כדורסל: ספירת העומר

עומר טל, מגיבורי האליפות והעליה של הפועל גליל עליון, עובד במרץ לקראת העונה הבאה.

אחד מהשחקנים הבולטים ביותר בעונה הקסומה שעברה עליה, שהסתיימה בזכייה באליפות הליגה הלאומית ובהעפלה דרמטית לליגת העל הוא הגארד בן ה-29 עומר טל, שהעמיד ממוצע של 12.7 נקודות ו-5.3 אסיסטים למשחק. לעומר טל זו הייתה קדנציה שניה בקבוצה, לאחר ששיחק בשורותיה משך חצי עונה כשעלתה לליגה הלאומית והודרכה ע”י זיו ברתנא בעונת 2012/13. את פוסט האליפות של עומר טל שיתפנו כאן באתר בחודש שעבר, זאת לאחר שאירחנו אותו לראיון בפינת “ספורטאי החודש” שלנו בשלהי חודש מרץ. כעת אנחנו מביאים רשמים מראיון שהעניק לסיני משה רובינשטיין ועדי גור במגזין הרדיו “הכדור הצפוני” – המשודר בימי רביעי, בשעה 19:00, בשידור אינטרנטי בעמוד הפייסבוק שלנו ושל הרדיו וכן באתר של התחנה.

לדבריו של עומר טל, הבחירה בהפועל גליל עליון העונה הייתה טבעית עבורו: “הייתי אמור להמשיך בהפועל חיפה והיה לי חוזה להמשך עם הקבוצה עולה לליגת העל, אבל בשניה שהבנתי שזה לא  קורה, היה לי ברור שאני בא לפה בלי שאלות ובלי עניינים. הייתה לי תחושה שאני צריך לחזור לפה . פה היה לי הכי טוב בקריירה וחזרתי להוכיח את עצמי”.

עומר טל, שבעונה הקרובה ירשום עונה ראשונה כשחקן בוגרים בליגת העל – והוא משתף בתחושות ובתקוות לקראת העונה הבאה: “אני עוד לא מתרגש, אבל זה יגיע. אני מתכונן  כמו לכל עונה. בעיני יש מס שחקן ואני מתמקד במה אני צריך לעשות כדי להיות הכי טוב שאני יכול. מבחינתי ההכנה רגילה. הקבוצה הולכת להשתנות, יהיו 4 זרים ולא 2. אני מגיע מפוזיציה שונה. כאן יש עניין של הכנה מנטלית של לבוא באותה גישה כמו לכל עונה. אני כבר עשר שנים מקצוען, מבין את העסק ויודע איך זה משתלב בקבוצה. זה אתגר חדש, קצת שונה מהעבר, שהיה לי את  הפוקוס של לעלות ליגה. אני לא בא לשחק שונה, בגלל המעמד החדש שלי. בסוף המטרה שהקבוצה תצליח, בשביל זה משלמים לי. בגדול, אני מקווה שיהיה כיף, שיילך טוב. שהקבוצה תרוץ טוב, שנתחבר לקהל בדיוק כמו בעונה האחרונה. אני מקווה שכן תהיה הבמה לישראלים – לא ממקום של מתנות – אלא בזכות זה שהם מספקים את הסחורה. אני מקווה שנצליח להיות כמה שיותר טובים. כאחד ששיחק בעשר קבוצות אני אומר שזה מועדון שהוא ברכה לכדורסל הישראלי וחשוב שיהיה בליגת העל”.

כמי שרשם בקריירה שלו פרק של עונה וחצי ברומניה בשתי קבוצות, לעומר טל יש טיפ לכדורסלנים הבוחנים אפשרות לצאת לחו”ל: “עבורי הפרק ברומניה היה חוויה מטורפת. בקבוצה הראשונה שהגעתי אליה שיחק טל קרפלס, שהוא חבר טוב שהביא אותי לשם. שיחקנו קבוצה שהייתה במקום השלישי בליגה המקומית ושיחקה ביורו צ’אלנג’ – שהיה אז המפעל השלישי בחשיבותו באירופה. זו חשיפה מטורפת, הזדמנות לשחק עם שחקנים שונים ולהתאמן עם מאמנים שונים. חוויה אחרת גם לגור באיזה חור. אין ספק שזה מבגר. זה אתגר גדול לצאת החוצה, אבל מי שהולך על זה צריך לעשות את זה לא מהמקום הזה שזה מה שיפתור את הבעיות. אין ספק שזה יכול לפתוח את הדלתות למי שיש את הבגרות לגור בחו”ל, זה יכול להיות מאוד טוב”.

לסיום, טיפ קצר לכדורסלנים צעירים השואפים להגיע לגדולות:  “זה יישמע מאוד קלישאתי, אבל בגדול צריך לאהוב את הכדורסל. רוב החיים של ספורטאי מבוססים על לצאת מאזור הנוחות, להתמודד עם פציעות ועבודה קשה. אם אתה מפתח אהבה למקצוע ולענף, יש לך יותר סיכוי לאורך זמן להגשים את החלומות שלך”.

מילה של אלוף. עומר טל בתחילת העונה