‘שיח מחצלות’ בבי”ס הר וגיא

מעגלי שיח ליד הנחל בהשתתפות מורים ותלמידים, הדרך של “הר וגיא” להתמודד עם סוגיות שונות.

לפני שלוש שנים נוסדה בבית הספר “הר וגיא” הנהגת תלמידים. אחת המטרות המרכזיות של ההנהגה הייתה לערב יותר תלמידים בעשייה הבית ספרית, על מנת שהתלמידים ייקחו אחריות וייזמו פעילויות. השנה הוחלט לעשות שינוי קטן בהנהגה ובמקום עבודה בוועדות, ליצור הנהגות שכבתיות כך שיהיו יותר תלמידים מעורבים ומחויבים לפעילויות.

במהלך השבוע עצר ביה”ס לשעה את המערכת הרגילה והתלמידים יצאו לדבר על מעורבות הנוער בבית הספר. בכל כיתה שובצו שני מורים לשיח מעורר על מקום התלמידים כגורמים משפיעים בבית הספר ובחברה. במעגלי השיח עלו הצעות ורעיונות מעניינים, כמו פעילויות מגוונות כטורנירים, הפסקות מוזיקליות, אקטואליה, ארוחות משותפות, טיולים וסיורים באזור, חונכות, משחקים והפעלות לשכבות הצעירות או לבתי הספר היסודיים.

נורית ברק קחטן, רכזת אומנות ואחראית על הנהגת התלמידים: “ההנחיה בכיתה נעשתה על ידי צוות המחנכים והמורים. שמחנו מאד להקשיב לדברי התלמידים וגם ל’כאבי הבטן’ שלהם. כחלק מתפיסתו החינוכית של בית הספר, חשוב לנו להקשיב גם לקולות התלמידים ולבחון שיתופי פעולה וחוויה של הצלחה. בחודש הקרוב בכל שכבה נגבש קבוצת תלמידים שתוביל את הפעילות השכבתית וגם תארגן פעילות לשכבה צעירה ממנה”.