פתיחת שנת לימודים חלקה בחצור

ראש המועצה, שמעון סויסה, שביקר במוסדות החינוך, שבע רצון מפתיחת שנת הלימודים ביישוב.

חצור הגלילית פתחו את שנת הלימודים בצורה חלקה ללא תקלות ועם עליה משמעותית בשיעור המחוסנים במוסדות החינוך- הן מבחינת צוותים חינוכיים והן מבחינת תלמידים לקראת פתיחת שנת הלימודים. השנה נרשמה עליה של כ 7% במספר התלמידים במערכת החינוך כשבבתי הספר 2502 תלמידים ואילו בגנים 1021 ילדים. מספר התלמידים שעלו לראשונה לכיתה א הינו 251 תלמידים.

הבשורה הגדולה ביותר הינה בנושא התקציבי. ראש המועצה המקומית חצור הגלילית- שמעון סויסה ממשיך לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות גם מבחינת הגישה, התפיסה והתקציב כאשר 40% מתקציב המועצה בחצור הגלילית מוקצה לתחום החינוך- אחוז חסר תקדים ומהגבוהים במדינת ישראל.

רגע לפני פתיחת השנה הנחה ראש המועצה שמעון סויסה את ראשי אגף החינוך בחצור הגלילית להערך לכל תרחיש- מצב אחד לפתיחת שנת הלימודים בזמנה ובאופן מלא בבתי הספר ובמקביל ללמידה מרחוק. בשל כך, בנו באגף החינוך בהובלת איתן בר דרור מנהל מחלקת החינוך, מנהלי מוסדות החינוך והצוותים החינוכיים תוכנית לימודים כפולה- ללמידה פיזית מבתי הספר וללמידה מרחוק. “התלמידים עשויים ללמוד מהבית באופן חלקי או לאורך כל השנה-אני יודעת שזה לא כיף לחשוב על זה, אבל מי שיערך ויתכונן עכשיו- לא יופתע אחר כך, המטרה שלנו להערך הייטב ולא לאבד אף תלמיד” ציין מנהל אגף החינוך בחצור הגלילית איתן בר דרור.

עם העולות לכתה א’. שמעון סויסה בשיחה עם תלמידות שהחלו את דרכן הבית ספרית (צילום: דוברות המועצה)



במקביל לאורך הקיץ כולו בוצעו עבודות אינטנסיביות על מנת לפתח, לחדש ולשדרג את מוסדות החינוך במסגרת שיפוצי קיץ, הצטיידות, פיתוח מרחבים חדשים וכו’ בהשקעה של למעלה מ 700,000 ₪ לצד הוספת תוכניות חינוכיות ופעילויות חדשות במידה ותתאפשר למידה פיזית במוסדות החינוך. השנה נפתחת בחצור הגלילית לראשונה פיילוט ייחודי ומרענן במסגרתו פועלת חטיבה צעירה חדשה בבית הספר חוני המעגל. במסגרת פעילות זו יפעלו גן ילדים וכיתות א במתחם משולב כאשר בחלק מיום הלימודים הפעילות תהיה משולבת.

כמו כן במסגרת היום הראשון ללימודים חנכו בחצור הגלילית את המבנים המחודשים של אולפנית אמי”ת שעברו חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, שיפוץ נרחב ומעניקים לתלמידים סביבה מזמינה ומפוארת. אגב, בימים אלו מקדמים במועצה את המשך הפרויקט עם חידוש נרחב וחיזוק של אורט יסודי ושבט סופר כחלק מהמהפכה בסביבה החינוכית.

ראש המועצה שמעון סויסה ציין: “בכל שנה אני מתרגש מחדש לראות את הילדים שעולים לכיתה א, נכנסים למסגרת של גנים, עולים לתיכון וכו’. החינוך הינו בראש סדר העדיפויות שלנו במועצה הן מבחינת היחס, המשאבים והתקציבים מתוך תפיסה שעתיד ילדנו הוא הדבר החשוב ביותר. כאשר אנו רואים את הזינוק בנתוני הזכאות לבגרות, בגרויות איכותיות ומצטיינים מחצור הגלילית אנו מבינים שההחלטה נכונה, חשובה ומעניקה לכל ילד וילדה בחצור הגלילית נקודת פתיחה מצוינת לחיים. אנו מודה למנהלי בתי הספר ולצוות החינוכי על פעילותם לאורך השנה ועל ההכנה האינטנסיבית לפתיחת שנת הלימודים, נמשיך לדאוג שכל ילד וילדה בחצור הגלילית יקבלו את הכלים הטובים ביותר ומערכת החינוך בחצור הגלילית תמשיך לצעוד קדימה, להתפתח ולהוביל”.

שמעון סויסה במפגש עם ילדי גן (צילום: דוברות המועצה)