הקארדו בחצור הגלילית, האם יש לו סיכוי מול המרכזים המסחריים בראש פינה?

השבוע החל שלב ב’ בהקמת הקארדו הגלילי בחצור הגלילית, ובמועצה המקומית מאמינים שהוא יזניק את חיי המסחר והתיירות בחצור. באופוזיציה סבורים שזה עלול להתגלות כפיל לבן, משום שחצור איחרה את הרכבת בתחרות מול ראש פינה

העבודות בקארדו, צילום. מ.מ. חצור הגלילית

המועצה המקומית חצור הגלילית הודיעה כי החל שלב ב’ בהקמת הקארדו הגלילי. לאחר שלב א שכלל את הקמת השלד והתשתיות, השבוע החלו העבודות בשלב ב’ בעלות של כ-5 מיליון ₪, עבודות הכוללות- פיתוח סביבתי הכולל מתחמי חניה, דרכי גישה וטיפול בשצ”פ.

במסגרת הפרויקט יוקמו גם גני שעשועים לרווחת התושבים ובאי הקארדו, מדשאות, צמחייה, פינות ישיבה וכו’.  היקף ההשקעה בפרויקט הוא כ-30 מיליון ₪ והעבודות אמורות להסתיים לקראת חגי תשרי 2022.

בהודעת המועצה המקומית נאמר שיזמים ומשקיעים רבים פונים למועצה ולחברה הכלכלית בחצור הגלילית ומביעים עניין רב במקום. ראש המועצה, שמעון סוויסה אמר: “בשבועות האחרונים החל שלב ב’ במסגרת פרויקט הקארדו הגלילי שהחל לפני כשנתיים ועתיד להסתיים בעוד כשנה”.

“הצוותים פועלים לפיתוח סביבתי של המקום ובעוד כשנה יעמד לרווחת תושבי חצור הגלילית, תושבי הגליל והמבקרים מכל רחבי הארץ מתחם עסקים- קארדו גלילי עם מסעדות, מעדניות בוטיק, בתי קפה, סופר מרכזי, דוכני מכירה, פירות, ירקות ומוקד בילוי גלילי שיפעל בשעות הערב והלילה”.

ראש מועצה מקומית חצור הגלילית, שמעון סוויסה

בהודעת המועצה המקומית נאמר כי מדובר בעוד פרויקט בשורה של פרויקטים שממצבים את חצור הגלילית כעיר הנמצאת בתנופה הגדולה ביותר בגליל בפרט ובמדינת ישראל בכלל. זה נשמע יומרני, ובאופוזיציה רואים את הדברים אחרת לגמרי.

“אני חושש שבכל מה שקשור לפיתוח המסחרי, איחרנו את הרכבת”, אומר יו”ר האופוזיציה, גילי ברמי. “ראש פינה הפכה למעשה למרכז המסחרי של כל אזור הגליל המזרחי. לעומת זאת חצור שקעה, ואפשר לראות זאת בקניון הגליל העליון, שבו יש שטחי מסחר ריקים”.

חבר המועצה, גילי ברמי

ברמי מצביע על תהליך שנמשך כבר למעלה מעשר שנים. קניון הגליל העליון בכניסה לחצור, היה הקניון הראשון באזור, וכשהוקם הוא היה אבן שואבת והעסקים בו פרחו. אך עם הקמתו של סנטר הגליל בראש פינה, החל תהליך בו ראש פינה הפכה להיות המרכז המסחרי המועדף. מאז הוקמו קניון החאן, קניון לב המושבה, קניון שופינה ועוד.

קניון החאן בראש פינה
מתחם קניות שופינה,

כדי שהקרדו בחצור הגלילית יצליח, הוא חייב לבוא עם נוסחה אחרת, שבה הוא יציע משהו שונה בתכלית ממה שיש בראש פינה. מצד אחד יש ברעיון של שילוב שוק פירות וירקות, עם מסעדות ומעדניות, משהו שונה, אולי בעל ניחוח כפרי תיירותי.

מצד שני חצור לא נתפסת כישוב כפרי, ומרכז כזה יצטרך להתחרות בתחום הזה מול אגמון מרקט, שמציע את אותה נוסחה. כרגע קשה מאוד לנבא את סיכויי ההצלחה של הקארדו בחצור. במועצה המקומית משדרים אופטימיות, ורק הזמן יגלה האם היא מוצדקת.