מחגורה לחגורה עם הרבה אהבה

יואב לידור מכפר גלעדי מגלה הצטיינות בקביעות באימונים ב”אקדמיה לקראטה” בקיבוץ דפנה. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

“האקדמיה לקראטה” בקיבוץ דפנה, בניהולה המקצועי של סנסאיי מורן קויפמן, עובדת במרץ בימים אלה במרץ בשני מישורים: מוכנות למופע הסיום המסורתי ומוכנות למבחן החגורות, שייערכו בקרוב. אחד מהחניכים שעובדים במרץ הוא יואב לידור, בן 13 מכפר גלעדי, תלמיד בית החינוך עמק החולה, שכבר מגיל 5 פעיל באקדמיה ומתקדם בקביעות מדי שנה בסולם החגורות.

יואב לידור מעיד על הקראטה כחיבור מהתנסות ראשונה: “הגעתי בגיל 5 מיוזמתי, כבר באימון הראשון הבנתי שזה ענף שמתאים לי.  הרגשתי משוחרר ורגוע, הרגשתי יצר סקרנות ללמוד, ולהתאמן כדי לגלות עוד ועוד. במשך השנים הראשונות  שילבתי כל מיני פעילויות ספורטיביות במקביל – כדורגל – שנה אחת, אתלטיקה – שנתיים, כדורסל – שנה אחת. בשנים האחרונות אני מתמקד בקראטה – זה התחום שאני הכי אוהב ומתחבר אליו. אני מתאמן פעמיים בשבוע, נהנה מהאווירה החברתית ושמח שהצטרפתי לקבוצת הנבחרת, שם רמת האתגר גבוהה יותר”.

הולכים דרך ארוכה יחד. יואב לידור וסנסאיי מורן קויפמן



תקופת הסגרים הייתה תקופה לא קלה לעוסקים בספורט. יואב לידור משתף איך היא עברה עליו: “כמובן שלא היה קל להתאמן לבד. בתחילה ניסינו לעשות אימונים בזום, אבל הבנו שזה לא אפקטיבי. קיבלנו תוכניות אישיות והתאמנתי בסלון ובחדר, תרגלתי כל מיני טכניקות ושמרתי על כושר, כדי לחזור לאימונים ביכולת טובה”.

נהנה מצוות ההדרכה. יואב לידור לצידו של דן מרון


יואב לידור שבע רצון מרמת האימון באקדמיה: “האימונים ברמה גבוהה מאוד. מורן מתווה דרך מקצועית ומשלבת עם זה אווירה חברתית טובה. גם המדריכים סהר הורביץ ודן מרון נותנים מעצמם, כדי לעזור לנו להתקדם ולהרגיש טוב באימונים”. מורן קויפמן השיבה בשבחים משלה: “יואב ילד מקסים ומוכשר, מגלה רצינות ועובד במרץ. ילד חביב שאהוב באקדמיה ואני שמחה מאוד שהוא חלק מהמשפחה שלנו”.

ליואב לידור מפת דרכים ברורה להמשך דרכו בקראטה: “אני רגע בדרגת חגורה סגולה עם פס חום. בעוד שבועיים אני שואף לעבור בהצלחה את המבחן למעבר לחגורה חומה. השאיפה שלי להגיע לחגורה שחורה, אני משער שבעוד שלוש שנים אגיע לשם. יכול להיות שבעתיד גם אשתלב בהדרכת קראטה”. 

בעוד כשבועיים מצפה להם מבחן חגורות מאתגר. חברי נבחרת האקדמיה לקראטה