לפסיקה לבעיטת פנדל, שאותה תרגם עאיד חבשי לכיבוש שער, שקבע את תוצאת המשחק – שוויון 1:1, במשחק שבו קרית שמונה כמעט ולא בעטה למסגרת. המון מזל, שקשה יהיה לבנות עליו לטווח הארוך.

הרכב עירוני קרית שמונה (בסוגריים המחליפים):  דז’וגאס ברטקוש, עלא ג’עפר, עאיד חבשי, סטפן אקה, גיא מזרחי, אובידיו ביק (ידין לוגסי – 71), נדב נידם, רועי קהת (אדריאן רוצ’ט – 79), מורגן פרייר, מוחמד שאקר וסטפן מילוסביץ’ (גיא בן לולו – 87).

בלם שהוא מלך שערים. עאיד חבשי (צילום: אתר מנהלת הליגות)