נציגי הגליל העליון והגולן במסדר הכנפיים

בטקס מסדר כנפיים לרגל סיום קורס טייס של חיל האוויר, יש נציגים לגליל העליון ולגולן, סגן מ’ שיצטרף לטייסת התובלה, ה וסגן  א’ שישרת כנווט במטוס קרב.

מסיימי קורס הטיס בתמונה משותפת

היום (ה’) התקיים טקס כנפיים לקורס טיס מספר 182 בנושא 40 שנה למבצע אופרה, בו הושמד הכור הגרעיני בעיראק

את הקורס סיימו 39 לוחמי צוות אוויר, מתוכם 4 לוחמות, שעתידים להוביל את הפעילות המבצעית של חיל האוויר בשנים הבאות ולהוות את חוד החנית המבצעית של צה”ל.

שניים מבוגרי הקורס הם תושבי הגליל העליון והגולן, את שמותיהם אי אפשר לחשוף, גם לא את מקום מגוריהם המדויק. מה שניתן לומר הוא שסגן מ’, שמצטרף לטייסת תובלה הוא מהגליל העליון, וסגן א’, שישרת כנווט במטוסי קרב, הוא מאחד הישובים ברמת הגולן.

סגן מ’ בן 21, מתגורר באחד מיישובי מועצה אזורית גליל עליון. אצל סגן מ’ הקשר לחיל האוויר עובר במשפחה. אביו של מ’ שירת במשך 23 שנים בחיל האוויר. אחיו התאום של מ’ שירת בחטיבת הצנחנים וכיום נמצא בקורס טייס  בשלב הבסיסי.

סגן מ’ מהגליל העליון

תחביביו של מ’ הם לטייל ברחבי הארץ, לבלות עם חברים ולרכב על אופנועי שטח. לאחר התיכון עשה שנת שירות של התנועה הקיבוצית בכפר נוער בסיכון, שם היה אחראי על 44 חניכים בכיתה י”א.

מ’ מספר כי במהלך הקורס עבר חוויות רבות אשר תרמו לעיצוב אישיותו וייזכרו לו לעד, בניהן: טיסת הסולו הראשונה, שבוע השבי וטיסות הדדי במגמת תובלה. סגן מ’ מסכם 3 שנים בקורס: “חוויתי חוויות שאי אפשר לחוות במקום אחר, למדתי הרבה ובעיקר על עצמי. התחושה הייתה שאי אפשר להוריד את הרגל מהגז בשום שלב בקורס, נהניתי מאוד מכל רגע ורגע בקורס”.

סגן א’ הוא בן 22 ומתגורר במועצה אזורית רמת הגולן. הקשר לחיל האוויר זורם בדמו של סגן א’, אחד מאחיו נמצא היום בקורס טייס מחזור 186 שיסיים בעוד מספר שנים.

סגן א’ מרמת הגולן

לסגן א׳ תחביבים רבים, הוא אוהב לקרוא ולטייל, לנגן בגיטרה, תופים, ובס. הוא לקח חלק בתנועת הנוער בני המושבים ובתכנית “קשת” של מכינת תבור. לאחר התיכון השתתף במכינה הקדם צבאית בעין פרת – כפר אדומים.

א’ החליט לשרת בקורס טיס כי הוא רצה לבצע שירות משמעותי ומפתח. א’ גאה להיות זה שיגן על המדינה וכמובן להסב גאווה עבור הוריו.

סגן א’ מסכם 3 שנים בקורס: “הקורס עבורי הינו חוויה משמעותית משנה חיים, עברתי חוויה משמעותית בה התבגרתי והתפתחתי. הקורס גרם לי להאמין בעצמי. חשוב לי להגיד כי אני לא כאן בשבילי, אני כאן בשביל המדינה שלי”.

צילומים: דובר צה”ל