בקצב של שירה

שירה נחמיאס מהמושב אניעם עושה חיל בתחום הריקודים. שמחים להעניק לה את תואר “ספורטאית השבוע”.

מאת: סיני משה רובינשטיין – עמוד הפייסבוק של מחלקת הספורט מועצה אזורית גולן

ריקוד כדרך חיים. שירה נחמיאס, בת 18 מהמושב אניעם שבגולן, כבר 11 שנים מקדישה מזמנה וממרצה להתפתחות בתחום הריקוד בסגנון מודרני ובסגנונות קלאסי והיפ הופ. שירה נחמיאס התחילה את דרכה בחוגי הבחירה בביה”ס היסודי, עם הזמן הפך להיות עניין שבשגרה מעבר לשעות ביה”ס. רוקדת שלוש פעמים בשבוע , לעיתים גם ארבע פעמים בשבוע, כל השנים הללו תחת המסגרת של הסטודיו של מיכל לוי. בשנים האחרונות החלה להופיע עם הסטודיו במופעי התרמה לנוער וסיכון ועמותות שונות לנזקקים. המסירות של שירה נחמיאס לתחום הריקוד מעוררת הערצה.

עקביות ארוכת שנים. שירה נחמיאס בפעולה



לפני שנתיים עברה ניתוח בעמוד השדרה, לאחר שסבלה מעקמת. הרופאים לא היו בטוחים שהיא תוכל לחזור לרקוד, ההערכות האופטימיות חזו לה חזרה לתחום הריקוד אחרי שנה, אך בזכות עבודה קשה והרבה אמונה היא הצליחה כבר לאחר חמישה חודשים להופיע במופע סיום. שירה נחמיאס מגיעה מבית עם תמיכה רחבה בספורט, ההורים איציק ונטלי עודדו את ילדיהם לעסוק בספורט, אחיה הגדולים של שירה מצאו חיבור הדוק עם הכדורגל – האח הבכור, עידן (24), מוכר לרבים כבלם מצטיין בשנים האחרונות בעירוני קרית שמונה, שבשבוע שעבר נרכש ע”י קבוצת הפאר של מכבי ת”א. האח האמצעי, דביר (21), שעושה חיל כקצין בצה”ל, שיחק שנים רבות בהצטיינות בקבוצות מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה ובקבוצת הנוער של עירוני טבריה.

תמיכה מהבית – זה חשוב. שירה נחמיאס ואביה, איציק



מיכל לוי לא חסכה בשבחים לשירה נחמיאס על פועלה: “שירה התחילה ללמוד בסטודיו שלי לפני יותר מ-10 שנים, כשהיא הייתה בכיתה ב’. כבר מההתחלה יכולתי לזהות אצלה את השקעה והרצינות. במהלך השנים, עם הרבה עבודה נכונה ולא מתפשרת, שירה הפכה לאחת הרקדניות המובילות ביותר של בית הספר למחול שלי – גם כשהיו תלמידות בוגרות ממנה.  מעבר לרמה המקצועית הגבוהה שלה, איכות התנועה והרגש שהיא מכניסה לתוך הריקוד שלה, היא לקחה על עצמה אחריות גדולה בסטודיו ושימשה מודל והשראה לכל תלמידה בסטודיו, עם הרבה חיוך, פרגון והישגיות מדהימה. לאורך השנים ובשנה האחרונה שלה, כבוגרת הסטודיו במיוחד. החיבור בינינו מדהים, אני אוהבת אותה, גאה בה מאוד ויודעת שהיא תישאר בלב שלי ושל כל תלמידות הסטודיו לנצח”.

מכאן נעבור לראיון שקיימנו עם שירה נחמיאס:

מה הביא אותך לחיבור כל כך הדוק עם עולם הריקוד?

“האמת שבחרתי בענף לגמרי במקרה. הייתי בכיתה ב’ ונפתח בבית ספר חוג ריקוד באחד מהחוגים אחר הצהריים ומתוך כל החוגים הוא הכי נראה בעיניי הכי אטרקטיבי. מהשניה הראשונה התאהבתי בענף והמשכתי אתו עד כיתה י”ב. אחת הסיבות שהתחברתי כל כך לענף הייתה המורה למחול – מיכל לוי, שעד היום היא המורה שלי. הקשר בינינו כל כך טוב וגרם לי לאהוב מה שאני עושה וליהנות מכל השנים האלה רק יותר ויותר”.

עד כמה מיכל דומיננטית בקריירה שלך?

” ואו , אני חושבת על מיכל שהיא בן אדם מרשים , יש לה מה שלמורים אחרים אין וזאת הגישה שלה למקצוע ולחיים בכלל. היא כל כך חיובית ונותנת מעצמה ותמיד מעודדת אותך להמשיך הלאה ולהוציא רק את הטוב מדברים והכי חשוב – היא תמיד מזכירה לתלמידות שלה לעולם לא לוותר ותמיד להציב מטרות ולהשיג אותם”.

מהיכן את שואבת השראה?

“ההשראה שלי נשאבת מהמון מקורות ובעיקר מאנשים שעושים לי טוב ומאמצת את המעשים הטובים שלהם, הסוגים של האנשים הם בעיקר אנשים בעלי לב טוב , פועלים לטובת הכלל , תורמים, נותנים ועושים הכול כדי שרק יהיה טוב כמו כל אחד אחד במשפחה שלי או מיכל המורה שלי ויש עוד כמה”.

מהן המטרות שלך לעתיד?

“כרגע המטרות שלי הןלהתגייס לצה”ל, אני שואפת להיות קצינה  – ומשם לראות לאן החיים ייקחו אותי. מכיוון שהתאריך גיוס שלי מאוחר קיבלתי הצעה ממיכל לבוא ללמד בסטודיו שלה ויש התלהבתי מהרעיון. ההחלטה עדיין לא התקבלה, מכיוון שקיבלתי עוד כמה הצעות בנושאים שונים לגבי הזמן עד לתאריך הגיוס, אך אין לי ספק שאעסוק במחול בשלב כלשהו בחיים”.

שאיפות גבוהות גם בשירות הצבאי. שירה נחמיאס