כדורסל גברים: עם כל הכבוד לעליה, צריך להביא את הצלחת

הפועל גליל עליון תארח היום את אליצור נתניה למשחק שייקבע מי אלופת הליגה הלאומית. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק, בכתבה הבאה.

פחות משתי יממות מלאות חלפו מאז הניצחון ההרואי שהשיגו שחקני הפועל גליל עליון במשחק מול הפועל עפולה, המשחק החמישי בסדרת חצי גמר הפלייאוף העליון, שקבע שגליל עליון מעפילה לליגת העל ושבה אליה אחרי 13 שנים, וכבר יש לקבוצה אתגר חדש – לזכות באליפות הליגה. הערב, בשעה 19:00, באולם “הפיס” בכפר בלום, תארח הקבוצה את אליצור נתניה – שהצליחה להפוך פיגור 2:0 לניצחון 2:3 מדהים בסדרת חצי הגמר מול אליצור אשקלון – וגם אם היא זכתה בכרטיס ההעפלה לליגת העל. כעת כל שנותר לשתי הקבוצות הוא להיאבק על צלחת האליפות במשחק אחד, סוג של גמר גביע, יש שיקראו לו משחק “אלוף האלופים”. מה שבטוח, הערב שתי הקבוצות יגיעו משוחררות מלחצי תחרותיות, יבואו ליהנות, אבל יעשו כל שביכולתן לסיים את העונה עם צלחת אליפות.

כל הסיבות להגיע באותה רמת טירוף גם הערב. אוהדי הגליל ביום שלישי האחרון (צילום: פושקו)



אליצור נתניה, שמודרכת ע”י רובן נייברגר, שאימן בעבר בהצלחה במחלקת הנוער של הפועל גליל עליון, היא סיפור גדול בפני עצמו. קבוצה שנבנתה עם תקציב מינימלי, שופעת ישראלים צעירים הפעילים בפרויקט “שחקן אמיתי” – שמובילים דיוויד בלאט ועודד קטש, גם הם עם עבר גלילי מפואר, שמטרתה היחידה הייתה להישאר בליגה הלאומית. בסיבוב הראשון התקשתה לייצר יציבות, ממשחק החוץ מול הפועל גליל עליון היא שבה עם תבוסה בשיעור 88:65, אך בחודש פברואר, זמן קצר לאחר החזרה למשחקים אחרי הקפאת הליגות, הצליחה הקבוצה לנצח 67:76 את הפועל גליל עליון בביתה ומכאן נוצר רצף של 7 ניצחונות, שביססו אותה בחלק העליון של הטבלה. את העונה סיימה הקבוצה במקום החמישי בטבלה. בסדרת רבע הגמר הצליחה לחולל מהפך ולנצח 1:2 את אליצור קרית אתא, כשבמשחק האחרון בסדרה, שנערך בקרית אתא – היא חגגה ניצחון 84:85 דרמטי ומתוק כל כך. בסדרת חצי הגמר נראה היה שהיא בדרך להפסד, לאחר שהפסידה בשני המשחקים הראשונים מול אליצור אשקלון, אך אז הצליחה הקבוצה לעשות דבר חסר תקדים בסדרות של הליגה ולחולל מהפך – שהחל עם ניצחון חוץ דרמטי 87:88 על הקבוצה הדרומית והסתיים ביום שלישי האחרון עם ניצחון חוץ 75:83 – במשחק שבו ברוב הדקות אשקלון צעדה ביתרון, אך דקות אחרונות תכליתיות ויעילות של שחקני נתניה שינו מגמה במשחק ובסיום נתניה חגגה ניצחון והעפלה לליגת העל.

הפעם זה לא צפוי להיות חדד צדדי. גבי צ’א’צשוילי במאבק מול ברייס וושינגטון (צילום: גיל נוימן)



לשחקני הגליל מצפה היום מאצ’ אפ מאוד מאתגר מתחת לסלים. שני שחקניה הזרים המצוינים של נתניה הם אלה שמאיישים את הקו הקדמי, שניהם שיחקו 40 דקות מלאות ביום שלישי האחרון. המדובר בפורוורד ברייס וושינגטון –  שעומד על ממוצע של 19.1 נקודות למשחק (ביום שלישי קלע 27 נקודות) ו-10.7 ריבאונדים למשחק (ביום שלישי קטף 14 ריבאונדים), ובסנטר עבדוליה גואיה – שעומד על ממוצע של 13.2 נקודות במשחק (ביום שלישי קלע 19 נקודות) ו-9.3 ריבאונדים למשחק (ביום שלישי קטף 13 ריבאונדים). אתגר משמעותי וחזק לגבי צ’אצ’שוילי ואדריאן יוטר וכן לפורוורדים שיצטרכו לסייע, הקפטן אלון ספיר ואיזיאה אייזנדורף.  לקו האחורי של המנוסה של הגליל בראשות קנדל אנתוני, עומר טל ואנתוני פישר, צפוי גם מאצ’ אפ מעניין מול שני שחקניה הבולטים של נתניה הם הרכז המצוין איתי מושקוביץ –  שעומד על ממוצע של 18.9 נקודות (ביום שלישי קלע 24 נקודות וסחט 8 עבירות) ו-5 אסיסטים (ביום שלישי חילק 2 אסיסטים), והגארד רועי פריציקי – שעומד על ממוצע של 7.3 נקודות ו-2.7 אסיסטים – שלא היה במיטבו ביום שלישי האחרון.

כרטיסים במחירים נוחים ולכל כיס ניתן לרכוש במכירה אינטרנטית מוקדמת . ל”אוהדי הכורסא” שתי אפשרויות: צפייה בשידור ישיר בערוץ 56 בטלויזיה או צפייה בשידור הישיר בערוץ האינטרנטי של איגוד הכדורסל.  

לסיים את השבוע השמח עם חגיגה נוספת. שחקני הגליל חוגגים עלייה לליגת העל