טעם הגולן בחג המכבים

הכדורסלן עופרי נווה מנאות גולן שותף בכיר לזכייה בדאבל עם קבוצת נערים א’ של מכבי ת”א. שמחים להעניק לו את תואר “ספורטאי השבוע”.

*. צילום: עודד קרני – אתר איגוד הכדורסל

מחלקת הכדורסל הפועל גליל-גולן חוותה בחודש שעבר גאווה גדולה במנה גדושה לסיום העונה. בוגר המחלקה, עופרי נווה, בן 16 מנאות גולן, שמשחק זה עונה שניה בהצלחה כגארד וסמול פורוורד בקבוצת נערים א’ של מכבי ת”א, סיים עונה מוצלחת כשחקן המצטיין של משחק גמר גביע המדינה בו קבוצתו השלימה זכייה בדאבל, לאחר שניצחה 59:76 את הפועל חולון. נווה קלע 17 נקודות וקטף 11 ריבאונדים. עופרי נווה התאקלם בהצלחה גדולה במחלקת הנוער של מכבי ת”א, שמעמידה לרשותו דירה משותפת עם מספר משחקני המחלקה. כבר בתחילת דרכו בשורות קבוצת נערים ב’ נבחר לשחקן המצטיין בטורניר בינלאומי בשוויץ, בו זכתה קבוצתו במקום הראשון. ההצלחה של עופרי נווה לא נעלמה מעיני מאמני הנבחרות וכעת הוא נכלל בסגל נבחרת הקדטים. אחרי שבחודש ספטמבר האחרון כבש את פינת “ספורטאי החודש” שלנו וזכה למנה גדושה של שבחים ממאמנו, נועם לוי, אנו שמחים לארח את עופרי נווה לראיון נוסף – הפעם בפינת “ספורטאי השבוע”.

התחיל ברגל ימין. עופרי נווה עם מאמנו, נועם לוי, בסיום הטורניר בשוויץ (צילום: מדיה מכבי ת”א)



עופרי, איך אתה מסכם את העונה שהייתה מבחינה אישית וקבוצתית?

“ראשית, מבחינה אישית חוויתי התפתחות גדולה מאוד בכל המובנים, בין אם זה גופנית, מקצועית ומנטלית. הייתה שנה לא קלה לאור הדברים שקרו וזה גרם לי ולקבוצה לקחת יותר אחריות כל אחד על עצמו ועל החברים שלו. שנית, אני מאוד שמח שהעונה הסתיימה בזכייה בדאבל מכיוון שעבדנו כל כך קשה לאורך כל השנה ועברנו המון דברים מגבשים ביחד ואני מודה על זה שניתנה לי ההזדמנות להיות חלק ממנה”.

איך השפיעו הסגרים וענייני הקורונה על הפעילות של הקבוצה?

“הסגרים והשלכות הקורונה השפיעו בצורה משמעותית לאורך השנה מכיוון שנאצלנו להפסיק את האימונים המשותפים ולחלקנו לא היה מקום ללכת להתאמן. אך עם זאת, התאמנו דרך הזום ועשינו אימוני כוח עם מאמן הכושר שלנו גיא גפני ואימוני יכולות אישיות עד כמה שהתאפשר עם עדי עמוס המאמן והעוזר שלו גלעד סטוקלין”.

היה במיטבו. עופרי נווה (מימין) במשחק גמר הגביע



איך השפיעה התקופה עליך? האם חזרת לגולן בתקופת הסגרים? מה עשית כדי לשמור על כושר?

התקופה השפיעה עליי די לטובה בגלל שהיה לי זמן להשקיע בדברים שאני הייתי פחות טוב בהם. בחלק מן הסגרים חזרתי לרמת הגולן ובחלקם נשארתי בתל אביב. בשביל לשמור על כושר התאמנתי בזום עם הקבוצה ועשיתי את תוכנית האימונים שגיא נתן לנו”.

ספר על ההתקאלמות שלך במרכז הארץ? מבחינת לימודים, מבחינה חברתית ומשפחתית?


“עברתי לתל אביב בתחילת השנה שעברה והצטרפתי לתיכון חדש (שם בית הספר) עם חברים חדשים. מבחינה לימודית התיכון עזר לי מאוד, עם שילוב של מכבי וקיבלתי תגבורים במקצועות השונים בגלל האימוניים האינטנסיביים והמרובים. מבחינה חברתית יצרתי קשרים חברתיים עם ילדים מהתיכון ועם עזרו לי להתאקלם מהר. וכמובן שהמשפחה תמכה ועזרה לי לאורך השנתיים הללו גם מרחוק וגם מקרוב”.

מה מידת הקשר שלך עם אנשי מחלקת הנוער של הפועל גליל-גולן?

“אני עדיין בקשר עם חלקם, חלק חברים ממש טובים שלי עד היום. והם תמיד מעודדים אותי ותומכים כשהם רואים שמצליח לי ואם לא מצליח לי הם תמיד שם בשבילי. הם מאוד חשובים להתפחות שלי והם מעין עוגן שאני יכול לסמוך עליהם תמיד”.

תמונת ניצחון. עופרי נווה עם גביע השחקן המצטיין של משחק גמר הגביע ומדליית ניצחון


הקבוצה שלך סיימה את העונה עם דאבל. ספר איך עברו עליך משחקי ההכרעה בגביע ובליגה?

המשחקים המכריעים בליגה ובגביע עברו עליי בצורה נהדרת, המאמן והצוות הכינו אותנו בצורה מצוינת גם מבחינה מקצועית בפרמטרים של כדורסל, מבחינה גופנית וגם מבחינה מנטלית. אני שמח שהצלחתי להוביל ולהנהיג את הקבוצה על המגרש ומחוצה לו ושמח שקיבלתי את ההזדמנות הזאת ומקווה לעשות זאת שוב בשנה הבאה עם קבוצת הנוער של מכבי תל אביב”.

מה השאיפות שלך לעונה הבאה?

“במהלך חודש אוגוסט נתייצב שחקני נבחרת הקדטים לטורניר אליפות אירופה. אם נסיים באחד משני המקומות הראשונים נזכה בכרטיס לאליפות העולם, כך שיש לנו אתגר עצום מאוד. שאיפותיי לעונת המשחקים הבאה היא להתפתח מבחינה אישית בכל המובנים. לצבור נסיון, לשחק חזק, לעזור לקבוצה כמה שרק אוכל וכמובן לזכות באליפות”.

יש מכבי – יש חברים (וגם תארים). עופרי נווה וחבריו חוגגים זכייה בדאבל