פריחת האיתמר

איתמר קפלן עושה חיל בתחום הכושר הגופני ובתחומים נוספים בחייו. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי החודש”.

שבע שנים חלפו מאז שאיתמר קפלן מקיבוץ עמיעד כבש את פינת “ספורטאי החודש” שלנו, בעקבות הצטיינותו בקבוצת הנוער של מועדון רוגבי גליל עליון. הרבה דברים קרו מאז ובשבוע שעבר שיתף איתמר קפלן בפוסט אמיץ תמורות שחלו בחייו:  “אולי חלק מכם יודעים וחלק לא, עברתי תהליך לא פשוט בחיים שלי, אבל תהליך ששווה את זה. תהליך של שינוי ריגשי, עצמי ופיזי. תהליך שנתן לי ללמוד הרבה על עצמי, דחף אותי להיות הוורסיה הכי טובה של עצמי שעזר לי לקבל ולאהוב את עצמי. הכל התחיל בסוף שנות הנעורים שלי, אחרי שירדתי 33 ק”ג עדיין לא הספיק לי השינוי, רציתי עוד, רציתי להיראות אחרת. התחלתי לעלות במסת השריר, אפילו שלקח לי כמה שנים כדי להגיע לשינוי הזה, ימים של עייפות, אפיסת כוחות וימים ללא שינה. זה היה שווה את זה. התהליך העצמי שלי לא היה רק פיזי, אלא גם נפשי ותפקודי. אני על הרצף האוטיסטי (תסמונת PDD) ומתמודד עקב כך עם הרבה קשיים רגשיים. אני לא מוותר לעצמי, לא נתתי לדברים האלה להוריד אותי והאמנתי שאצליח להגיע למקומות טובים יותר. זה נתן לי מוטיבציה לא רק בתחום הכושר, אלא גם בתחומי החיים הנוספים שלי. אני מאמין בטוב, מאמין בתהליכים, מאמין בחשיבה חיובית, מאמין שכל אחד מאיתנו מסוגל לעשות כל דבר שרק ירצה, מאחל לכולם שתתחילו תהליכים כאלה, שתאמינו בעצמכם יחד עם כל הקושי שמלווה. תעשו תהליך שישנה את חייכם”. לנו הפוסט הזה לא הותיר ספק, שהפוסט הזה דורש התעמקות בפרטים וגם את הענקת תואר “ספורטאי החודש” לאיתמר קפלן.

מפגן עוצמה. איתמר קפלן בסיום אימון כושר



11 חודשים חלפו מאז שאיתמר קפלן הצטרף למכינת “אבני דרך” בקרית שמונה, המעניקה מסגרת מעצימה לצעירים בגילאי העשרים המעוניינים לקבל כלים לניהול חיים עצמאים ולהתפתחות בשוק העבודה ובתחומי הלימודים. לדבריו של קפלן, מדובר בצעד משנה חיים: “נחשפתי למקום והבנתי שמדובר בעמותה שתורמת ועוזרת המון לחיים האישיים. הבעתי התעניינות בנוגע להצטרפות והחלטתי ללכת על זה. עם הזמן יותר ויותר דברים השתנו לטובה ונפתחו עבורי יותר אפשרויות. זו החלטה הכי טובה שקיבלתי בחיי. אנחנו 14 אנשים במכינה. תענוג צרוף לחיות עם אנשים טובים – הן ברמת המדריכים והן ברמת המכניסטים. אני לומד טבחות ב”מכללת השף” בחיפה פעם בשבוע. אני נוסע עם ידידה טובה באוטובוס ולפעמים נוסעים עם הרכב שלה עד כרמיאל ומשם ממשיכים ברכבת. אני עובד בצוות המטבח של מסעדת “הבוקרים” במרום גולן ונהנה מאוד מהעבודה. אני בתהליך של לימודי נהיגה במטרה להוציא רישיון, עושה הרבה ספורט. העונה חזרתי לראות את קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון, הגעתי עם חברים מהמכינה ושמחתי מאוד שהקבוצה הצליחה לזכות באליפות ולשוב לליגת העל. אני נהנה מהחיים כאן במכינה”.

על העשייה הספורטיבית שלו מרחיב איתמר קפלן: “אני מתאמן בסטודיו A בקרית שמונה, אימונים מאתגרים יחד עם המאמן המצוין, איתי אלישע שמשפיע מאוד לטובה עלי.את איתי אני מכיר מהתיכון ושמתי בו את ביטחוני. איתי והצוות המצוין תורמים לי רבות לכושר הגופני. ביום ראשון שמחתי לחזור אחרי 8 חודשים לשורות קבוצת רוגבי גליל עליון. הרבה געוגעים הצטברו אצל שני הצדדים, למרות ששמרנו על קשר כלשהו דרך הווטסאפ. אני מודה שהגעתי קצת חלוד, חטפתי חמישה זעזועי מוח במהלך משחקונים שעשינו – מאחר ולא תיקלתי טוב. אני אמשיך לעבוד קשה, כדי לחזור לכושר. יכול להיות שאשתלב גם בקבוצת הרוגבילטי – בה פעילים חבר’ה עם ובלי מוגבלויות והקצב שם יותר מתון”.

החבר’ה הטובים ממכינת “אבני דרך” יחד עם איתמר קפלן (בחולצה הסגולה)



במסגרות הספורטיביות בהן פעיל איתמר קפלן, לא חסכו בפרגון. איתי אלישע ידע להעיד מקרוב על התהליכים הספורטיביים שעבר קפלן: “איתמר מתאמן כבר 8 חודשים, אין אפילו דרך לתאר את הרצינות שלו. הוא לא מפספס אף אימון, משלים אימונים, רציני בכל הפרמטרים, עובד לפי הספר בלי ימינה ושמאלה. איתמר מקפיד על תזונה, הרגלים. אם אתה אומר לו משהו, הוא חושב ומיישם. אנחנו עובדים בעיקר על אימוני כח, משקלים, עם הרבה הכוונה תזונתית – מאחר והוא משחק רוגבי, הוא צריך להיצמד לארוחות כל שעתיים, להיות מדויק בשומן ותזונה, כדי להימנע מפציעות. אני מצדיע לאיתמר על פועלו”.

יניב גרטי – מנהל ושחקן בקבוצת מועדון רוגבי גליל עליון: “איתמר בחר לקחת  פסק זמן לטובת חייו האישיים ומעבר שעשה באורחות החיים שלו ועכשיו, לשמחתנו, הוא חוזר. איתמר שחקן שנותן הכל בכל אימון ובכל רגע נתון במגרש ועכשיו גם התחזק מאוד מבחינה פיזית בזכות עבודה רצינית בחדר כושר ואני בטוח שייתן לנו הרבה העונה. חוץ מאיתמר, מגיעים לאימונים 4-5 שחקנים ששיחקו עם איתמר בנוער ועכשיו השתחררו/חזרו מחו”ל והצטרפו, מה שנותן אנרגיות טובות בקבוצה ודם צעיר ורענן. כיף גדול לנו שהחבר’ה האלה ובפרט איתמר חזרו לחיקנו. אין ספק שהם יוסיפו לנו המון”.

איתמר קפלן אוהד מושבע של קבוצת הכדורגל של מנצ’סטר יונייטד. יש לו משאלת לב גדולה לעונה הזו: “הרבה דברים טובים קרו לי בשנה האחרונה, אחד מהבולטים שבהם קרה השבוע – עם ההודעה על חזרתו של כריסטיאנו רונאלדו למנצ’סטר. איתו אין לי ספק שהקבוצה צריכה לחזור לימים הגדולים שלה. אני מקווה שבעונה הזו ההגמוניה תחזור למנצ’סטר יונייטד בכל המסגרות”.

מחדש ימיו כקדם. איתמר קפלן בטקס הסיום של מועדון רוגבי גליל עליון בשנת 2017