שמעון סויסה: “הכירו בפרוטקשן כטרור לכל דבר”

שמעון סויסה, ראש מועצת חצור, העביר מסר ברור לשר לביטחון פנים, בשיחה בין השניים.

לאחר שפנה לראש הממשלה נפתלי בנט במכתב מיוחד ונועד עם השר לבטחון פנים עומר בר לב, במהלך השבוע האחרון החל סויסה לקדם גם את הנושא המשפטי וההכרה הנדרשת בבעלי העסקים כנפגעי טרור לכל דבר, כאשר שוחח עם שר המשפטים גדעון סער בנושא.

סויסה ציין כי לא ייתכן שמדינת ישראל לא תכיר בנפגעי הפרוטקשן וכי מדובר בטרור לכל דבר, השר מצידו התחייב לבחון את הנושא ולקדם חקיקה בנושא. בנוסף, במפגש שנערך עם השר לביטחון פנים עומר בר לב הציג סויסה את תמונת המצב הקשה בגליל נוכח הטרור המשתולל וביקש להעלות את הנושא לראש סדר היום של המשרד לטיפול לצד קידום חקיקה משמעותית שתעניק כלים אמיתיים לרשויות החוק להתמודד עם הסיטואציה. השר מצידו התחייב שהנושא יקבל משנה תוקף ולהוביל שינוי מהותי. בנוסף, ביקש סויסה להעלות את תחושת הביטחון של בעלי העסקים ולהקצות תוספת כ”א של שיטור עירוני וכן להציב מצלמות אבטחה באזור התעשייה. השר מצידו התחייב לקדם את הנושא לאחר אישור סופי של תקציב המדינה.

בנוסף, ביום שני האחרון התקיימה ישיבה מיוחדת נוכח פנייתו של סויסה, במרכז השלטון המקומי במטרה לגייס את כל הרשויות למאבק לעצירת הפרוטקשן. בתום הישיבה הוחלט כי המרכז לשלטון מקומי בהובלתו של חיים ביבס יצטרף לדרישת ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה ממשלת ישראל להציב את הטיפול בטרור הפרוטקשן בראש סדר העדיפויות. במקביל לשיחות ומפגשים אלו קיים ראש המועצה שמעון סויסה מפגשים גם עם הסוחרים באזור התעשייה, שמע את מצוקתם, התחייב להמשיך ולפעול על מנת להשיב את השקט והביטחון ולסייע להם בסיטואציה המורכבת.

ראש המועצה המקומית חצור הגלילית שמעון סויסה ציין: ״ במשך שנים מדינת ישראל איבדה את השליטה בגליל ונתנה לטרור הפרוטקשן להרים ראש, אך לא עוד. אנו דורשים לקדם חקיקה לטיפול בסוגייה והכרה בנפגעי הפרוטקשן כנפגעי טרור לכל דבר, להגביר נוכחות של כוחות ביטחון ולהציב מצלמות. אם מדינת ישראל לא תתעורר -נאבד את הגליל. אנחנו לא מוכנים לאבד את הבית שלנו ונדאג שהנושא יוצב בראש סדר העדיפויות”.

שמעון סויסה וגורמי שיטור בפתח העסקים שהוצתו