כדורסל גברים: הכל או כלום. ככה פשוט

הפועל גליל עליון תארח את הפועל עפולה למשחק שייקבע מי מהשתיים תעלה לליגת העל. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחק, בכתבה הבאה.


*. צילום: גיל נוימן


הכל או כלום/ רגע האמת/ משחק שאין ממנו דרך חזרה/ להיות או לחדול/ משחק על עונה שלמה – כל התשובות נכונות. הרבה קלישאות אפשר לכתוב על המשחק החמישי והאחרון בסדרת חצי גמר הפלייאוף העליון של הליגה הלאומית, שהיום נדע מיהן הקבוצות שיעפילו ממנה לליגת העל. בשעה 19:00 אליצור אשקלון תארח את אליצור נתניה, בשעה 21:15 הפועל גליל עליון תארח את הפועל עפולה, באולם “הפיס” בכפר בלום. התוצאה בשתי הסדרות היא 2:2. פירוש הדבר הוא חד משמעי: המנצחות במשחקים עולות לליגת העל, המפסידות נשארות בליגה הלאומית. ככה פשוט. האם הפועל גליל עליון תצליח לחזור לליגת העל אחרי 13 שנות היעדרות? שאלת מיליארד הדולר.

סדרת חצי הגמר הראתה לנו מגמה מאוד ברורה: הביתיות מאוד דומיננטית במשוואה. כל אחת מהקבוצות ניצחה פעמיים את יריבתה, כשהיא הייתה על תקן המארחת. הפועל גליל עליון בארבעת המשחקים קלעה בטווח של 70-74 נקודות. במשחקי הבית זה הספיק לה לניצחון, הרבה הודות לתמיכת הקהל בדקות האחרונות והודות להגנה הרבה יותר חזקה ממה שהוצגה במשחקי החוץ – שבהן עפולה קלעה 87 ו-92 נקודות. אם זהו המדד האמיתי לערב וניקח בחשבון שמדובר במשחק אחרון בהחלט עם משמעויות גדולות מאוד עבור שתי הקבוצות, הרי שגם הערב יש סיבות לצפות למשחק צמוד עם סקור לא גבוה – כזה שיוכרע ממש בדקות האחרונות.

אין זמן אחר להתעלות. אלון ספיר במאצ’ אפ מול ג’ימי הול



בסדרת חצי הגמר הזו ראינו עד כמה צמד הזרים של עפולה, הסנטר ג’ימי הול והגארד קרון דשילדס, הם צמד הזרים הטוב בליגה. יחדיו הם סיפקו בממוצע 43 נקודות קליעה. בשבוע שעבר, במשחק שבו גליל ניצחה 70:72, צמד השחקנים קלעו 39 נקודות יחדיו – 30 מהם במחצית הראשונה. הנתון הזה אומר הרבה. אם שחקני הגליל יצליחו להצר את צעדיהם של דשילדס והול, הסבירות לניצחון גלילי תגדל. אם דשילדס והול יעשו ככל העולה על רוחם, כפי שקרה במשחקים שנערכו בעפולה ובפרקים משני המשחקים בכפר בלום – הסיטואציה תהיה מאוד בעייתית לגליל. הגארדים הגליליים – קנדל אנתוני, עומר טל ואנתוני פישר – שהובא במיוחד להביא מניסיונו הרב במעמדים האלה, צריכים לשים היום הרבה מכוחם על הצרת צעדיו של דשילדס.

קו אחורי חזק חשוב הערב. שלושה מהגארדים של הגליל – קנדל אנתוני, עומר טל ודי.ג’יי שארפ



עומר טל, שסובל מעליות וירידות בסדרה הזו, זה הזמן שלו להתעלות. אדריאן יוטר, שנע בכבדות במשחקים, אך תרם את חלקו עם ניסיון ופעולות חשובות בניצחונות, יצטרך להביא אקטסרות של מאמץ וניסיון הערב. גבי צ’אצ’שוילי, שסבל גם הוא מעליות וירידות, מוכרח להיות היום בווייב טוב ובפוקוס במאבקים מתחת לסלים. הפורוורדים הגליליים, אלון ספיר – שנראה טוב בסדרה הזו ואייזיאה אייזנדורף, צפויים למאצ’ אפים מעניניים מול צמד הפורוורדים המוכשרים של עפולה – תומר פורת ותומר כהן, זה הזמן להתעלות ולהפגין עליונות. ספיר ואייזנדורף מנוסים יותר וזה הזמן להביא את זה לידי ביטוי.

אם לא הצלחתם/לא הספקתם/תירוץ כלשהו לרכוש כרטיס למשחק, אז זה כבר לא יוכל לקרות – מאחר וכל הכרטיסים למשחק נמכרו. את המשחק תוכלו לראות באחד משני האופנים: במסך הטלויזיה – שידור ישיר בערוץ הספורט, במסך המחשב או הסמארטפון – שידור ישיר בערוץ השידורים של איגוד הכדורסל .

ה”מאני טיים” של האוהדים – זה היום. אוהדי הפועל גליל עליון בפעולה