כדורגל: בניטה קרית שמונה אלופת הגליל לותיקים

הקבוצה של דודו סבאג זכתה באליפות מחוז גליל, לאחר שניצחה 2:5 את ותיקי בית”ר צפת.

עכשיו זה רשמי: קבוצת ותיקי בניטה קרית שמונה, הקרויה ע”ש ישראל בניטה ז”ל, היא אלופת מחוז הגליל לעונת 20/21. הקבוצה שמודרכת ע”י דודו סבאג, שלמעט משחק אחד שהסתיים בתוצאת תיקו ניצחה את כל משחקיה, הצליחה מחזור אחד לפני סיום העונה לנצח 2:5 את ותיקי בית”ר צפת ע”ש יוסי סויסה ז”ל – ובכך להבטיח מחזור אחד לפני תום העונה את הזכייה באליפות.

מכאן לסיקור המשחק, אתם תחליטו מה באמת היה במציאות ומה מעולם הפנטזיה. ביום שני בערב, יממה לפני חצי גמר היורו, עלו שחקני קרית שמונה לעיר המקובלים – ולא בשביל פסטיבל הלאדינו, כמו בשביל להיות הקבוצה הראשונה באזור שעושה הקפת אליפות באצטדיון החדש בצפת. היציע באצטדיון שהיה צר מלהכיל את כמות האוהדים הגדולה של קרית שמונה נסגר מבעוד מועד לקהל, כדי לא ליצור דוחק ביציעים. אוהדי קרית שמונה מילאו את הגבעות ואת הג’בלאות שמסביב לאצטדיון, חלקם אפילו התמקמקו בראש ההר עם משקפות מיוחדות, כדי לעודד את אלילהם…

יש אליפות. ותיקי בניטה קרית שמונה



קרית שמונה פתחה את המשחק בסערה. כבר לאחר חמש דקות שערים שכבשו אוודי רנקנפור וראובן אוחנה – שזה שילוב של הוירטואזיות של ראובן עטר והחדות של אלי אוחנה, העלו את קרית שמונה ליתרון 0:2. צפת, שמראש שחקניה הצהירו שלא יבואו לשמש קישוט – ויש האומרים שאפילו הובטחה להם ע”י שחקני עירוני קרית שמונה חופשה בדובאי, אם ינצח את המשחק, התעשטו במהרה עם שער שכבש שלומי בן שלמה, שצימק את התוצאה ל-2:1. בשלהי המחצית הראשונה הצלה הרואית מהקו של אליאב מלכה מנעה מצפת לצמק את יתרון הקבוצה האורחת. את המחצית השניה צפת פתחה בסערה, בעיטת פנדל שנפסקה לזכותה תורמה ע”י הבלם הצפתי האגדי, חוני סופר, לכיבוש שער שקבע 2:3 לזכות קרית שמונה. שערים של חנן אלמקייס ואודי רנקנפור, שהשלימו צמדים, כל זאת לצד שני בישולים של חנן אלמקייס, מוטי עמרם, יוני גבאי וד”ר זאהר בטחיש – רופא שיניים תותח ביום וגאון כדורגל בלילה (זה אמיתי), סללו את דרכה של בניטה לניצחון 2:5 ולזכייה באליפות, שנתנה את האות לחגיגות.

אוהדי בניטה המתינו לשחקנים בסיום המשחק, הרימו אותם על כתפיהם בנאגלות עד לקרית שמונה. בשל השעה המאוחרת והחשש ממנחוס עיריית קרית שמונה לא הציבה במות שמחה בכיכר צה”ל ובפארק הזהב, שם המתינו אלפי אוהדים, אך מקורות יודעי דבר טוענים, שאליעזר פרץ המוכר כ”פרץ ממתקים” כבר עמל על חגיגות שטרם נראו בגליל.

בתוך כך, ההצלחה עושה הדים באירופה. אליעזר פרץ ואליאב מלכה,השתתפו במבחנים לקבוצת הותיקים של אינטר מילאנו האיטלקית, שנערכו במגרש הסינטטי בקרית שמונה. המועדון האיטלקי שלח צוות מיוחד, כדי לערוך מבחנים לשניים – שכן זו עונת החתונות והאירועים, אליאב מלכה – מפיק העל של אירועי הצפון, לא יכול היה להתמסר למבחנים באיטליה ולכן המילנאזים הגיעו ארצה. אנו נעדכן בהתפתחויות.

איטליה קוראת להם. אליעזר פרץ (מימין) ואליאב מלכה במדי אינטר