רגע לפני שמתחילה שנת לימודים חדשה במוא”ז הגליל העליון

במוא”ז הגליל העליון נערכים בהתרגשות לאתגר שנת הלימודים החדשה. על כך בכתבה הבאה

אחרי שכבר חשבנו שהתגברנו על הקורונה, הוכיחה המגפה הבלתי צפויה הזאת, אשר שבשה לחלוטין את שגרת החיים בשנה וחצי האחרונות, שיש לה עוד כמה טריקים בשרוול. הקורונה הביאה לשינויים של ממש בדרך בה מתקיימים הלימודים – קפסולות, למידה מרחוק וכד’ – והכריחה את הצוותים החינוכיים במועצה אזורית הגליל העליון, כמו גם בשאר חלקי הארץ, להיערך בצורה שונה לגמרי מזו שהתרגלו אליה בעשרות השנים האחרונות. אך למרות אי הוודאות וההחלטות שהונחתו על המערכת בדקה ה-90, אלפי תלמידים מבתי הספר וילדים מגני הגיל הרך של המועצה פתחו השבוע את שנת הלימודים תשפ”ב באופן מיטבי, כמעט ללא תקלות.



מועצה אזורית הגליל העליון מהווה רשות חינוך של שש רשויות נוספות וכוללת 12 בתי הספר (שבעה יסודיים, ארבעה תיכונים וקידום נוער) שהמועצה נושאת בגאווה על כתפיה. בשבעת בתי הספר היסודיים של המועצה לומדים 2,624 תלמידים; בארבעת התיכונים של המועצה לומדים 3,166 תלמידים; סך הכל –5,790 תלמידים. ביה”ס היסודי הגדול ביותר הוא “מבוא הגליל”, עם 580 תלמידים. התיכון הגדול ביותר הוא עמק החולה, עם 1,189 תלמידים. הגיל הרך: בגילאי 0-3 יש במועצה 830 תינוקות, ובגילאי הגן, יש במועצה 1,160 ילדים. המועצה נמצאת במגמת צמיחה דמוגרפית בשנים האחרונות (הגידול בילדי המועצה לעומת שנה שעברה עומד על 3.3%) – לפני שנתיים נפתחו ארבעה גנים חדשים והשנה יפתח גן נוסף בקיבוץ הגושרים. מעבר לכך, המועצה אחראית על הפעילות של ‘מרכז קלור’ ושל עמותת הספורט, כאשר בכל מסגרת כזאת לוקחים חלק כ-1,000 בני נוער מרחבי אצבע הגליל.

גיורא זלץ, ראש המועצה, אמר כי “אלו הימים הכי ממלאים, אופטימיים וכיפיים שלי כראש מועצה. 12 בתי ספר, 120 גני ילדים, פעוטונים, בתי תינוקות, וכמובן כ-8,000 ילדים ובני נוער, שבשמחה גדולה וציפייה, פתחו את השנה במועצה שלנו. בימים אלה של מתח, חוסר ודאות ואפילו של חרדה מסוימת, אנחנו מודים על האמון של התושבים וההורים בצוותי החינוך ובמועצה. זוהי המשמעות של ליבת העשייה שלנו, זו משמעות הציונות, ליישב, לחנך, לייצר איכות חיים, גם בימים קשים של מגפה כלל עולמית שטרם חלפה, משבר כלכלי וחוסר ודאות”.

גיורא זלץ – ראש המועצה האזורית הגליל העליון