גלאי עשן בבתי הקשישים בקרית שמונה

בפרויקט משותף של עיריית קרית שמונה ורשות כבאות והצלה מותקנים גלאי עשן בבתי קשישים בקריית שמונה. המהלך נועד למנוע ולצמצם אירועי שריפה בקרב בתי קשישים.

כבאות והצלה גולן-גליל בשיתוף עיריית קריית שמונה ממשיכים בפרויקט התקנת גלאי עשן מצילי חיים בבתי קשישים בעיר. בסוף השבוע הותקנו גלאי עשן בעשרות בתי קשישים ובין השאר בביתה של זהבה בן הרוש המתגוררת ברחוב שפרינצק.

במעמד ההתקנה השתתפו ראש העיר אביחי שטרן, סגן מפקד תחנת כיבוי אש אלי מור וקצין חקירות וחירום דוד ממן מתחנת לוחמי האש גליל גולן שהתנדבו להתקין את הגלאים. בנוסף, לוחמי האש העניקו הדרכה לאוכלוסיית הקשישים על אופן השימוש בגלאי ודרכים למניעת שריפה.

רשימת בתי הקשישים נבחרה במסגרת מיפוי שנעשה על ידי המדור לאזרחים וותיקים במינהל לשירותים חברתיים בעיריית קריית שמונה.

כידוע, קשישים נמצאים ברמת סיכון גבוהה מאוד להיפגעות מאירועי שריפה, זאת כתוצאה משימוש לא נכון במכשירי חשמל.

הגלאי עשן מגלם תפקיד מכריע בקרב אוכלוסיית הקשישים, שלרוב מתגוררים לבדם. הרעש שמשמיע הגלאי בעת שריפה יתריע על אירוע לא רק לדיירי הבית, אלא גם לדיירי הבניין שיוכלו לדווח על האירוע ולמנוע אסון גדול יותר.

גלאי העשן מאושרים ע”י מכון התקנים ומצוידים בסוללה שאמורה להספיק לעשר שנות שימוש ולאחר התקנתו הגלאי אינו דורש טיפול או אחזקה.

ראש העיר אביחי שטרן שאישר את ביצוע הפרויקט ואת המימון שלו על ידי הרשות הודה ללוחמי האש על שיתוף הפעולה. “הצלת חיים היא הערך העליון ביותר שאנחנו פועלים למענו. בשעה של מצוקה, כל שנייה חשובה וכאן נכנס לתמונה גלאי העשן שיתריע מראש במצב של שריפה ויהווה כלי חשוב שיסייע להציל חיים ולשמור על אוכלוסיית הקשישים היקרה שלנו”, אמר ראש העיר.