כדורגל: ניצחון ראשון לקרית שמונה

שער בבעיטת פנדל של עאיד חבשי סלל לקבוצה דרך לניצחון 0:1 על הפועל נוף הגליל, למרות נחיתות מספרית.

הנה זה בא, הנה זה הגיע, ניצחון ראשון העונה לעירוני קרית שמונה. הקבוצה שמודרכת ע”י עמיר נוסבאום וניב סידי אירחה הערב את הפועל נוף הגליל למשחק ליגה במסגרת המחזור הרביעי, אליו התייצבה קרית שמונה עם מאזן נקודה אחת – לעומת מאזן של 7 נקודות עליו עמדה נוף הגליל. לא היה זה משחק גדול של קרית שמונה, חלק מהקהל אפילו שרק בוז לקבוצה וקרא להתפטרות המאמן, אך הדבר החשוב ביותר הוא העמידה במבחן התוצאה – ניצחון 0:1 לזכות קרית שמונה, למרות שלמעלה מחצי שעה שיחקה בעשרה שחקנים. טרם המשחק ערכו השחקנים טקס מחווה למען ילדים ונוער פגועי נפש.

עירוני קרית שמונה התייצבה למשחק ללא המגן השמאלי זיו מורגן, שייעדר גם בשבוע הבא בגין פציעה, את מקומו תפס גיא מזרחי – שתפקידו הטבעי הוא מגן ימני. נדב נידם המשיך לתפוס בהרכב את מקומו של הקפטן סמואל בראון הפצוע – שעדיין לא שיחק העונה. מוחמד שאקר שב להרכב אחרי פציעה ותפס את מקומו של מורגן פרייר המורחק ותפס מקום בשלישייה ההתקפית, שכללה גם את איתמר שבירו וסטפן מילוסביץ’. בהרכבה של הקבוצה האורחת עלו שני “אקסים” של קרית שמונה מהעבר, המגן השמאלי – אלי בלילתי והקשר רועי שוקרני.

הטקס שנערך לפני המשחק (צילום: יורם ממן)



קרית שמונה פתחה את המשחק עם יוזמה התקפית, בדקה ה-10 נגיחה של עאיד חבשי לאחר הגבהת קרן נעצרה ע”י שחקן אורח בסמוך לקו השער. החל מהדקה ה-20 השליטה והיוזמה עברה לנוף הגליל. בדקה ה-25 התקפה מתפרצת של נוף הגליל יבגני ברקמן הגביה כדור מצד שמאל לראשו של החלוץ הצעיר, סתיו נחמני, שנגח למשקוף שערה של קרית שמונה. בדקה ה-33 קרית שמונה, שלאורך השנים קופחה עשרות פעמים בהחלטות שיפוט, מצאה את עצמה דווקא בצד השני. סתיו נחמני פרץ לרחבה והוכשל ע”י סטפן אקה. השופטת, ספיר ברמן, החליטה שלא לשרוק לבעיטת פנדל – למורת רוחם של אנשי נוף הגליל. הקבוצה האורחת המשיכה לייצר איומים על שערה של קרית שמונה, אך חוסר דיוק מנע ממנה לכבוש שערים.

המחצית השניה נפתחה עם יוזמה התקפית משני הצדדים. בדקה ה-61 ניסיון פריצה של איתמר שבירו לעבר רחבת נוף הגליל הסתיים בעבירה ברוטאלית של שבירו, שספג כרטיס אדום והותיר את קרית שמונה בעשרה שחקנים. נוף הגליל השתלטה על המשחק וניסתה ליזום מהלכים התקפיים, אך שוב חוסר הדיוק היה בעוכריה. ככל שחלפו הדקות בקרית שמונה היו מוכנים להסתפק גם בתוצאת תיקו, לראיה הכנסתו של הבלם הצעיר אור חסין במקומו של סטפן מילסביץ’ בדקה ה-78. בדקה ה-82 התקפה מתפרצת של קרית שמונה הסתיימה בחדירה לרחבה של נדם נידם, שהכושל ברחבה ע”י שחקן אורח. עאיד חבשי ניגש לבעוט את בעיטת הפנדל ועשה זאת בהצלחה, כבש שער שסלל את דרכה של קרית שמונה לניצחון 0:1.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, עלא ג’עפר, סטפן אקה, עאיד חבשי, גיא מזרחי, נדב נידם, אובידיו ביק, רועי קהת (ידין לוגסי – 88), מוחמד שאקר (רון פרץ – 91), איתמר שבירו וסטפן מילוסביץ’ (אור חסין -78).

יכולים לחייך סוף סוף. רועי קהת עם ארבעת המינים לצידם של מורגן פרייר וסטפן אקה