חיבוק חם משרת החינוך החדשה

שרת החינוך, החל מהיום, יפעת שאשא ביטון, הספיקה, בתוך השבוע הפוליטי העמוס, לבקר ביחידה לקידום נוער של מועצה אזורית הגליל העליון, לשיח פתוח עם בני הנוער המתחנכים במסגרת זו.

יפעת שאשא ביטון במפגש עם יחידת קידום נוער, צילום: מ.א. הגליל העליון

בתחילת השבוע הגיעה חברת הכנסת ושרת החינוך המיועדת, ד”ר יפעת שאשא-ביטון, לשיח פתוח ובגובה העיניים עם תושבי קיבוץ עמיר, בו לקחו חלק נערים ונערות ואנשי הצוות המקצועי מהבית.

במהלך המפגש, העלו הנערים ביקורת כנה ואישית כלפי מערכות החינוך הפורמאליות, ביקורת אשר זכתה לתגובה אמפטית ואמיצה מצד ח”כ שאשא-ביטון. “המפגש היה מעשיר, פורה ובעיקר עורר אופטימיות רבה וציפייה לעתיד מבטיח של משרד החינוך בראשות ח”כ שאשא-ביטון”, אמרה שירה ויינברגר, מנהלת הבית לקידום נוער. 

עבור יפעת שאשא ביטון זה היה ממש מתבקש שהיא תקיים מפגש עם תלמידים ימים ספורים לפני שהיא מתמנית לתפקיד שרת החינוך. שאשא ביטון מגיעה לתפקיד עם רקורד מרשים בתחום החינוך. ספק אם היה במדינת ישראל שר חינוך שבא לתפקיד עם רקורד עשיר כל כך בתחום הזה.

יפעת שאשא ביטון כחברת מועצה בישיבה של מועצת העיר קרית שמונה

שאשא ביטון היא בוגרת תואר ראשון ותואר שני מאוניברסיטת חיפה בתחום ניהול ופיתוח מערכות חינוך והדרכת מורים. בתחילת דרכה עבדה כמורה לספרות בבית ספר תיכון וכמחנכת כיתה. בשנת 2002 קיבלה תואר דוקטור לחינוך מאוניברסיטת חיפה.

בשנת 2008 נכנסה שאשא ביטון לחיים הפוליטיים בקרית שמונה והתמנתה לסגן ראש העירייה, והממונה על תחום החינוך בעירייה. בעקבות מהפך בקואליציה היא נאלצה לוותר על התפקיד, והחלה לעבוד כמורה ומרצה במכללה להכשרת מורים אוהלו בקצרין.

 בשנת 2015, לקראת הבחירות לכנסת העשרים, הצטרפה למפלגת “כולנו” וכיהנה כחברת כנסת ויו”ר הוועדה לשלום הילד. בשנת 2019 מונתה לתפקיד שרת השיכון וכיהנה בו 18 חודשים. ב-2020 מונתה שאשא ביטון ליו”ר ועדת הקורונה,

יפעת שאשא ביטון כשרת השיכון, בסיור בשכונת יובלים. צילום: עיריית קרית שמונה

היום, בהנחה שהשבעת הממשלה תתקיים כמתוכנן, תתמנה יפעת שאשא ביטון לתפקיד שרת החינוך של מדינת ישראל, תפקיד שהוא פסגת השאיפות שלה כאשת חינוך. מה שנותר הוא לראות כיצד היא תטביע את חותמה על מערכת החינוך במדינה.