כדורסל גברים: באתי להושיט עזרה

עודד הנדלר הצטרף במהלך העונה לצוות המקצועי של הפועל גליל עליון ותרם את חלקו להצלחת הקבוצה. זה הזמן שלו לתת את הזווית לאליפות.

במסגרת חגיגות אליפות הליגה הלאומית של הפועל גליל עליון התחלנו אמש בהגעה לאנשי הצוות המקצועי. אז אחרי הראיון הנרחב עם המאמן הראשי, ברק פלג, היום זו העת להפנות זרקור לעודד הנדלר – שהצטרף באמצע העונה כיועץ מקצועי, לא ישב על ספסל הקבוצה בעת המשחקים, אך היה לו חלק נכבד בחלוקת העבודה עם ברק פלג ועוזרו נעם כהן, באימונים ובניתוחי הוידאו של הקבוצה והיריבות ובמתן טיפים מקצועיים חשובים.

תרם את חלקו בדרכו. עודד הנדלר



עודד הנדלר (36), בן קיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, משמש מזה 13 שנים כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער של הפועל עמק יזרעאל, לצד אימון של קבוצות בוגרים. בעבר שימש כעוזר מאמן  בליגה הלאומית באליצור קרית אתא ובהפועל עפולה – אליה אתמול הוא שב וישמש כעוזרו של ניר קפלן, וכן, בעונת 15/16 אימן את קבוצת הבוגרים של הפועל עמק יזרעאל בליגה הארצית, תחת הדרכתו שיחקו ברק פלג ואבישי גורדון – לו הוא שימש כעוזר מאמן בהפועל גליל עליון למשך חצי עונה בעונת 17/18. בעונה שקדמה לעונה האחרונה הוביל להישג היסטורי את הפועל עכו/מטה אשר – שהעפילה מהליגה הארצית לליגה הלאומית, את העונה הזו הוא החל בקבוצה מהגליל המערבי, אך נפרד ממנה לאחר מספר מחזורים שבהם הקבוצה התקשתה בהשגת ניצחונות. בשלהי חודש מרץ שב להפועל גליל עליון כתוספת כח מקצועית ותרם את חלקו להצלחת הקבוצה.

את הראיון הקצר עם עודד הנדלר ערכנו בסופ”ש שעבר, בטרם חתם על חוזה בהפועל עפולה. הנדלר מוצא לנכון לשתף בתחושות שעטפו אותו נוכח ההצלחה של הקבוצה: “אבי, קיטו הנדלר, היה השדרן הקבוע של משחקי הפועל גליל עליון בתוכנית הרדיו “צעד וחצי”, ששודרה בגלי צה”ל. כילד הגעתי איתו למספר משחקים, אמנם התחברתי להפועל ירושלים בגלל ההערצה לעדי גורדון, אבל כמובן שנוצרה אצלי כמיהה להצלחה של הפועל גליל עליון – וזה הרבה בזכות האווירה המדהימה באולם “הפיס” בכפר בלום. לפני שלוש שנים הייתי כאן לתקופה של חצי עונה ומאוד קסם לי לחזור למקום הזה בעונה כזו. יצרתי קשר עם ברק פלג, כדי לבדוק אם אוכל להשתלב בכוורת המקצועית של הקבוצה באיזשהו תפקיד, התקבל אור ירוק מברק ומההנהלה והחיבור נוצר. מראש לא באתי לקחת מהמעמד של אף אחד מאנשי הצוות. הדבר שהכי הדהים אותי, שנעם כהן, יצר איתי קשר עוד לפני הסגירה ואמר שהוא ישמח שאצטרף לצוות. זה לא מובן מאליו מצד אנשי מקצוע. זה בעצם הסיפור הגדול של מה שקרה כאן, צוות מקצועי, שחקנים, הנהלה שכולם עם אפס אגו, ששילבו כוחות יחד במטרה להצליח ולהביא את הקבוצה מליגת העל”.

תמונת ניצחון. עודד הנדלר בטקס הענקת המדליות וצלחת האליפות (צילום: גיל נוימן)



לעודד הנדלר יש גם אנקדוטה מעניינת מהסדרה מול עפולה: “אחרי שעלינו לסדרת חצי הגמר המתנו למשחק בין הפועל עפולה למכבי אשדוד, כדי לדעת מי תהיה היריבה שלנו. בגלל מבצע “שומר חומות” ההמתנה הייתה ארוכה. בחלוקת העבודה שלנו אני עקבתי אחרי עפולה ונעם עקב אחרי אשדוד. מהשחק המכריע בין אשדוד לעפולה חזרתי ברכב עם גוני יזרעאלי – חבר ילדות שהולך איתי דרך ארוכה, שהוא גם שחקן של עפולה. כשנפרדנו בתום הנסיעה, מצאנו את עצמנו בסיטואציה לא מוכרת, של הסכמה על ניתוק יחסים עד לסיום הסדרה. כמובן שהחברות נשארה חזקה, אבל בסדרה בין הקבוצות ההפרדה הייתה מתבקשת”.

לסיום, עודד הנדלר מבקש להודות לאוהדי הקבוצה והנהלת המועדון: “אני חושב שכקבוצה לא היינו בשיאנו ובמיטבנו בסדרה. מה שעשה את ההבדל הוא משחקי הבית, הרבה בזכות התמיכה העוטפת של האוהדים וההשפעה שלהם בדקות הסיום, הקבוצה הצליחה לנצח את המשחקים. מגיע להם שאפו ענק. גם בקדנציה הקודמת, שאמנם לא הגענו בה לשלב הזה, הרגשתי כמה הקהל בגליל מיוחד ושונה בנוף. קהל שאולי לא תמיד מרעיש, אבל תמיד בעד הקבוצה שלו, לא מקלל וגם אחרי הפסדים יודע למחוא כפיים ולעודד את השחקנים שלו. התרבות הניהולית בגליל היא משהו מיוחד. אין כאן מנטליות של לתת בראש לצוות מקצועי ולשחקנים אחרי הפסדים, כך זה היה בעונה הזו וגם בקדנציה הקודמת שלי כאן. זה ראוי להערכה הגישה הכל כך מקצועית והמכבדת הזו, במדינה שבה בהרבה מקומות אחרי הפסדים יש מי שמאבדים את זה. אני כל כך שמח בשביל אזור כזה עם אנשים כאלה מקסימים, שתהיה קבוצה בליגת העל ואני בטוח שאם ישמרו על הערכים האלה הקבוצה הזו תתקע יתד וגם תחזור לימים יפים עם הזמן. מקווה מאוד שניפגש בליגת העל”.

צוות לעניין. עודד הנדלר לצידם של חברי הצוות המקצועי, המעסה מישל מויאל והמנהל ניר וסרמן (צילום: גיל נוימן)