הכביש המוביל לגולן חסום

בשבוע הנוכחי ובשבוע הבא כביש 91, המוביל מצומת מחניים דרך גשר בנות יעקב לגולן, יהיה חסום לשני הכיוונים רוב שעות היום, עקב מבצע פינוי מוקשים. הנהגים מתבקשים לנסוע בדרכים חלופיות

אחד משדות המוקשים הגדולים בגולן נמצא על המורדות של הגולן ממזרח לגשר בנות יעקב. שדות המוקשים האלה נטמנו על ידי הסורים ונועדו להגן על הדרך הראשית העולה לרמת הגולן. בשנת 2018 החל מבצע לפינוי שדות המוקשים הללו.

המבצע הזה מתקיים לסירוגין, ומצריך לעיתים פיצוץ מוקשים בסמוך לכביש 91, לכן בכל פעם שיש פעילות של פינוי מוקשים באזור הזה, הכביש נסגר לתנועה. עכשיו שוב מתקיימת פעילות לפינוי המוקשים והכביש שוב נחסם.

פינוי מוקשים סמוך לכביש 91

על פי ההודעה שמסרה מועצה אזורית גולן, הכביש יהיה חסום השבוע עד יום חמישי 4-8.7.2021  ובשבוע הבא הכביש יהיה חסום מיום ראשון עד יום חמישי 11-15.7.2021

מבחינת תושבי הגולן זה לא עניין פשוט. מי שלמשל מתגורר בקצרין או קדמת צבי, ועובד באזור חצור ראש פינה, יצטרך בכל יום לעשות עיקוף גדול דרך גשר אריק, או לעלות לצפון הרמה ולרדת לכיוון קיבוץ גונן. במקום נסיעה של 20 דקות בממוצע בדרך הרגילה, הנסיעה תימשך כ-45 דקות בכבישים האלטרנטיביים.

חשוב לציין שאפליקציית WAZE וכן תוכנת גוגל מאפ מעודכנות בחסימה ומפנות לצירים האלטרנטיביים.