אולם הספורט הנטוש הפך למשחקיה עשירה במתקנים

בקצרין נפתחה משחקיה חדשה לילדים שהוקמה בסיוע המשרד לפיתוח הנגב והגליל. מחיר הכניסה לילד 10 שקלים. המשחקיה ממוקמת באולם הספורט של בית ספר גמלא הישן, שהיה נטוש ומוזנח, ושופץ מהיסוד כדי להתאימו לייעודו החדש

בשורה לילדים ולהורים בקצרין: “הַמִּשְׂחָקִיָּה” רשת המשחקיות המסובסדות של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל נפתחה בסוף השבוע שעבר באולם הספורט של בית ספר גמלא הישן. אולם ספורט זה, שהיה נטוש ומוזנח, עבר שיפוץ מקיף כדי להתאים אותו כאכסניה למשחקיה החדשה.

״הַמִּשְׂחָקִיָּה” מותאמת לגיל הרך ועד לגיל בית הספר היסודי וכוללת מתקני טיפוס, ג’ימבורי, בריכות כדורים, מגלשות ופינות ישיבה לכל המשפחה בעלויות מסובסדות: כניסה לילד עד 10 ₪  ולמשפחה עד 20 ₪. “הַמִּשְׂחָקִיָּה” מוקמת כחלק ממהלך להקמת מתקנים בשעות הפנאי בהיקף כולל של כ-100 מיליון ₪

המשחקיה בקצרין היא חלק ממהלך להקמת רשת של כ- 50 משחקיות מסובסדות בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית וכחלק ממהלך להקמת מתקנים לשעות הפנאי בהיקף כולל של כ-100 מיליון  

המשחקיה ממוקמת ברחוב דבורנית 3 (רובע גמלא, קיימת גישה גם מרחוב הדס) ותפעל בהתאם להנחיות ולאישור משרד הבריאות. ההשקה של “הַמִּשְׂחָקִיָּה” בקצרין התקיימה ביום שלישי האחרון (30 ביוני 2021, כ׳ תמוז תשפ”א) כשבמהלכה, התושבים נהנו מהפנינג חגיגי ומהופעה של מיכל הקטנה.

דרור סורוקה מנהל אגף בכיר תקצוב ומדיניות וממלא מקום מנכ״ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: “הַמִּשְׂחָקִיָּה” המסובסדת תאפשר להורים, לסבים ולסבתות בקצרין והסביבה לבלות עם הילדים ועם הנכדים במתקנים מתקדמים לשעות הפנאי ליד הבית”.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “אנחנו נמצאים בלב השכונה הוותיקה של קצרין, הראשונה, שכונת “גמלא”. כאן בדיוק קצרין התחילה לפני 44 שנים. לפני שמונה שנים היה לנו חשוב להתחיל תהליך של התחדשות עירונית, משכונת גמלא, השכונה הוותיקה, דרך שיקום שכונות, דרך מרכז צעירים קצרין, להתחיל את הסבב של ההתחדשות.

ראש המועצה, דימי אפרצב, והרב של קצרין, יוסף לוי, מתקינים מזוזה בכניסה למשחקיה

“המרכז הזה ישרת את כל התושבים ברמת הגולן ולא רק בקצרין, ועל זה תודתי למועצה אזורית גולן על שיתוף הפעולה ואיחוד הכוחות. אני מודה למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל על ההשקעה הבלתי פוסקת בקצרין, על הקמת המשחקייה ומתקנים נוספים ברחבי היישוב״.