קרית שמונה: נציגי העירייה ביקרו ברחוב סימטת המלכים

ראש העיר וצוות אגף הנדסה ביקרו במתחם שממנו פונו דיירים, בשל סדק בקיר תומך.

*. הודעת דוברות עיריית קרית שמונה

הבוקר נערך סיור של מהנדסי בניין מומחים מחברת עמידר ומטעם עיריית קריית שמונה יחד עם ראש העיר אביחי שטרן וצוותו, ברחוב סמטת המלכים כדי לבדוק את מצב בניין מספר 4 ברחוב שדייריו פונו באופן מיידי מהדירות בערב יום הכיפורים. לאחר סיור במקום ובדיקת המבנה, הודיעו המהנדסים ואנשי מחלקת הנדסה של העירייה כי דו”ח מפורט על מצב הבניינים יימסר בתחילת השבוע הבא וכי עד אז נאסר על דיירי הבניין לשוב לבתיהם.

ראש העירייה ונציגי אגף ההנדסה וחברת עמידר, בסמוך לבניין שבו התגלה הסדק



עיריית קריית שמונה וחברת עמידר החליטו לפנות את הדיירים שלא מצאו פתרון דיור, לאירוח באכסניית תל חי עד אשר תתקבל החלטה סופית בעניין בתי מגוריהם. מתוך דיירי הבניין, מתארחות היום 7 משפחות באכסניית תל חי (20 נפשות) כאשר -5 משפחות נוספות ויתרו על האירוח באכסנייה והעדיפו להעביר את הימים הקרובים בבתי קרובי משפחה.

עובדי עיריית קריית שמונה באמצעות המוקד העירוני נמצאים בקשר הדוק עם המשפחות המפונות ודואגים לכל מחסורם. בעירייה ציינו את עובדי הרשות  ובעיקר את עובדי אגף הביטחון והמוקד וההנדסה (דוד טלביץ, דקל אריה, גיל אשש, מזי מלכה ויוסי אלגרסי) שהיו במקום בערב כיפור עד השעה 21:30 בלילה כדי לתת מענה לכל דייר עד שימצא מקום ראוי בו כל אחד יוכל להעביר את הימים הקרובים.

הבניינים שפונו ברחוב סמטת המלכים

ראש העיר אביחי שטרן שהגיע למקום מייד ונשאר שם גם לאחר כניסת הצום כדי לוודא שהמשפחות המפונות מקבלות את הטיפול הראוי אמר: “ברגע שאנשי המקצוע הודיעו על מסוכנות המבנה ועל החלטתם לפנות את המבנה מדייריו, הגעתי למקום כדי לוודא מקרוב שכל אחד מהדיירים מקבל פתרון מגורים זמני. אנחנו בעירייה מלווים את  התושבים בכל צעד ונעשה כל שביכולתנו כדי להקל עליהם לעבור את הימים הקרובים בצורה טובה עד כמה שהדבר תלוי בנו. לאחר שאקבל את הדו”ח, נכנס את הדיירים ונעדכן אותם לגבי ההמשך”.

את ההחלטה על פינוי הדיירים מבתיהם קיבלו כוחות המשטרה בשיתוף עם צוותי כבאות והצלה ועיריית קריית שמונה לאחר שהתקבל דיווח על תזוזות וסדקים באזור חדרי הביטחון בבניין.

ראש העירייה ותושבים בתוך אחד מהבתים