כדורגל: כיף לקטנים, פחות לגדולים

מחזור סופ”ש במחלקות הנוער היה די מוצלח לגזרת קבוצות הילדים, בקבוצות הבוגרות יותר לא רוו נחת בשפע.

יום ראשון הגיע, היום של פינת “צעירים בפעולה” – הפינה שמפנה זרקור לעבר משחקי קבוצות הכדורגל הצעירות מהגליל והגולן וכן נציגי האזור המשחקים מחוץ לגבולות הגזרה. אז מה בתפריט? מלבד נציגותיה של עירוני קרית שמונה בליגות העל של שנתוני הנערים והנוער, יתר קבוצות הנוער, נערים וילדים שהתייצבו למשחקי סופ”ש נטלו חלק במשחקי המחזור הראשון בליגה שהן שיחקו. תמונת המצב נכון לעכשיו: בגילאי הילדים הייתה זו שבת מוצלחת להרבה קבוצות, בגילאי הנערים והנוער הרבה פחות. מתחילים בסקירה.

התחילו את דרכם בליגה עם שביעייה. קבוצת טרום א’ של מ.כ גליל גולן



השגרירים

אלופת המדינה לנוער, מכבי חיפה, ניצחה 1:5 את עירוני נשר. לניצחון היו שותפים שני שחקני התקפה מהאזור, שחקן הכנף עידו אלמישלי – שהוחלף בדקה ה-80 והחלוץ שחף ספיר – שכבש צמד שערים בשלהי כל אחת מהמחציות, והיה לשחקן המצטיין במגרש.

אביהוא סבתי – קשרה של קבוצת נערים א’ של הפועל עכו, רשם הופעה מלאה ותרם בישול שער במשחק הניצחון של קבוצתו 2:3 על מכבי חיפה/נהלל.

נועם שמש – קשרה של קבוצת נערים ב’ של מכבי חיפה, רשם הופעה בת 69 דקות במשחק ההפסד של קבוצתו – 1:0 להפועל פ”ת.

השער הראשון שכבש שחף ספיר (צילום: רונן ספיר) השער השני בתחתית הכתבה.


עירוני קרית שמונה

קבוצת הנוער ספגה הפסד אכזרי – 1:0 במשחק החוץ מול הפועל באר שבע, שכבשה שער עמוק בתוך תוספת הזמן. מאזנה של הקבוצה בתום שלושה מחזורים עומד על שני הפסדים וניצחון אחד.

קבוצת נערים א’ זכתה בנקודה ראשונה, לאחר שני הפסדים. הקבוצה של בני בניסטי אירחה את מכבי נתניה, שער שכבש ג’ואן חלבי העניק לה יתרון במהלך המחצית הראשונה – אך שער שכבשה הקבוצה האורחת כעשר דקות לתום המשחק קבע את התוצאה הסופית – שוויון 1:1.

קבוצת נערים ב’ ספגה הפסד שני בארבעה משחקי ליגה ומאזנה עומד על 4 נקודות, זאת לאחר שנחלה הפסד 2:0 במשחק החוץ המאתגר מול הפועל חדרה.

קבוצת נערים ג’ החלה עונה במחוז חוף עם ניצחון חוץ מרשים – 0:4 על בית”ר חיפה. את השערים לזכות הקבוצה כבשו: אמרי אוזן (10), הראל נפתלי (12), ריו לגיסימו עם צמד (38,49).

קבוצת ילדים א’ החלה עונה במחוז חוף עם ניצחון 1:3 במשחק החוץ מול הפועל מעגן מיכאל. את השערים כבשו: ינון אוחנה ואושרי דרוד – צמד.

קבוצת ילדים ב’ החלה עונה במחוז חוף עם ניצחון 0:2 על קבוצת המשנה של מ.כ נווה יוסף חיפה.

מה בשנתוני התשיעות, שגם הם החלו עונה במחוז חוף? קבוצת ילדים ג’ סיימה בתוצאת שוויון 1:1 במשחק מול קבוצת המשנה של מ.כ נווה יוסף חיפה, בעוד שקבוצת טרום א’ ספגה הפסד 3:2 מבית”ר חיפה.

פתיחת עונה מוצלחת. קבוצת ילדים א’ של עירוני קרית שמונה



הפועל עירוני צפת

קבוצת נערים ג’ החלה עונה במחוז צפון 1 עם ניצחון ביתי 1:6 על מ.ס בית ג’אן, במשחק שהיווה משחק ראשון בהצגה כפולה עם משחק הבוגרים. הקבוצה האורחת עלתה ליתרון בדקה ה-7, אך עד לתום המחצית הראשונה צפת כבשה שישה שערים מתוצרתם של: רועי שיש (10,38), אורן שלמה (11), אילון ליגטוי (14,24) ונריה חדד בבעיטת פנדל בדקה ה-23.

קבוצת ילדים א’ החלה עונה במחוז צפון 1 עם ניצחון חוץ 2:4 על מ.ק קצרין, שאירחה את המשחק באצטדיון בבועקאתא, בשל עבודות במגרשה. לקצרין הייתה זו פרימיירה, לצפת זו עונה שניה בליגה. ליבנה קרסנו העלה את קצרין ליתרון בדקה ה-24. במחצית השניה שערים שכבשו עילאי שלום (40) ועילאי טוויזר (47) חוללו מהפך והעניקו לצפת יתרון 1:2. ליבנה קרסנו השלים צמד בדקה ה-54 והעניק לקבוצתו שוויון 2:2, אך עילאי שלום ועילאי טוויזר הוסיפו עוד שער אחד כ”א והשלימו צמדים בדרך לניצחון 2:4.

פתחו עונה עם שמחה. קבוצת ילדים א’ של הפועל עירוני צפת



מ.ק קצרין

קבוצת נערים ג’ פתחה עונה במחוז צפון 1, גם היא במשחק שנערך באצטדיון בוקעאתא, אבל היא מצאה את עצמה בצד המנצח בתום המשחק מול מ.כ מג’דל כרום/שאגור, שהסתיים בניצחון 0:5. כבשו לזכות קצרין: אורי פנחס (12,74), אילאי אוחנה (32), מאור ביצ’א (44) ואמיר מדינה (58).

פתיחת עונה חלקה. קבוצת נערים ג’ של מ.ק קצרין



בני ממב”ע

קבוצת הנוער החלה עונה בליגה הארצית עם הפסד 1:0 במשחק החוץ מול מ.ס ג’דיידה מכר, שכבשה את שער הניצחון בדקה ה-40.

קבוצת נערים ב’ פתחה עונה במחוז צפון עם ניצחון ביתי 1:4 על עירוני טבריה, לאחר שהוליכה 1:3 בתום המחצית הראשונה. נאיף שראף כבש שלושער (8,19,47) ושער נוסף כבש בדקה ה-5 ניל אבו סלאח.

ניצחון ביתי משכנע. קבוצת נערים ב’ של בני ממב”ע


הפועל מרום הגליל

קבוצת הנוער, שצירפה לשורותיה שחקנים שהגיעו מהפועל עירוני צפת, פתחה עונה במחוז צפון 1 עם ניצחון ביתי 3:5 על מכבי דבוריה. שערים שכבשו מתין חורשיד (6) ורפאל ביתן (20) העניקו למרום הגליל יתרון 0:2 מהיר. הקבוצה האורחת כבשה שער מצמק בדקה ה-30, אך שער שכבש בבעיטת פנדל אוראל פלס בדקה ה-40 העניק למרום הגליל יתרון 1:3. במחצית השניה הקבוצה האורחת צימקה את התוצאה עם שער בדקה ה-55, אך רפאל ביתן השלים צמד בדקה ה-60 והעלה את מרום הגליל ליתרון 2:4. בדקה ה-70 שער שכבש הראל דדון העלה את מרום הגליל ליתרון 2:5. שער שכבשה הקבוצה האורחת בדקה ה-80 קבע את תוצאת המשחק.

קבוצת נערים א’  פתחה עונה במחוז צפון במשחק חוץ מול מכבי עוספייה, אליו התייצבה בסגל מצומצם. הקבוצה מהכרמל הייתה עדיפה וזכתה בניצחון 1:7, לאחר שהוליכה 0:3 בתום המחצית הראשונה. אושר ולעל כבש שער מצמק בדקה ה-50.

קבוצת ילדים א’ ערכה פרימיירה בליגת צפון 1 יחד עם המאמן אליאב מלכה, במשחק ביתי מול עירוני עראבה. מרום הגליל הטיבה לשחק וניצחה 1:6 שוהם אזרואל כבש שלושער, לצד שערים שכבשו אלחי גרידיש, אור ויטנברג וישראל סופר.

ככה פותחים עונה ומתחילים דרך. קבוצת ילדים א’ של הפועל מרום הגליל



מ.כ גליל גולן

קבוצת טרום א‘ קיימה משחק ליגה ראשון והיסטורי במחוז צפון 1. הקבוצה אירחה במגרש בכפר בלום את בית”ר כפר מנדא וניצחה  1:7. כובשי השערים: טומי הבט – שלושער, עומרי נסטל, נבו נמני, אלון שוורץ וליאור עזרן.

הפועל טובא

שבועות ספורים לאחר הקמתה, התייצבה קבוצת ילדים ב’ בהובלתו של שיבלי הייב למשחק חוץ מול בני סכנין, במסגרת המחזור הראשון של מחוז צפון 2. טובא נתנה פייט ואף הוליכה ביתרון 0:1, משער שכבש סורי ג’ומעת, לאחר הגבת קרן מוצלחת של קארם הייב. המאמן שיבלי הייב אמר בתום המשחק: “הקמנו קבוצה בלי תמיכה של המועצה, הכל מכספי הורים ותרומות, במטרה להעניק מסגרת טובה לילדים. הקבוצה מורכבת ברובה משחקנים שלא היו בבית ספר לכדורגל וזו התנסות ראשונה שלהם. אני לא פוחד מעבודה קשה, מאמין בהם שהם ילמדו תוך כדי תנועה. כבר במשחק בסכנין נראנו טוב ואני מאמין שעם הזמן נראה עוד יותר טוב”.

ינסו לסגור פערים תוך כדי העונה. קבוצת ילדים ב’ של הפועל טובא
השער השני שכבש שחף ספיר (צילום: רונן ספיר)