חגיגה רובוטית בחצור

עשרות ילדים השתתפו בתוכנית רובוטיקה מתקדמת ביישוב. על כך בכתבה הבאה.

כחלק מהתוכניות הרבות המופעלות במערכת החינוך בחצור הגלילית במטרה להעניק לילדי חצור הגלילית את הכלים המתקדמים והמשמעותיים ביותר להצליח, התקיימה השנה פעילות ענפה של הארגון הבינלאומי ‘FIRST’ בתחום הרובוטיקה במוסדות החינוך בחצור הגלילית. FIRST, הנו ארגון בינלאומי אשר נוסד בארה”ב בשנת 1989, ומאגד בפעילותו כ 645,000 תלמידים ותלמידות מלמעלה מ- 110 מדינות ברחבי העולם. בישראל כאמור, הפעילות מתקיימת גם בחצור הגלילית עם מעורבות מורים, מדריכים ומתנדבים ובהשתתפות עשרות ילדים ובני נוער.

מטרת הפעילות הינה יצירת חוויה ולעורר השראה בקרב ילדים ונוער סביב סוגיית הרובוטיקה החל מתכנון, תכנות, בניית רובוט אוטונומי וכדומה. המשימות מתבצעות כמו ‘בעולם של הגדולים’ על גבי לוח משימה, מקדמים פרויקט חדשנות הנוגע לאתגר מהעולם האמיתי וכו’. לצד צד זה של הלימוד, הפרויקט שם דגש גם על מוכנות התלמיד בהיבטים נוספים: התרגשות, יצירתיות, טיפוח כישורי חיים לרבות ביטחון עצמי, תקשורת, עבודה בצוות, קבלת החלטות, תכנון וניהול משאבים, כישורי מנהיגות ועוד.

ראש המועצה, שמעון סויסה והילדים שהשתתפו בתוכנית.



השנה פעלו בחצור הגלילית מספר קבוצות בשיתוף המועצה המקומית חצור הגלילית, אגף החינוך במועצה, והמתנ”ס עם כ 70 תלמידים ותלמידות זאת בשיתוף משה ירדן- יליד חצור הגלילית ובעלי חברת מדיסים שבפארק תעשיות צח”ר כאשר על התוכנית מונה ואת הפעילות ריכז סגן ראש המועצה מיכאל קבסה. נורית חורי, אמא בת בכיתה ה’ ובן בכיתה ז’ שהשתתפו בתוכנית סיפרה: “זו תוכנית מאוד טובה ואיכותית שתרמה ידע מקצועי משמעותי, ניסיון הנדסי בבנייה וכן ניסיון בתכנות, הילדים התנסו בעבודת צוות, פיתוח חשיבתי וכו’.  הבן שלי היה סביב הפרויקט שעות על גבי שעות מידי יום מרצונו החופשי מה שמעיד על ההנאה והחוויה.  התהליך כלל גם התמודדות חשובה עם תסכול ואכזבה שחישלה אותם ובסוף, הם חוו את ההצלחה והשמחה. אנחנו מודים על הפרויקט החשוב”.

אסף אחיפז מנהל התוכנית אמר: “היה מדהים לראות את ההשקעה של הילדים, הקשיים והאתגרים שהם עברו, היכולת שלהם לייצר פתרונות יצירתיים ולהתפתח. הלמידה מטעויות וכישלונות, יחד עם פיתוח חוסן נפשי אל מול התסכול שחוו מהכישלונות והסיפוק מההצלחות שלאחר מכן, מהווים השראה של ממש לנו המבוגרים”. לאירוע סיום השנה הגיע גם ראש המועצה שמעון סויסה שהתרשם מהעשייה הענפה לאורך השנה במסגרת פעילות תוכנית FIRST. לדבריו: “במהלך השנים האחרונות הגדלנו באופן ניכר את ההשקעות בחינוך החל מתשתיות, המבנים הפיזיים, הציוד, הכלים המוענקים לצוותים החינוכיים, תוכניות חינוכיות וכו’, השקעה זו מניבה תוצאות אדירות, המתעצמות משנה לשנה והופכות את חצור הגלילית למוקד חינוכי מוביל ומבוקש בגליל. תוכנית FIRST הינה אחת מהתוכניות המביאות בשורה  של ממש לילדי חצור הגלילית, שמחתי לפגוש בארוע הסיום ילדים נרגשים, עם אור בעיניים ותחושת סיפוק אדירה ורצון עז להמשיך ללמוד, להתפתח ולהתקדם בתחום. נמשיך לפעול ולהעניק לילדנו את  נקודת הפתיחה הטובה ביותר להצליח”.