פרופסור סלמן זרקא מונה לפרויקטור הקורנה


מנהל בית החולים “זיו” בצפת מונה לפרויקטור הקורונה. יחליפו בתפקיד, סגנות – ד”ר ענאן עאבסי.

*. סיוע להכנת הכתבה: דוברות בית החולים “זיו” בצפת

אתגר חדש לפרופסור סלמן זרקא, מנכ”ל בית החולים “זיו” בצפת בשנים האחרונות, שמונה לתפקיד פרויקטור הקורונה במקומו של פרופסור נחמן אש – שמונה למנכ”ל משרד הבריאות. סלמן זרקא מונה לפני שנה ע”י חזי לוי – מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, לחבר בועדה המקצועית להתמודדות עם נגיף הקורונה במגזר הערבי, לאחר מכן מונה ע”י הפרויקטור דאז – פרופסור רוני גמזו, לחבר בקבינט המומחים לייעוץ להתמודדות עם הקורונה. את מקומו של זרקא בניהול בית החולים ימלא סגנו, ענאן עבאסי – ד”ר לרפואת עיניים. להלן תגובות למינויו של זרקא:

שר הבריאות ניצן הורוביץ: “השבועות האחרונים מלמדים כי אתגר הקורונה ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה, ועבודת מגן ישראל הכרחית לשמירה על בריאות הציבור. אין לי ספק שהניסיון הרב והכישורים שמביא איתו פרופ׳ זרקא יהיו נכס גדול עבורנו במשרד הבריאות ועבור אזרחי ישראל כולם. יחד עם מנכ״ל המשרד, פרופ’ נחמן אש, וכל גורמי המקצוע במשרד הבריאות, נמשיך להוביל מדיניות מקצועית, שקולה ועניינית, כשלנגד עינינו האינטרס הציבורי והבריאות של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל”

פרופ’ סלמאן זרקא: “אני מודה על הזכות ועל האמון לשר הבריאות, למנכ”ל המשרד ולראש הממשלה. אפעל בשותפות מלאה עם אנשי המקצוע והדרג הפוליטי בצורה מקצועיות ונחושה וכשערכי מקצוע הרפואה לנגד עייני.

מגפת הקורונה היא לא רק עניין בריאותי. מדובר בסוגיה  מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. עלינו לקחת בחשבון את כלל השיקולים וההשלכות הרחבות בהתמודדות עם הנגיף. אני מודה לפרופ’ גמזו ולפרופ’ אש על עשייתם המשמעותית כפרויקטורים. אמשיך את העשייה החשובה בצורה עניינית ומקצועית”.

הנהלת ועובדי המרכז הרפואי זיו מברכים על בחירתו, סמוכים ובטוחים שיובילנו למתווה מיטבי לטיפול בקורונה.

אתגר חדש. פרופסור סלמן זרקא