נקודת הנאג’י

נאג’י אבו ג’בל – מלך השערים של בני ממב”ע, הוא השחקן המרכזי בהתבססותה בליגה ב’. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי השבוע”.

קבוצת הבוגרים של בני ממב”ע הצליחה ביום שישי האחרון לנצח 0:2 את בית”ר נהריה ולהבטיח את הישארותה עונה רביעית ברצף בליגה ב’. הקבוצה שמייצגת את כפרי הדרוזים בגולן קיימת כבר 6 עוונת ותחתיה קיימת מחלקת נוער עם שלוש קבוצות ליגות ובית ספר לכדורגל. עם הקבוצה מזוהים הרבה שחקנים שהולכים איתה דרך ארוכה. השחקן הבולט ביותר שלה לאורך השנים בחלק הקדמי הוא החלוץ נאג’י אבו ג’בל (31), בעבר חלוץ מצטיין במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, שעובד כמנהל בחברה משפחתית לעבודות תשתית ושיפוץ כבישים, שנמצא איתה מתחילת המסע ולמעט גיחה של מספר חודשים להפועל בועיינה לפני שנתיים, נמצא שם תמיד בשביל הקבוצה. נאג’י אבו ג’בל היה זה שכבש את צמד השערים לרשתה של בית”ר נורדיה ירושלים לפני שלוש וחצי שנים במשחק גביע – שבו ממב”ע ניצחה 2:3 והעפילה למשחק היסטורי מול מכבי ת”א. ביום שישי האחרון, שהעלו את הקבוצה לראשות הבית התחתון של בית ב’ במחוז צפון א’, המזכים אותו בתואר “ספורטאי השבוע” שלנו.

שניים ששווים ניצחון. נאג’י אבו ג’בל בביקור באצטדיון ע”ש יוהאן קרויף באמסטרדם



נאג’י, ברכות על הצמד ועל הניצחון. איך אתה מסכם את המשחק מול נהריה?

“משחק טוב מאוד שלנו. היה חשוב לנצח. החבר’ה נתנו מאה אחוז, היינו הרבה יותר טובים מנהריה. הרצון ניצח את המשחק הזה. אמנם זה בא לידי ביטוי בשערים שהובקעו בשלב מאוחר, אחרי שלא ניצלנו מצבים שאליהם הגענו, אבל העיקר שניצחנו והבטחנו את מקומנו בליגה”.

איך אתה מסכם את העונה הזו?

“משבר הקורונה פגע בנו בצורה משמעותית. הפסקנו כמה פעמים להתאמן, זה הוביל לזה שהכושר ירד. היה לנו קשה לחזור לכושר ולעומס משחקים של שלושה משחקים בשבוע. זה התבטא בהרבה פציעות.  במשחק האחרון היינו עם שני שחקני נוער בסגל. כי הרבה שחקנים פצועים חסרו. יש לנו חומר שחקנים ששווה מיקום הרבה יותר גבוה. היינו קרובים מאוד לעלות לפלייאוף העליון. עונה לא פשוטה, אבל העיקר שהיא מסתיימת עם טעם טוב”.

אתה מלך השערים של הקבוצה, כבשת 13 שערים מה-39 שכבשה הקבוצה. איך אתה מסכם את העונה עד כה מבחינה אישית?

“אני לא רוצה להגיד שזו עונה טובה מאוד, כי גם לי היו עליות וירידות, בגלל שהקבוצה לא הייתה יציבה. זו עונה טובה, שמח שהגעתי ל-13 שערים ועזרתי לה כמה שיכול.  רציתי מאוד שנגיע לפלייאוף עליון, זה היה הופך את העונה הזו לטובה מאוד. אני מודה לחברים שעזרו לי להגיע לכמות הבקעות כזו, בלעדיהם זה לא היה קורה”.

מניה בטוחה בהתקפה. נאג’י אבו ג’בל לפני המשחק מול צפת (צילום: בלאל חטיב)



בתחילת העונה כבר סיכמת על מעבר לצעירי כפר כנא. מה הסיבות שרצית לעבור ומה הסיבות שהשאירו אותך בבית?

“רציתי לעבור לקבוצה עם מטרה מוצהרת להעפיל לליגה א’. התחלתי להתאמן איתה, אבל אז התבקשתי מווג’די אלקיש, שהוא הרבה מעבר למאמן עבורי – הוא גם אח גדול וחבר יקר, להישאר בקבוצה. לפעמים צריך לחשוב לא רק על עצמך, אלא גם על הקבוצה. אני שמח  שנשארתי ועזרתי בעונה כזו קשה להישאר בליגה. לא תמיד צריך להסתכל רק על עצמך, צריך להסתכל גם על השייכות שלך למקום. אני מאחל הצלחה לצעירי כפר כנא, שנמצאת בעמדה מצוינת לעלות ליגה”.

לקראת סיום העונה שעברה התחלתם לארח משחקים אצלכם באצטדיון בבוקעאתא. כמה יש לאצטדיון ערך מוסף עבורכם?

“אחרי שנים שבהן אירחנו רחוק מהבית וגם למשחקי הבית שלנו נסענו המון בדרכים, יש לנו מגרש ביתי. זה עוזר לנו המון. המגרש הזה הפך למבצר. קשה לנצח אותנו בבית. אנחנו מאוד עקשנים. לקבוצות לא קל לשחק בגובה הזה ובמזג האוויר שיש אצלנו ועוד אחרי נסיעה ארוכה. אנחנו שמחים שיש לנו בית. זה עוזר לחבר את הקהל, שבתקופה האחרונה עם ההקלות בהנחיות הקורונה מגלה את הקבוצה מקרוב ומגיע. אני מקווה שלא נחזור לתקופות של הגבלות ושבעונה הבאה נוכל להנות מאצטדיון מלא בכל משחק. יש בסביבה שלנו הרבה אוהדי כדורגל, שרוצים בהצלחת הקבוצה”.

מה המטרות להמשך?

“אני רחוק שני שערים מטבלת מלכות שערי הליגה. אני מקווה שבשני המשחקים הקרובים אצליח לכבוש את היעד הזה. מקווה שננצח את שני המשחקים ונסיים במקום הראשון בבית. אנחנו רוצים בעונה הבאה להיות עוד יותר טובים. אני מבטיח שיהיה הרבה יותר קשה לנצח אותנו. יש לנו חומר טוב וחיבור טוב, שהגיע הזמן שיבשילו להעפלה לליגה א’. אני בטוח שיחד עם התמיכה של הקהל וההנהלה נוכל לעשות את זה. בהזדמנות זו, אאחל הצלחה לקבוצות מהמרחב שלנו”.

לזכות בווימבלדון זו גם מטרה? נאג’י אבו ג’בל בביצועי טניס