גאווה גלילית

חודש הגאווה צויין בגליל העליון בשורה של אירועים שנועדו להעלות את המודעיות לנושאים הקשורים לקהילה הלהט”בית, את אירועי חודש הגאווה חתם הפנינג קהילתי במעיין ברוך.

צילום: בועז ברדוש

חודש יוני מצוין ברחבי העולם כחודש הגאווה, או חודש ההזדהות עם הקהילה הלהטב”קית. במועצה אזורית הגליל העליון הוקם פורום מיוחד לטובת הנושא והחודש צוין במספר פעילויות ברשת ואירועים קהילתיים, כאשר הנושא המרכזי היה “הרמת מסך”, כלומר פעילויות שמטרתן העלאת מודעות לנושאים להטב”קים.

בין השאר, דגל הגאווה הונף בסמוך לבניין המועצה, טפסים של המועצה הותאמו מגדרית, ראש המועצה דיבר על חשיבות הנושא, נערך מפגש “זום” להורים להטב”קים, פורסמה כתבה מיוחדת ב”על הצפון” והתקיים משדר פייסבוק לייב בהשתתפות טרנסג’נדרים תושבי המועצה.

אירוע השיא המסכם היה אירוע גאווה מיוחד במעיין ברוך – הפנינג קהילתי וחווייתי למשפחות, לצעירים ולכל מי שתומך באהבת אדם, שוויון וחופש בחירה. למרות שהיה זה אירוע הגאווה הראשון במועצה, מאות אנשים נהרו אליו ונהנו ממופע דראג מלהיב, מדי.ג’יי מקפיץ, מדוכני אוכל משובחים, מדוכני הסברה של ארגונים להטב”קים ובאופן כללי מאווירה מצוינת.

צילום: בועז ברדוש ושרה דרומי

ענבל גונן, עו”ס צעירים באגף שירותים חברתיים של מועצה אזורית הגליל העליון: “האירוע היה מוצלח מאוד, כי הגיעו אנשים מכל שכבות האוכלוסייה והצלחנו להנכיח את הנושאים החשובים הללו במרחב הציבורי.

“נרצה להמשיך בעשייה החברתית הזאת, הואיל ולמרות ההתקדמות הרבה, דרך ארוכה עוד לפנינו. אנחנו מזמינים את מי שרוצה לתרום את חלקו ברעיונות לפעילויות או במחשבות למענים כאלו ואחרים, לפנות לאגף לשירותים חברתיים במועצה”.