פורחת על הקרח

אורי ציוני ממטולה עושה חיל בקבוצת הוער של מועדון צעירי מטולה בהוקי קרח. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית החודש”.

קבוצת הנוער של מועדון צעירי מטולה, זכתה בעונה שעברה באליפות המדינה. כעת, אחרי שהגענו לתקופה של “אחרי החגים”, הקבוצה שמודרכת ע”י איתי בן טוב שואפת שוב לעשות עונה מוצלחת ולהתחרות על כל התארים. מבנה הקבוצה מיוחד, מושתת על נערים, אך גם שתי נערות הן חלק מרכזי בהצלחה – השוערת המוכשרת יעל פטייב, ושחקנית השדה אורי ציוני – בת 15 ממטולה, תלמידת כתה י’ במגמת תקשורת וביולוגיה, בתיכון “הר וגיא”, שמהווה חלק בלתי נפרד מהקבוצה כבר 5 שנים, שנבחרה לתואר “ספורטאית החודש”.יחד הן תורמות תרומה נכבדת להצלחת הקבוצה.

כשפנינו לאיתי בן טוב, מאמנה של קבוצת הנוער של מטולה, הוא לא חסך בשבחים על השחקנית המוכשרת:  “אורי ספורטאית מדהימה, אחת הבולטות בארץ, אם לא הבולטת ביותר בענף, היא הגיעה עד כה להישגים משמעותיים, בזכות היותה שאפתנית, מתמידה ועובדת קשה. גם מבחינה חברתית היא בולטת, למרות שרוב הקבוצה בנויה מבנים. גם עכשיו, היא מצליחה להשתלב עם הבנים ומגלה רמה גבוהה. לדעתי, השמיים הם הגבול במקרה שלה. היא יכולה להגיע לרמות הכי גבוהות בעולם. אני אשמח, אם תנתב את עצמה ללמוד בעתיד בקולג’ במטרה להשתלב בליגות מקצועניות”. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם אורי ציוני.

צוות לעניין. איתי בן טוב מעניק מדליית הצטיינות לאורי ציוני



אורי, מה הביא אותך לענף ההוקי?

“בילדותי, הייתי בחוג אקרובטיקה אווירית בקיבוץ הגושרים. הגיע שלב שעשיתי הפסקה, כי חשתי מיצוי. בזמן הזה קיבלתי המלצות מסבתי ומבן דודי, ששיחק במועדון, שכדאי לי להשתלב בהוקי קרח. גם לבב ויינברג – מנהל המועדון, תמך בעניין. הצטרפתי להוקי ומהרגע הראשון התחברתי למשחק, לאנשים ולאווירה. זה הפך להיות חלק מרכזי בחיים שלי מהר מאוד”.

איך זה מתבטא ברמת היום יום?

“הוקי זה כמו משפחה, כמו בית שני, יוצא שאני יותר מארבע פעמים בשבוע מתאמנת עם הקבוצה, מגיעה ישר מהסעה לאימון. בנוסף, יש לנו משחקים בימי שישי ויום קודם אימון שחרור. אנחנו מבלים יחד המון גם מחוץ לשעות הפעילות, לפני הקורונה זה היה הרבה יותר. עבורי זו מסגרת לפריקת אנרגיה מלחצי היום. הווי תחרותי שמבוסס על הרבה כבוד בין השחקנים ובן הירבות, אנחנו מתחרים מול קבוצות מכל מיני אזורים בארץ, לפעמים גם נוסעים לכל מיני מקומות מרוחקים לשחק. המאמן איתי בן טוב הגיע לפני שלוש עונות והתחבר מהר לקבוצה שלנו. הוא מאמן מאוד טוב. כולם השתפרו ברמה האישיית וכולנו השתפרנו ברמה הקבוצתית. גם למנהל המקצועי שלנו, בוריס מינדל, מגיעות מחמאות על עבדותו”.

גדלים ביחד. אורי ציוני וחבריה לקבוצה בתמונה מתחילת הדרך


אוהבים להיות ביחד. קבוצת הנוער, המאמן איתי בן טוב וגביע האליפות



לאחרונה זומנת לנבחרת הנערות, שהוקמה זה עתה. מה תוכלי לספר על ההשתלבות שלך בה?

“מסגרת מדהימה. אנחנו אחת לחודש נפגשות במטולה שחקניות מכל רחבי הארץ. יש הרבה מאמנים בנבחרת. המאמן הראשי הוא אמריקאי, נפגוש אותו בחנוכה. הוא בא למחנה של הוקי לפני כמה שנים כשחקן אורח. כיף לראות שהתפתח שילוב של הבנות בענף. עד עכשיו זה היה ענף מפותח בעיקר אצל הבנים. הקמת  הנבחרת נותנת אופק לשאוף. המשחק בין בנות  שונה בפיזיות ובסגנון. לפעמים יותר קל לבטא את עצמך יותר, שכשזה משחק בין בנות. הכל יותר מותאם לנו”.

מה המטרות שלך לעונה הקרובה?

“בעונה שעברה זכינו באליפות – ואלה המטרות גם העונה. כל פעם להשתפר, שנהיה קבוצה מאוחדת ונעשה את הדברים ביחד בכיף ועם גיבוש, שכל אחד ימצא את מקומו בקבוצה. אנחנו טסות לבלגרד במהלך מרץ לאליפות עולם, יודיעו לנו בחנוכה מי יטוסו ואני מאוד מקווה להיכלל בסגל. החלום הוא שתהיה לנו מסגרת להוכיח את עצמנו כבנות. אנחנו כרגע 40 בנות, עם הנבחרת ייצאו 20.  מקווה להצליח בעונה הזו, – להבקיע הרבה שערים, לעשות את המקסימום שלי, שימשיך להיות כיף ושמגבלות הקורונה לא יהיו חלק מהסיפור”.

תקווה נשית. נבחרת הנערות של ישראל