בחצור משלמים פחות

מועצת חצור, בראשותו של שמעון סויסה, החליטה לערוך רפורמה בחיוב הארנונה לתושבים.


במהלך השבועות האחרונים רבים מתושבי חצור הגלילית קיבלו בדואר שוברי תשלום בגין חיובים חדשים שהינם תוצר של צו הארנונה החדש של משרד הפנים והמדידות החדשות שבמשרד הפנים חייבו את הרשויות לעשות. בצעד אמיץ ומתחשב במיוחד הצליחו במועצה להוזיל את העלויות לתושב ולחתוך את העלייה שבצו החדש של משרד הפנים.

כזכור, לפני כחודשיים הנחה ראש המועצה שמעון סויסה את הצוותים המקצועיים הרלוונטיים במועצה לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להקל על התושבים בצו הארנונה ולמצוא דרכים יצירתיות להורדת החיובים. כעת, הודיע המועצה כי לאחר עבודה אינטנסיבית ובחינה משפטים ניתן לברך על המוגמר: חיסכון של אלפי שקלים לתושבי חצור הגלילית.

בשלב א’ שהינו באופן מידי ייכנסו לתוקף שורה של סעיפים המקלים על התושב: לא יבוצע חיוב בגין השטח שסביב הבריכה (דק וכו’), לא יבוצע חיוב בגין סנטף שקוף בפרגולות, לא יבוצע חיוב בגין ארגז רוח – קרניז עד לגודל של מטר, לא יבוצע חיוב בגין מדרגות חוץ ללא קירוי, לא יבוצע חיוב בגין קומת עמודים במידה ו 60% מהשטח פתוח ללא קירות, תעריף בריכות השחייה יהיה על פי שטח הבריכה בלבד ויעמוד על תעריף מגורים- 38 ₪ למטר לשנה במקום 108 ₪ למטר!. מבדיקה אקראית שביצענו על חיוב שקיבל אחד מתושבי חצור הגלילית עולה כי לאור שינויים אלו, במקום לשלם 3,100 ₪ הוא ישלם רק 680 ₪ בשנה! חיסכון אדיר של 2420 ₪ בשנה.

חצור הגלילית בצילום מהאוויר (צילום: דוברות המועצה)



אם לא די בכך, עוד הודיעו כי במהלך השבוע הבא תתכנס מליאת המועצה ותתבקש לאשר שורת הקלות נוספת ומשמעותית במיוחד: הוזלת תעריף חיוב בגין בריכות שחיה ל-19 ₪ למטר לשנה במקום 38 ₪ למטר, הוזלת תעריף חיוב בגין מקלטים ל-19 ₪ למטר לשנה במקום 38 ₪ למטר, הוזלת תעריף חיוב בגין חניות מקורות ל-19 ₪ למטר לשנה במקום 38 ₪ למטר, הוזלת תעריף חיוב בגין מחסנים ל-19 ₪ למטר לשנה במקום 38 ₪ למטר.  בנוסף, כל תושב יכול לבקש מדידה חוזרת. במידה והמדידה תמצא שגויה, תהיו פטורים מהתשלום בעבור המדידה החוזרת.

מדובר בשורת הקלות נרחבת במיוחד שמטיבות עם תושבי חצור הגלילית למרות הצו הנוקשה של משרד הפנים. מבדיקה שביצענו עולה כי בחצור הגלילית ניתנות ההקלות המשמעותיות ביותר בארץ בסוגיית הארנונה!.

ראש המועצה שמעון סויסה ציין: “אנחנו קשורים לציבור ומהרגע הראשון פעלנו בנחישות ועקביות על מנת למצוא דרכים להקל על התושבים ולצמצם את נטל הארנונה ככל שניתן. לשמחתי אנחנו מביאים בשורה אדירה לתושבי חצור הגלילית וברצונית להודות על כך לעוברי המועצה שעסקו בכך, לחברי המועצה שפעלו איתי בתהליך סגן ראש המועצה מאיר שטרית, מ”מ ראש המועצה יוסי בנינפלד, חברי המועצה מנחם ויינגולד, יצחק מלכה ונתן ראש. יחס נמשיך לפעול למענכם התושבים”.

שמעון סויסה (צילום: שיבולת שחר)