כדורגל: אלופים ופורצי דרך

“קבוצת החודש” שלנו היא קבוצת שנתון 2005 של עירוני קרית שמונה, שזכתה באליפות הליגה הארצית והעפילה לליגת העל.

שנתון נערים ב’ בליגות ההתאחדות לכדורגל הוא השנתון שמצוי שתי שכבות מתחת לשנתון הנוער ומאגד בתוכו כדורגלנים בגילאי 15-16. קבוצת שנתון 2005 של עירוני קרית שמונה זכתה בחודש שעבר באליפות המחוז הצפוני של הליגה הארצית – לאחר שסיימה את העונה עם יתרון של 3 נקודות על פני מכבי צור שלום – קרית ביאליק. המשמעות של ההישג הגדול של הקבוצה – סלילת דרך לקבוצת שנתון 2006, נערים ג’ של העונה האחרונה, שזכתה באליפות מחוז חוף תחת הדרכתו של בהא הייב, להשתלבות בליגת העל של שנתון נערים ב’ בעונה הבאה, לראשונה בהיסטוריה של מחלקת הנוער של קרית שמונה מאז הקמת ליגת העל לפני 4 עונות. אין ספק שהישג כל כך גדול בהחלט מצדיק בחירה בקבוצת נערים ב’ של עירוני קרית שמונה לתואר “קבוצת החודש” שלנו.

יש אליפות. קבוצת נערים ב’ חוגגת יחד עם אילן עזריה ויורם ממן – מחזיק תיק הספורט בעיריית קרית שמונה (צילום: עמוד הפייסבוק של מחלקת הנוער עירוני קרית שמונה)



העונה שעברה הייתה עונה מוצלחת ומתסכלת כאחד עבור קבוצת שנתון 2005, שהגיעה לקו הסיום של מחוז חוף של שנתון נערים ג’, כשהיא מדורגת במקום הראשון והיא נחשבת ל”סינדרלה” של משחקי גביע המדינה, לאחר שהדיחה שתי קבוצות ממחוז שרון – שנחשב לאיכותי יותר מהמחוז בו שיחקה קרית שמונה, בהן מכבי נתניה והפועל חדרה – שהגיעה לקו הסיום של העונה במקום הראשון בטבלת השרון. הקבוצה הצפונית הגיעה עד לשלב רבע גמר גביע המדינה, דווקא אז הגיעה הבשורה המתסכלת על סיום העונה, בשל משבר הקורונה – בדיוק בתקופה שבה הקבוצה הייתה אמורה לייצג את המועדון בטורניר בינלאומי בספרד.

מאוחדים כל העת. שחקני הקבוצה ואילן עזריה בעונה שעברה



בקיץ שעבר עברה הקבוצה שינוי ניהולי. ימית זהבי – שליוותה במסירות ובאדיקות את הקבוצה מתחילת דרכה בשנתון טרום א’, מונתה למנהלת של קבוצת הנוער. את מקומה תפס ברק וסטריש, שהביא גם הוא המון נשמה ומסירות לתפקיד והקבוצה יצאה לדרך. תחילת העונה לא הייתה סוגה בשושנים, הקבוצה צברה 7 נקודות בארבעת המשחקים הראשונים ומצאה את עצמה במרחק של 5 נקודות מהפועל כפר סבא. קרית שמונה לא ויתרה והצליחה לחזור לעצמה. דווקא לאחר ההפסד 2:0 במשחק החוץ מול מכבי צור שלום, בתחילת חודש אפריל, כשנראה היה שהקבוצה כבר לא תתמודד על העליה, היא עלתה על מסלול הניצחונות. ניצחון 0:2 במשחק החוץ מול הפועל כפר סבא, שהוליכה את הטבלה טרם המשחק, העלה את קרית שמונה לפסגה והיא המשיכה במסלול הניצחונות, עד שהבטיחה את האליפות מחזור אחד לפני תום העונה, שאותה סיימה עם ניצחון עשירי ברציפות – היה זה ניצחון 1:2 על מכבי חיפה/נהלל, במשחק שנערך באווירת קרנבל, עם די.ג’יי, קהל רב ביציעים, הקפת אליפות וטקס הנפת צלחת אליפות של הקבוצה וגם של קבוצת נערים ג’ – אלופת מחוז חוף.

את העונה הזו סיימה קבוצת נערים ב’ עם מאזן צבירה של 43 נקודות ב-17 משחקים, כשהיא נחשבת לקבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה – עם 9 ספיגות שערים בלבד, ונחשבת לקבוצת ההתקפה השניה בטיבה בליגה – עם 49 הבקעות, על 18 מהשערים חתום מלך השערים – החלוץ ג’ואן חלבי, על 10 מהשערים חתום הקשר ינאי משה.



מי שהוביל את הקבוצה להישגים הגדולים בשתי העונות האחרונות הוא המאמן אילן עזריה, שעשה זאת גם עם קבוצות אחרות לאורך השנים במחלקת הנוער. עזריה מסכם בסיפוק מירבי את התקופה עם הקבוצה: “אומרים שבכדורגל אתה לא חווה הרבה רגעים יפים, אבל לשמחתי עם הקבוצה הזו היו הרבה רגעים יפים – למרות הקשיים שנוצרו בעקבות משבר הקורונה. התמודדנו עם תקופות של סגרים, בעבודה עם הזום ועם תוכניות עבודה אישיות. השחקנים בכל פעם חזרו לאימונים רעבים ובכושר טוב. שתי עונות מדהימות עם ילדים מקסימים שרצו ללמוד ולהשקיע, נתנו לי דרייב לאמן וליצור. האליפות שהשגנו בליגה מאוד מאתגרת, שבה ניהלנו מאבק צמוד בין היתר עם מכבי צור שלום והפועל כפר סבא – ששיחקה עד לעונה הזו בליגות בכירות מאלה שאנחנו שיחקנו, קבוצה שהדיחה במשחקי הגביע קבוצות מליגת העל, הזימון של החלוץ ג’ואן חלבי הגיע לנבחרת הנערים, הם מבחינתי החותמת הכי טובה והכי מתוקה לתקופה הזו”.

אליפות בסטייל. תקציר הניצחון על מכבי חיפה במשחק ההכתרה



נקודת המפנה של העונה בהגדרת המטרות ע”פ אילן עזריה הייתה בישורת האחרונה: “התחלנו לא טוב את העונה והמטרה הייתה להגיע לפלייאוף העליון. עשינו עבודה יחד, הרבה שיחות אישיות וקבוצתיות, עבודה עם וידאו. אחרי הניצחון בכפר סבא לא התביישתי להצהיר שהמטרה היא לעלות ליגה”.

אילן עזריה לא שוכח לחלק קרדיטים לשותפים להצלחה: “הקבוצה הזו התברכה במנהלי קבוצה מסורים ביותר. עד לעונה שעברה זו הייתה ימית זהבי, בעונה האחרונה זה היה ברק וסרטיש. שני אנשים משכמם ומעלה, שנתנו מעל ומעבר עבור הקבוצה. מגיעה מילה טובה גם למאמן השוערים, נאור ברבי, על עבודה מקצועית עם השוערים. זכינו לתמיכה גדולה מהנהלת המחלקה – מהיו”ר דורון שנפר ומנהל המחלקה, גולן מועלם. מגיעה לכולם תודה גדולה ואני שמח שהצלחנו לגמול לכולם עם הישג כזה”.

בנוגע לעונה הבאה, שבה תשחק הקבוצה בליגת העל של שנתון נערים א’ תחת הדרכתו של ליאור דה כלבו, עזריה מאמין ביכולותיה של הקבוצה להשתלב בצורה מכובדת בליגה: “ליגת העל זה סרט חדש. זו ליגה הרבה יותר חזקה מהליגות שבהן הקבוצה שיחקה קודם. יש בסיס טוב, אבל הקבוצה תצטרך חיזוק נקודותי, כדי להיות ברמה תחרותית טובה לליגה הזו. אני מאמין בחבר’ה שהם יצליחו לעשות את ההתאמות ולייצג את המועדון בכבוד”.

אילן עזריה בימים אלה כבר מסתער על אתגר חדש: “אחרי שתי עונות מהנות ומוצלחות עם קבוצת שנתון 2005 רציתי אתגר חדש. מוניתי למאמן קבוצת שנתון 2006 – שתשחק בליגת העל של שנתון נערים ב’. מדובר בקבוצה עם חומר טוב של שחקנים, שאצטרך לפעול לחיזוקה, כדי שנוכל להשתלב בצורה מוצלחת בליגה הבכירה. הקבוצות שלי לא עולות לאף משחק, בשביל להפסיד בכבוד. נעבוד קשה ונעשה כל מה שצריך, כדי להשתלב בהצלחה בליגה ולהוכיח שאנחנו שייכים לליגה הבכירה”.

יש אליפות. טקס הכתרת קבוצות נערים ב’ ונערים ג’ לאלופות (צילום: דודו רז)