הבטיח חגורה שחורה – וקיים

בגיל 70 דניאל אבירם עבר בהצלחה מבחן לחגורה שחורה בקראטה. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

ביום האחרון של השנה האזרחית הקודמת אירחנו לראיון בפינת “ספורטאי החודש” את דניאל אבירם, אלמן, אב לחמישה וסב לעשרה מהמושב בני יהודה שבגולן, שרגע לפני הגיעו לגיל 70 הצהיר, שבקיץ 2021 הוא יעשה כל שביכולתו כדי לעבור בהצלחה את מבחן החגורה בדרגת דאן 1 בקראטה. לפני שבוע וחצי דניאל אבירם עמד ביעד בצורה מרשימה, כשסיים בהצלחה מבחן שארך יותר מ-60 דקות לעיני צוות השופטים, סנסאיי מורן קויפמן – המאמנת של דניאל אבירם, והמדריך דן מרון, מ“האקדמיה לקראטה” בקיבוץ דפנה. מורן קויפמן לא חסכה בשבחים: “דניאל ובני משפחתו היו מהחניכים הראשונים שלי בתחילת דרכי. אני כל כך שמחה על הזכות שניתנה לי החל מחודש ספטמבר לעבוד שוב עם דניאל, אחרי כמה שנים שבהן לא עבדנו יחד מאז שעבר לגולן. דניאל גילה התמדה מרשימה, לא נתן לעצמו הנחות ועמד במטרות שלו ביג טיים. דניאל נותן לנו השראה גדולה, אני גאה בו ואנחנו בקרוב נחזור מהפגרה להמשיך לעבוד על מטרות נוספות”.

תמונת ניצחון. דניאל אבירם לצידם של מורן קויפמן ודן מרון, לאחר ההצלחה במבחן



דניאל, עמדת ביעד. לא דבר מובן מאליו, אחרי שעברנו בשנה הזו תקופה ארוכה של סגר. מה עשית כדי להגיע למטרה?

“המשכתי להתאמן על גדת הנחל בקיבוץ דפנה עם מורן באופן קבוע פעם בשבוע, שעה וחצי-שעתיים. זה היה תראפיה וטיפול לנפש. במקביל, המשכתי לתרגל בבית כל יום. גם בתקופת הסגר מצאתי את הדרכים להתאמן עם מורן. מאימון לאימון הגעתי ברמת מוכנות טובה יותר, מדויק, קוארדינטיבי, מבין את המהות של כל פעולה ומאוד נהניתי מזה. התחלנו להתאמן ליד הנחל בספטמבר וקצב ההתקדמות היה מהיר. חודש לפני המבחן נכנסנו לסטודיו לעבודה מול המראה. האימונים היו מאוד מעניינים. יכולתי לעקוב אחר האימון ולדייק את התנועות. הסטודיו אפשר לעשות את הפיניש המיוחד שצריך לכל תנועה ופעולה.  התכנון היה להיבחן בחודש ספטמבר, אך מורן הציעה שנקדים ליולי, לפני שהיא עורכת מבחני חגורה לתלמידיה. באתי למבן מוכן, רגוע ושקט. זה היה מבחן שארך קצת יותר משעה. עשיתי את כל המשימות – 5 קאטות, 8 סוגי בעיטות. נהניתי מהכל”.

איך בקן המשפחתי מקבלים את החיבור ההדוק שלך לספורט?

“מאוד מעריכים ותומכים, לא מופתעים. רצתי מרתון בעבר ואימנתי את ילדיי בריצה בואדיות בשבילים בדרום הגולן. הם יודעים כמה הספורט עושה לי טוב וכמה אני דוגל באורח חיים בריא”.

מה ימלא לך את הזמן בפגרה?

“אני אמשיך לתרגל ולשמור על כושר. חזרתי בתקופה האחרונה לעולם ההוראה. אחרי שלימדתי 33 שנים בתיכון עמק החולה, התבקשתי ע”י הנהלת מכללה טכנולוגית אדיר במרום  בחיספין להצטרף פעמיים בשבוע לסגל ההוראה להנדסת מכונות. אני מתגבר את סגל המרצים. לימדתי סימסטר בטרמו דינמיקה ומקצועות נוספים הקשורים בהנדסת מכונות. אני אחזור בספטמבר ללמד פעמיים בשבוע. נקלטתי בצורה נעימה. התלמידים והצוות מרוצים וגם אני. זה כיף ונחמד ומשאיר לי זמן ומקום לעיסוקיי ולתחביביי. אני כרגע עובר על תוכניות לימוד, מכין מערכי לימוד. הספר “האדם מחפש משמעות”, שכתב ויקטור פרנקל, נתן לי חומר למחשבה. אני לא יכול לחשוב שאני מעביר את הפנסיה בלי לעשות שום דבר משמעותי. זה מאוד מעניק לי שאני מלמד אחרים ומעניק מהידע שלי, זה ממלא אותי”.

מה המטרות שלך להמשך הדרך?

“כרגע אנחנו בפגרה עד ספטמבר, חודש שבו נדחסו הרבה חגים. ייצא לנו לחזור לאימונים ברצף בחודש אוקטובר. המטרה הבאה היא לעלות לדרגת דאן 2. צריך פרק זמן של שנתיים.. כל עוד אהיהבריא פיזית, אני אמשיך לעסוק בקראטה ולהציב לעצמי מטרות חדשות. בתור בוגר תואר שני בפילוסופיה ותרבות באוניברסיטת ת”א בעידן הדיגיטלי, אני חייב את הגירוי האינטלקטואלי והאינטרקציה עם אחרים – וגם להעניק לעצמי אימון פיזי, כדי לא להתנוון ולהמשיך לצמוח”.

שוקדים על מטרות חדשות. דניאל אבירם ומורן קויפמן