כדורגל: טובא רוצה הישארות נגד כל הסיכוים

בני טובא תחל הערב את העונה, כשתארח במגרש בצפת את מכבי בני ג’דיידה מכר. המאמן, יוסי סופר, שמונה רק בשבוע שעבר, מנסה לפזר אופטימיות, למרות המצב המורכב.

שתיים משלוש הנציגות של אזורנו בבית א’ של מחוז צפון א’ בליגה ב’ כבר פתחו עונה בתחילת החודש. המדובר בהפועל עירוני צפת ובני ממב”ע, שהספיקו לספוג הפסדים מהפועל עירוני כרמיאל במשחקי הגביע, הספיקו לקיים כבר שני משחקי ליגה, בעוד שהצלע השלישית של האזור בליגה זו, בני טובא א-זנגריה, עד כה לא הייתה חלק ממעגל המשחקים – גם בשל ויתורה על השתתפות במפעל הגביע וגם בשל הגרלת המשחקים, שהותירה אותה חופשית ממשחקים במחזור הראשון. הערב, במסגרת המחזור השני של הליגה, תארח הקבוצה את מכבי בני ג’דיידה-מכר, בשעה 20:30, באצטדיון בצפת. ג’דיידה מכר סיימה במחזור הראשון בתוצאת שוויון 2:2 את המשחק הביתי מול אחווה כפר מנדא, שנחשבת לאחת מהקבוצות עם חומר השחקנים הטוב בליגה.

יוצאים למשימה מאתגרת במיוחד. שחקני בני טובא



קיץ קשה עבר על בני טובא א-זנגריה. הקבוצה נקלעה לבעיות כספיות, שאיימו על המשך קיומה. רק לאחרונה עזרה מצידה של המועצה אפשרה לכסות חובות ולצאת לדרך. בינתיים המאמן פחרי עסקאלה, שהעלה את הקבוצה ליגה וחזר בעונה שעברה להשאיר אותה בליגה ב’, שוחרר מתפקידו ומשך תקופה נותרה הקבוצה ללא מאמן ולמעשה עם מספר מצומצם של שחקני בית, ללא פעילות אימונים. בשבוע שעבר מונה המאמן הצפתי יוסי סופר לתפקיד מאמן הקבוצה. במהלך בזק הצליח סופר להחתים מספר שחקנים שאימן בעונות קודמות, בהם שחקן הכלבו הצפתי נבו גואטה והחלוץ יאיר שריקי. טובא הספיקה לערוך שלושה אימונים, עם סגל שלא עשה הכנה לליגה ועם זה תצא למשימה קשה – הבטחת הישארות בליגה שבה 6 האחרונות מבין 9 הקבוצות יתמודדו בליגה בת שני סיבובים, שאליה תתייצב כל קבוצה עם סך הנקודות שצברה קודם, כאשר בסיום שתי האחרונות ינשרו לליגה ג’ וזו שמעליהן תתמודד במשחקי המבחן על ההישארות בליגה ב’.

יוסי סופר, שכבר היה בכל סרט אפשרי בליגות הצפוניות, לרוב בסיטואציות של מאבקי עליה מוצלחים, מגיע לקדנציה חמישית בטובא – שבשנים האחרונות לא הצליחה לעשות עונה מלאה עם אותו מאמן. סופר מסביר מה הביא אותו לטובא ומה המטרות שהוא מציב לקבוצה: “היו”ר, נסאר הייב, הוא חבר טוב שלי הרבה שנים, עבדנו כבר יחד, אנחנו מכירים טוב. באתי למעשה רק מהביטחון שלי בו. לא הייתי מגיע לקבוצה אחרת בסיטואציה כזו. אנחנו מגיעים עם סגל דליל, עם שחקנים שלא עשו הכנה קבוצתית לעונה הזו, שיצטרכו להתמודד בליגה מול קבוצות שהשקיעו הרבה כסף ויש להן חומר שחקנים איכותי. המשימה מאוד קשה. אנחנו נתחזק תוך כדי תנועה, גם בצירוף שחקנים וגם בחיזוק רמת הכושר של הסגל. אני מאמין שעם הזמן גם תוצאות טובות יבואו. אני מקווה שנחזור עד לסיום הסיבוב לשחק בטובא, כי המגרש בטובא שווה לנו לפחות 10 נקודות ולקבוצה במצב שלנו זה משמעותי מאוד”.

מאמינים בעצמם. יוסי סופר (משמאל) לצידו של נסאר הייב