הכניסה למושב מרגליות נחסמה

עקב שריפה ברכס רמים, כתוצאה מהתפוצצות רקטה בצוהריים – נחסמה הגישה למושב מרגליות.

ימים בוערים ברכס רמים. לאחר ימים של שריפה במקטע שבין צומת כ”ח לבין צומת הגומא, היום האש מכה בצד הצפוני יותר. נחיתת הרקטה ששוגרה היום מלבנון בצוהריים הציתה שריפה באזור קיבוץ משגב עם ומושב מרגליות – שלפני כשעה הגישה אליו נחסמה, בעקבות השפעות השריפה על נתיבי התחבורה. מוקד השריפה במיקום קשה ומורכב להגעת כבאים – דבר המקשה על כיבוי השריפה.

לארגון “הגיע זמן גליל” טענות קשות לגורמי הביטחון: “רכס רמים בוער לאחר הרקטה מלבנון. אין סד”כ כיבוי ואין מטוסים של צה”ל. עבודת שיקום של 15 שנה יורדת לטמיון. שבוע שעבר פצצות תאורה ללא סד”כ כיבוי בזמן, שרפו אלפי דונמים ברכס רמים. עכשיו החצי השני”.

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון: “השריפה התחילה עם הנפילה של הטיל בצוהריים והיא ממשיכה. הקמנו חפ”ק בכניסה למחצבות של כפר גלעדי, משטרה, כיבוי אש וכוחות שלנו של המועצה וכוחות של הצבא. האש כרגע בשליטה, זה תלוי ברוח. אנחנו מאורגנים, אם נצטרך, לפינוי של מצפה עדי, מרגליות ומשגב עם. בשלב זה זה לא נדרש, אבל האש משמעותית”.

נכון לרגעי כתיבת שורות אלה, מבהירה עיריית קרית שמונה כי אין הנחיות מיוחדות לתושבי שכונת בימת תל חי: “בעקבות פניות רבות של תושבים המתגוררים בשכונת בימת תל חי בנוגע לשריפה על ההר, אנו מבקשים להבהיר כי כוחות הכיבוי פועלים בשטח ובשלב זה אין כל סכנה לדיירי השכונה.אנחנו נמצאים בקשר רציף עם כוחות הכיבוי ובמידת הצורך נעדכן”.

השריפה ברכס רמים הצפוני (צילום: עמוד הפייסבוק “הגיע זמן גליל”)