רוגבי בקצב שלהם

קבוצת רוגבילטי – קבוצה של אוהבי ואוהבות רוגבי עם וללא מוגבלות פיזית ומנטלית מבית מועדון רוגבי גליל עליון, זוכה בתואר “קבוצת החודש” שלנו.

קבוצות בכל שכבות הגיל ומשני המינים של מועדון רוגבי גליל עליון קטפו לאורך השנים את תואר “קבוצת החודש” שלנו. עם כל הכבוד לכל הקבוצות – ויש המון, היום קוטפת את התואר הקבוצה המיוחדת ביותר במועדון, קבוצת רוגבליטי – קבוצה שהוקמה לפני מספר חודשים ע”י ענהאל לאור, סטודנטית לעבודה סוציאלית, המתגוררת בקיבוץ שמיר. לאור, שמתמודדות בגבורה עם ניוון שרירים, שכלה את אמה לפני מספר חודשים – לאחר שזו סבלה מניוון ומסרטן. את הקבוצה הקימה כהוקרה לאמה וגם כדי לתת מסגרת משולבת לגברים ונשים עם וללא מוגבלות פיזית ומנטלית, כדי להתאמן ברוגבי בקצב פחות גבוה ואגרסיבי ממה שדורש המשחק. את הקבוצה מאמן המנהל המקצועי של המועדון, עופר המבורגר.

קבוצה מדהימה. קבוצת רוגביליטי יחד עם המאמן עופר המבורגר



אז איך הכל התחיל וקרם עור וגידים? הנה לכם הגירסה של עופר המבורגר: “לפני כחצי שנה, אחרי אימון במגרש שבקיבוץ דן, פגשתי את ענהאל לצד המגרש. במהלך שיחה בינינו נוצר חיבור עמוק אנושי וערכי. חשבנו ביחד על המשמעות והערך שספורט ורוגבי בפרט נותן למשתתפים. היא שאלה אותי אם אפשר לדעתי להתאים את הרוגבי כפעילות שיכולה להכיל מגוון אנושי רחב עם ובלי מוגבלויות. אמרתי לה שאני מאמין במשפט מהסרט שדה החלומות: “If you build it, they will come”. לאחר זמן לא רב פתחנו בדן את קבוצת “הרוגביליטי – קבוצת רוגבי מותאמת לנשים וגברים עם ובלי מוגבלויות. עם הרבה סבלנות ורגישות לצרכים השונים ופידבק מהמשתתפים בנינו מסגרת ספורטיבית מכילה שיש בה אתגר ותחושת ביחד. לאור ההצלחה של הפעילות התחזקה אצלנו האמונה בחזון המשותף ובשילוב הכוחות של ענהאל, גרטי ושלי נוכל לייצר מקום מיוחד ומשמעותי שייתן מקום נגיש להעצמה וחיבור בין אנשים בגליל העליון”.

האהבה לטבע הביאה אותה צפונה. ענהאל לאור נהנית בצפון



וזו הזווית הנוספת של ענהאל לאור: “אני מאוד אוהבת ספורט.  כשהייתי בשירות צבאי קרבי ופתאום הרגשתי קושי בריצות. אחרי כמה שנים אובחנתי עם ניוון שרירים, אבל לא ויתרתי לעצמי. אמי ז”ל לימדה אותי לעבוד עם מה שיש ואנחנו לא המגבלות שלנו. להאמין בעצמנו. עברתי לריצות קלות, לטיולים בשטח, אני גם רוכבת על אופניים. לשמחתי, יש לי חבר טוב בחיים, הכלב אליוט, שעוזר לי בסיוע רפואי.  תמיד אהבתי ספורט, אבל עם השנים נהיה לי יותר מאתגר להשתלב בספורט. עברתי לצפון לפני שלוש שנים, אני מאוד אוהבת את החיים כאן שקרובים כל כך לטבע. חיפשתי קבוצות נגישות, עד שהחלטתי להקים קבוצת רוגבי. לא יכולתי לרוץ בקצב של הקבוצה, אבל זה ענף ספורט מגניב ודינאמי, שדורש חשיבה ותזוזה – והחלטתי שאני רוצה להיות חלק מזה. בסיוע של עופר ויניב גרטי – מנהל המועדון, ובתמיכה כספית של אביו, איציק – שבעצמו מסתייע בכסא גלגלים 36 שנים, הצלחנו ליצור כאן קבוצה משלנו, שמשלבת גם חבר’ה מקבוצות הגברים והנשים וגם חבר’ה שבאים ספציפית לפעילות הזו. זה עובד בצורה טובה, בזכות הדינאמיות שהמשחק דורש ורמת האתגר. יש לנו 10 חבר’ה קבועים ועוד 5 שבאים מעת לעת. גברים ונשים. לעופר יש דרך מיוחדת להעביר את  האימונים, הם מאוד מוצלחים, מאפשרים ומעצימים. אנחנו נפגשים פעם בשבוע. בקיבוץ דן. כיף לראות שמשהו שהתחיל מפה לאוזן, עם חברים וחברות שהצטרפו, תופס תאוצה”.

לענהאל לאור ועופר המבורגר משאלת לב לשנה החדשה: “תקוותינו היא שהקורונה תדעך ויתאפשר לנו לייצר רצף של פעילות. אנחנו מאוד רוצים לגדול ולהתרחב, מזמינים כל מי שרוצה להשתלב בקבוצה עם אנרגיות טובות ובמשחק מאתגר מאוד, להיות חלק מהקבוצה. תקוותינו היא שיקומו עוד קבוצות כאלה בארץ ונוכל גם לשחק מולן. נשמח מאוד לתמיכה של בעלי עסקים מהאזור, כדי לקיים את הקבוצה”.

קבוצת “רוגביליטי” חוזרת להתאמן אחרי החגים בימי רביעי ב18:00. פשוט תבואו, ותהיו חלק מקבוצה מהממת עם אנשים מדהימים ותעבירו הלאה. לפרטים נוספים: ענהאל – 0549175157.

הצטרפו אליהם, זה כדאי