כדורסל גברים: מפלה בעפולה

הפועל גליל עליון הובסה ע”י הפועל עפולה, במשחק הרביעי בסדרת חצי גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית. ביום שלישי משחק אחרון בסדרה, המנצחת תעפיל לליגת העל.

*. צילום: גיל נוימן

סופ”ש מאכזב ומתסכל לקבוצת הגברים של הפועל גליל עליון. הקבוצה הגלילית התייצבה היום בצוהריים למשחק חוץ מול הפועל עפולה, שהיווה את המשחק הרביעי בסדרת חצי גמר הפלייאוף העליון, כשהיא צועדת ביתרון 1:2 בסדרה ויודעת שניצחון בעפולה יעניק לה ניצחון בסדרה, כשהמשמעות היא ברורה: העפלה לליגת העל, חזרה לליגה הבכירה לאחר 13 שנות נדודים. כמו לפני שישה ימים, גם היום שחקני הגליל הגיעו לעפולה שאננים, לא מרוכזים ולא מספיק אנרגטיים – וגם הפעם הם הובסו ע”י הקבוצה מבירת עמק יזרעאל, שתגיע ביום שלישי למשחק מכריע באולם “הפיס” בכפר בלום, עם רצון להשלים מהפך ולחגוג עליה לליגת העל על חשבונה של גליל עליון – שתהיה מוכרחה לשנס מותניים, כדי לשמור על הבית ולהשלים את המשימה.

גליל עליון, שזכתה לסיוע של למעלה מ-100 אוהדים ביציע, עלתה בהרכב עם קנדל אנתוני, די.ג’יי שארפ, עומר טל בקו האחורי – ועם אלון ספיר ואדריאן יוטר בקו הקדמי. בשלב המוקדם של המשחק שתי הקבוצות התקשו בקליעות, הרבע הראשון היה רבע עמוס בהחטאות ובחוסר ריכוז משני הצדדים ובסיומו עפולה צעדה ביתרון 15:18.ברבע השני קיבלנו פרומו לבאות. עפולה הייתה דומיננטית יותר, באמצע הרבע כבר חצתה את רף היתרון החד ספרתי, גליל אמנם מנעה ממנה לברוח, אך בסיום הרבע השני היתרון של עפולה עמד על 32:41.

לא היום שלו. הקפטן אלון ספיר במשחק האחרון בין הקבוצות



ברבע השלישי נמשכה אותה מגמה, שחקני עפולה צעדו ביתרון דו ספרתי, לכל אורך דקות המשחק, לאחר שתי דקות ו-20 שניות של המשחק יתרון השיא של עפולה ברבע זה עמד על 36:51. לאורך כל הדקות נע היתרון העפולאי בטווח של 10-14 נקודות. בסיום הרבע היתרון עמד על 50:63. ברבע האחרון עפולה כבר צעדה ביתרון של 17 נקודות לאחר דקה וחצי (53:70). לקראת אמצע הרבע נראה היה שגליל חוזרת לתמונת המשחק, חמש נקודות רצופות שקלע קנדל אנתוני צימקו את יתרונה של עפולה ל-10 נקודות (66:76), אך דווקא בנקודה הזו גליל חזרה לסורה, אנמיות בהגנה וחוסר יצירתיות בחלק הקדמי, החזירו את עפולה ליתרון בטוח ובסיום היא חגגה ניצחון 70:87.

הזהרנו מצמד הזרים של עפולה, שהוכיח גם היום שהוא הצמד הטוב בליגה. הגארד קרון דשילדס – שזכור לרבים מהאוהדים כמי שהצטיין בסדרת הגמר במדי מכבי חיפה לפני שנתיים, היה בלתי ניתן לעצירה היום – עם 37 נקודות. הסנטר ג’ימי הול שלט באזור הצבע עם 14 ריבאונדים ו-9 נקודות.

יום קליעות רע מאוד של שחקני הגליל. 3 קליעות מוצלחות מחוץ לקשת מ-19 ניסיונות, זה נתון אופייני לקבוצה שיורדת ליגה – לא לקבוצה שרוצה לעלות. עפולה, לעומת הגליל, קלעה 10 קליעות מוצלחות מ-30 ניסיונות – מה שאפשר לה להתגבר על יום פחות מוצלח מזה של הגליל מקו העונשין (עפולה עם 13/18, גליל עם 21/23). גליל עליון הייתה היום בנחיתות מתחת לסלים – קטפה 35 ריבאונדים לעומת 43 שקטפה עפולה. רק 7 כדורים חוזרים בהתקפה ליקטו שחקני הגליל – שתורגמו לקליעה של 4 נקודות בלבד, בעוד שעפולה קטפה 13 כדורים חוזרים שתורגמו לקליעה של 16 נקודות.

ברשימת הקלעים של הגליל מספר שחקנים שקלעו בדו ספרתי, אך עם אחוזי קליעה רעים מאוד. את הרשימה מוביל קנדל אנתוני עם 15 נקודות (9/9 מקו העונשין), אדריאן יוטר קלע 11 נקודות ואלון ספיר קלע 10 נקודות – כל אחד מהם קטף 7 כדורים חוזרים. הגארד עתיר הניסיון והעליות, אנתוני פישר, המשיך לאכזב וסיפק בכ-26 דקות משחק תפוקה דלה של 5 נקודות ואסיסט אחד. לקריאת הסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן  .

אלה שמוכרחים לעשות את ההבדל ביום שלישי. אוהדי הגליל העליון במשחק האחרון בכפר בלום