כדורגל: אדומים ונהנים בקרית שמונה

הפסד ליגה ראשון לעירוני קרית שמונה – 2:0 במשחק הביתי מול הפועל ת”א.

עירוני קרית שמונה חזרה היום למעגל משחקי הליגה. הקבוצה של עמיר נוסבאום וניב סידי אירחה את הפועל ת”א למשחק במסגרת המחזור השני בליגת העל, אליו היא התייצבה אחרי תוצאת שוויון 1:1 במשחק מול מכבי פ”ת – בעוד שהפועל ת”א ניצחה במחזור הראשון 1:2 את מ.ס אשדוד. קרית שמונה התייצבה למשחק ללא הקשר והקפטן סמואל בראון ושחקן הכנף מוחמד שאקר הפצועים, את מקומם מילאו הקשר נדב נידם ושחקן הכנף שליו דסטה – בעוד שהפועל ת”א חסרה שניים מה”אקסים” של קרית שמונה העונים לשם שלומי אזולאי – הן הקשר והן החלוץ. “אקסים” שכן פתחו בהרכב הם הקשר דן אייבינדר והחלוץ הברזילאי לוסיו מרינאו, בעוד שיואב הופמייסטר נותר על הספסל.

נהנו מרוב גדול ביציעים. אוהדי הפועל ת”א (צילום: יורם ממן)



המחצית הראשונה של המשחק הייתה אנמית, עם מעט מאוד בעיטות למסגרת. מה שייזכר יותר מכל, זו ההרחקה חסרת האחראיות של שחקן הכנף הג’מייקני, מורגן פרייר, בדקה ה-35, לאחר שביצע עבירה ברוטאלית ומסוכנת על פרליי רוסה. הרחקתו של השחקן והותרת קרית שמונה בעשרה שחקנים שיחקה לידיהם ולרגליהם של שחקני הפועל ת”א, שאמנם ירדו להפסקת המחצית בתוצאת שוויון 0:0, אך במחצית השניה השתלטו על המשחק, היו דומיננטים יותר ותרמו זאת לכיבוש שני שערים מתוצרתו של המחליף, יואב תומר, שבדקה ה-63 נהנה ממסירה טובה של פרליי רוסה וכבש שער בבעיטה מהרחבה ובדקה ה-67 הגבהה של בן ביטון מצאה את ראשו – והוא סיפק נגיחה מוצלחת, שפגעה באחד משחקני ההגנה של קרית שמונה והמשיכה לרשת של ברטקוש – שער שהעלה את קבוצתו ליתרון 0:2. בין לבין רועי קהת החמיץ הזדמנות להשוות את התוצאה במצב של אחד על אחד מול שטקוס, שסיכל את הניסיון. עד לסיום המשחק נרשמו עוד ניסינות של הפועל ת”א, שלמזלה של קרית שמונה לא תורגמו לשערים נוספים.

לא מחוברים. שחקני קרית שמונה בחימום שלפני המשחק (צילום: יורם ממן)



הפועל ת”א זכתה בניצחון מוצדק. קרית שמונה נראתה רע. קבוצה שבועטת פעמיים למסגרת בכל המשחק, לא יכולה לתת פייט לקבוצה שבועטת 7 פעמים למסגרת ומחזיקה בכדור 62 אחוז מהזמן. אפשר להיתלות על ההרחקה של פרייר, אך לא קשה להבחין שהסגל של קרית שמונה עדיין לא מחובר ומומלץ כבר עכשיו להסתכל על אפשרויות לחיזוק בעמדות ההגנה והקישור. מורגן פרייר כבר עם כרטיס אדום שני, נראה שלאור התפוקה הדלה וההתנהגות חסרת האחריות של השחקן, מוטב להתיר עמו את החוזה ובינתיים להריץ שחקנים כמו גיא בן לולו ואיתמר שבירו. גם לקשר הנמרץ ידין לוגסי מגיע לראות יותר דשא.

הרכב עירוני קרית שמונה במשחק (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, עלא ג’עפר, עאיד חבשי, זיו מורגן (יובל לוין – 75), נדב נידם (איתמר שבירו – 73), אובידיו ביק (ידין לוגסי – 86), רועי קהת, שליו דסטה (גיא בן לולו – 73), מורגן פרייר (הורחק – 35) סטפן מילוסביץ’.

ראוי ליותר קרדיט. ידין לוגסי (צילום: פושקו)